Di Rumah Jimin,
Jimin mendukung Hara yang tidur itu masuk ke dalam rumahnya.Jimin disambut oleh Omma Appa nya.
"Park Jimin !!! Anak sapa kamu bawak ni ??!!!!" jerit Omma nya sambil memandang Hara dengan Jimin.Appa Jimin sudah menyelak lengan bajunya.Nak belasah Jimin sebab bawak balik anak orang.
"Nanti Jimin cerita," balas Jimin Dan terus bawak Hara masuk ke bilik tetamu.Omma Appa nya berpandangan sesama sendiri.
"Saya rasa macam kenal je budak yeoja tu," Kata Mrs Park.Mr Park hanya mengangguk.
"Tak silap saya,tu lah yeoja yang selalu anak Kita cakap tu," kata Mrs Park lagi.
"Awak yakin ke ??" soal Mr Park.Mrs Park mengangguk.
"Dah lah,dengar jelah apa anak kesayangan awak tu cakap nanti,macam macam Dia tu," balas Mr Park.
Manakala Jimin pulak,
Jimin membawa Hara masuk ke bilik tetamu Dan terus meletakkan Hara Di atas katil.Jimin menyelimutkan Hara sekali.Matanya sempat merenung wajah Hara yang cantik itu.
"Kau cantik,tapi kata kata kau tu selalu annoying kan orang,dengan perangai cool kau tu lagi," bisik Jimin dalam hati.Jimin terus Mandi Dan memakai baju Dan turun kebawah untuk berjumpa Omma Appa nya.
Jimin mengambil tempat berhadapan dengan Omma Appa nya.
"Sekarang cerita,kenapa kamu bawak anak orang balik Rumah ??" soal Mr Park.Jimin mengeluh.
"Tadi kitorang berperang Kat sekolah,sedar sedar je dah malam,lepastu yang kereta mahal Kat luar sana tu kereta yeoja tu,Jimin bawak sini,lagipun yeoja tu dah tertidur,takkan nak hantar balik Rumah Dia ?? Habis macam mana Jimin nak balik ??" terang Jimin.Omma Appa nya hanya diam.
"Tuan Park,yeoja tadi dah bangun," kata maid Jimin.Jimin terus berlari Naik ke bilik Hara Kelihatan Hara sedang duduk diatas katil sambil mengelap rambutnya.Nampaknya Dia baru Mandi.
"Gwenchana ??" soal Jimin Dan terus duduk disebelah Hara.Hara mengangguk.
"Kenapa bawak Aku ke sini ??" soal Hara.Tangannya masih mengelap rambutnya.
"Kau tertidur,jadi Aku bawak jelah kau balik Rumah Aku,tak Salah kan ??" balas Jimin.Hara hanya diam.
"Gumawo,mianhae Aku nangis delan kau,Aku ni memang tak tahu malu," balas Hara sambil menunduk.Jimin tersenyum.
"Gwenchana,tak perlulah malu malu,nangis je,depan Aku je,jangan depan orang lain," balas Jimin.Hara tersenyum lalu mengangguk.
"Kau lapar tak ??" soal Jimin.Hara mengangguk.
"Kajja Kita turun makan,makan sekali ngan family Aku," kata Jimin Dan terus menarik tangan Hara yang memakai pakaian Jimin.Semua tu baju lama Jimin.Nasib baik muat.
Hara Dan Jimin turun ke bawah bersama sama.Mr Park Dan Mrs Park terkejut melihat Hara.
"Hey girl,what is your name ??" soal Mrs Park.Hara tersenyum.
"Annyeonghaseyo,Park Hara imnida," balas Hara sambil tersenyum.
"Cantik kan yeobo," puji Mrs Park.Mr Park hanya mengangguk.
"Mari makan dengan ahjumma,sekali sekala," balas Mrs Park Dan terus bangun Dan berjalan kearah meja makan.Hara hanya mengangguk.
Hara mengambil tempat berhadapan dengan Jimin.
"Jadi kamu ke yeoja yang selalu cakap benda annoying Kat Jimin ??" soal Mrs Park.Hara memandang Jimin.
"Dia cerita pasal Aku Kat Omma Appa Dia ?!!!! Dasar anak manja betul !!!!! Hampeh punya rambut Oren !!!!" marah Hara dalam hati sambil menjeling Jimin yang sedang makan.
"Aaa....nae ahjumma..." balas Hara sambil tersenyum hambar.
Mrs Park tersenyum.
"Jimin yang cakap,Dia kata kamu annoying lah,cantiklah,comel lah,rasa nak peluk lah -" Jimin terus menjerit.
"Omma !!!" jerit Jimin dengan muka merah.Habis tersentak Omma nya jadinya.Tak habis cakap lagi.
Mana tak malu bila Omma Dia cakap semua benda dekat Hara.Hara memandang Jimin dengan death glare.
"Tak guna kau rambut Oren !!!!" jerit Hara dalam hati.
"Itulah yang selalu Jimin cakap dekat ahjumma,setiap hari pulak tu," balas Mrs Park lagi.Manakala Jimin pulak dah nak meletup dah jadinya.
"Omma Aku ni kan !!!! Jangan lah cerita !!!! Malulah Aku nanti !!!!!!!" jerit Jimin dalam hati sambil memandang Omma nya dengan death glare.
"Tak sangka Jimin kuat mengumpat pasal Hara," Kata Mrs Park membuatkan Jimin tersedak.
"Uhuk !!! Uhuk !!!!" habis tersedak Jimin jadinya.Hara hanya buat bodoh je.Teruskan makan.
Sebenarnya Jimin saja je.Nak tengok Hara caring ke tak.Tapi hampeh,langsung tak.
"Bukan nak kisah pasal Aku pun," kutuk Jimin dengan Geram dalam hati. Hara memandang Jimin dengan death glare.
Hara senyum dekat Mrs Park.
"Macam tu ke,Maklumlah,Jimin kan Budak baik Kat sekolah, saya tidur dulu ye ahjumma,kamsahamnida," balas Hara sambil menekan perkataan Budak Baik.Jimin hanya memandang Hara dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.Habis dimaki nya Hara tu.
"Aku akan pastikan kau akan fall in love dengan Aku !!!" jerit Jimin dalam hati membuatkan Jimin tersentak.
"Fall in love ?? Apa Aku merepek ni !!!!!!" jerit Jimin Dan terus lari masuk ke biliknya.
Keesokannya,
Hara terus bangun Dan bersiap.Hara memakai baju sekolah semalam punya.Biarlah busuk sekalipun,asalkan ada baju.Daripada bogel je buat ape.
"Cantik jugak Aku ni," Hara memuji diri sendiri.
"Alamak,aku lupa nak pergi Rumah Nayeon !!!!!!! Ottokae !!!!!" jerit Hara apabila teringatkan study group yang Nayeon buat.
"Habislah Aku...." keluh Hara dengan rasa bersalah.So nak salahkan sapa sekarang ?? Jimin ?? Dia takde kena mengena.Hara mula berfikir tentang alasan yang patut diberikan.
Hara terus keluar dari bilik Dan mengetuk pintu bilik Jimin.
"Jimin !!!!! Kau dah bangun ke ?!!!" jerit Hara dari luar.
"Tengah siap !!!!" jerit Jimin dari dalam.
"Aku tunggu bawah tau !! Palli sikit !!!!" jerit Hara Dan terus turun bawah Dan memakai kasutnya.
"Hara shii,tak nak sarapan dulu ke ?? Marilah," panggil Mrs Park.Hara tersenyum.
"Takpelah ahjumma, terima kasih jelah,saya sarapan Kat sekolah jelah," balas Hara sambil tersenyum.Hara terus mengambil kunci kereta Lambhorgini nya Dan berdiri dihadapan pintu.
Hara memandang ahjumma.
"Gumawo untuk semalam ye ahjumma,nanti bila bila saya bayar balik," ucap Hara sambil bow.Mrs Park hanya tersenyum.
"Gwenchana," balas Mrs Park.Kelihatan Jimin dah turun.
Hara memandang Jimin dengan Mata terkebil kebil.
Jimin hanya tersengih.
"Handsome tak Aku ?? Ok tak Omma ??" soal Jimin sambil tersenyum.Hara menampar pipinya.
"Ni ke Jimin ?!! Wae dengan rambut Dia ?!!" jerit Hara dalam hati.Ye,Jimin tukar warna rambut Dia semalam.Warna hitam macam Hara.
"Ok sangat sayang,pergilah sekolah cepat," balas Mrs Park sambil menolak Jimin keluar.Hara terus berjalan kearah keretanya Dan masuk ke dalam.Begitu juga dengan Jimin.
"Bila kau warnakan rambut kau tu ??" soal Hara.Jimin membetulkan rambutnya.
"Semalam,ok tak ??" balas Jimin.Hara mengangguk.
"Sorrylah pasal unnie Aku tu,Dia tu memang," balas Hara.Jimin hanya mengangguk.
Hara terus memandu keretanya ke sekolah.Sepanjang perjalanan mereka berdua hanya senyap tanpa sebarang kata.Entah sakit apa pun tak tahu lah.
Bersambung......
YOU ARE READING
THE LOVE BETWEEN US ( COMPLETE )
Random"Tak guna kau !!!!!!" - Jimin "Apa ??!!!! Kau fikir kau tu berguna sangat ke hah ?!!!" - Hara "Suka hati Aku lah !!! Kau semak apasal ?!!!" - Jimin "Geramnya Aku dengan kau ni !!!! Dah lah !!!!" - Hara "Saranghae....." - Jimin Hara dan Jimin.Yeoja D...