First sekali aku nak cakap Ini berlaku time aku jalan kan tugas sebagai faci dalam sebuah program pengakap disebuah sekolah * Yang nama ye dirahsiakan* ... Aku di tugaskan untuk menjaga 10 org murid malam tu.. Malam berkenaan tu kitaorg ad buat program untuk menguatkan diri Kira macam lawan ketakutan dalam diri lah.. Perserta Ada dlam 100 lebih jgk lah lepstu di bahagikan kepada 10 kumpulan Dan satu kumpulan Ada 10 org.. Aku dapt kumpulan second last..
Masa program. ITU di jalan kan... Aku ditugaskan untuk bawa kesepuluh2 murid tadi kesuatu tempat.. Dalam masa sama aku tutup Mata diorg dengan Kain supaya diorg tak nampak dekat mana diorg duduk.. Dalam aku bawa diorg pergi tempat Yang diarahkan sambil aku bawa diorg aku Padang depN tanpa aku bersuara.. Lepas jee aku bwa diorg dh sampai aku asingkan diorg duduk tempat Yang sama cumaa jauhh sikit.. Sambil aku asingkan diorg macam macam gelagat diorg semua yee.. Semuaa takut kata yee ..Lepas jee aku letak kan diorg tempat Yang berbeza.. Aku cakap dekat diorg Yang aku aku tinggalkan diorg sorang sorang.. Diorg semua senyap..
Aku pun pergi.. Tapi sebenarnya aku tak Ada lah kejam sangat nak tinggalkan diorg malam2 buta tu dekat situ.. Aku ddk jee dekat situ tengok gelagat diorg Yang terpaksa tutup Mata tanpa buka duduk dekat tmpat tu.. APA diorg bolehh lawan Ke tak ketakutan diorg tuu...Masa aku biarkan diorg semua tuu.. Kadang2 akuu tengok rasa nak tergelak pun Ada juga sebab Ada sampaii berzikir kalau berzikir tu bgus lah Ni tak Ada sampai panggil mak bagaii.. Aku dekT situu aihhhhh.. Budak budak niii...
Sedang aku memehatikan diorang aku macam Ada perasan sesuatu benda Yang betul betul sebelah budak Yang aku letak tepi pokok ITU.. Macam Ada seseorang Yang sedang bercangkuk seblah budak ITU.. Yang aku pelik sebb aku letak semua budak tempat Yang jauh sikit bukan sebelah2 ..so aku datang dekat budak Yang aku nampak aku something tadi.. Aku Cuba tegur benda tu.. Sebelum kitaorg bergerak aku Ada bagi kata kunci kalau aku cakap pokok diorg kena cakap pisang... Aku pun tegur lah sebelum tu aku tak tahu pun dia bukan manusia sebab bentuk badan dia sebijik macam seorg peljar.. Aku tegur dia kata lah kata kunci tu.. Aku cakap pokok budak tu tak cakap pisang.. Aku cakap bnyak Kali tak jawab.. Baru aku sedar Yang dia bukan peserta akuu.. Aku terus pergi dari situ sebab aku tak nak ganggu benda tuu.. Memang sebijik macam pelajar.. Kalau betul dia pelajar dia akan jawab kata kunci tu sebab aku dah cakap betul betul sebelah teligan dia talk dia still tak jawab..
Lepas jee masa yang ditetapkan aku terus ambil budak budak Yang aku asingkan Dan sambil aku ambil aku cakap kata kunci dekat diorNg supaya aku tak bwak balik bukan peserta atau bukan manusia dekT kem akuu..
Tu lah pengalaman aku first time jadii faci pengakap..duluu ..
YOU ARE READING
kisah seram
Horrorcerita ini ............... 60% pengalaman sendiri .. 20% pengalaman orang lain.. 20% rekaan..