PART 1

352 16 0
                                    

Start !!!!!

Di Gwangju High School,

Sebuah kereta BMW berhenti betul betul dihadapan Pagar sekolah Gwangju High School.Seorang pelajar yeoja keluar dari kereta mahal itu.

Yeoja itu melangkah masuk ke dalam kawasan sekolah dengan gaya cool.Ramai orang memandangnya tanpa berkelip.Lebih lebih lagi pelajar namja.

"Cantik doh..... " bisik mereka sesama sendiri.

Itulah... Park Hara.Yeoja yang terkenal Di Gwangju High School.

Hara hanya mengabaikan semua orang yang memandangnya.

"Yow !!" seorang namja datang kearah Hara Dan memeluk bahu Hara secara tiba tiba.Hara tersentak Dan terus memandang manusia yang memeluknya sukahati atok mak nenek Dia je.

"Kau....." Sebut Hara dengan Geram.Sapa lagi kalau bukan Park Jimin.

Jimin hanya tersengih.Hara terus menolak tangan Jimin jauh dari bahu nya.

"Kau nak Aku mati cepat ke hah ??" soal Hara dengan suara yang mula marah.Jimin menolak bahu Hara dengan lembut.

"You ni,asyik nak marah I je,tak baik tau,yeoja jenis apa lah you ni," balas Jimin dengan suara yang dilembut lembutkan.Siap dengan tangan terlentok lentok lagi.Hara yang melihat gaya Jimin itu membuat gaya muntah pelangi.

"Kau jangan nak You and I sangat,Kang Aku tanam kau hidup hidup Kang baru tahu," balas Hara dengan meluat Dan terus berjalan meninggalkan Jimin sendirian.Jimin yang memang suka mengusik Hara terus berlari mengikut Hara yang berjalan menuju ke kelas.

Jimin memandang Hara.

"Apa pandang pandang ?? Nak kena korek ke Mata kau tu ??" soal Hara membuatkan Jimin tersengih.

"Ani,kau cantik harini,Kyeopta," balas Jimin sambil memuji Hara.Hara tak blushing tetapi memusingkan matanya.Tanda menyampah.

Jimin memandang Hara dengan pandangan maut.

"Kau ingat Aku boleh mati ke dengan pandangan kau tu ??" perli Hara pulak.Jimin merengus marah.

"Kau ni kan !!! Annoying Gila !!! Tak habis habis nak perli Aku !!! Nak marah Aku !!! Apa Aku buat ssmua Salah !! Cuba bagitahu apa yang betul !!" jerit Jimin Lepaskan kemarahan.Hara hanya buat tak kisah.

Di Kelas 2A,

Hara melangkah masuk ke dalam kelas Dan duduk ditempat nya.Hara mengeluarkan buku kegemarannya Dan mula membaca.Jimin pulak ?? Dah pergi join geng Dia lah. Dia nampak je Jungkook,terus blah macam tu je tinggalkan Hara tanpa sepatah kata.

Hara mula teringatkan Jimin.

"Apasal rambut Oren tu asyik kacau Aku je ?? Dia tu takde kerja lain ke ?? Aku je pulak tu.Takde yeoja lain ke dalam dunia ni ??" soal Hara secara tetiba apabila teringatkan Jimin yang suka mengusik nya itu.

"Bah !!!!!!" sergah Yuna yang baru tiba itu dihadapan Hara.Habis terbang buku Hara jadinya.Hara memandang Yuna dengan death glare nya.

"Aku rasa ni Kali keberapa dah kau buat macam tu," balas Hara sambil menunduk mengambil bukunya yang terbang ke lantai itu.

Yuna hanya ketawa Dan mengambil tempat disebelah Hara.

"Kau tak baca buku,kau fikir benda lain,apa kau fikir ??" soal Yuna.Hara hanya mengangkat bahu tanda tak tahu.

"Yah !!!! Palli bagitahu !!! Kalau tak Aku panggil Jimin !!" ugut Yuna.Hara hanya buat tak kisah.

"Panggil lah,ingat Aku kisah ??" balas Hara dengan wajah selamba.Maklumlah,Hara yeoja jenis yang cool.Cara percakapan Dia mesti cool walaupun Dia cakap dengan kasar.Wajah Dia tetap riak cool sepanjang masa.

"Kau ni....memang annoying ye ??" soal Yuna dengan muka masam.Hara hanya buat bodoh.

"Yah !!! Aku cakap ngan kau lah !!! Teruk jugak kau ye !!! Dah lah !!! Baik aku pergi makan !!! Layan kau ni macam cakap dengan buku atau hantu je !!! Masalah betul !!!" jerit Yuna Dan terus bangun meninggalkan Hara yang membaca buku itu dalam kelas sendirian.

Hara memandang Yuna dengan pandangan Mata saja.

"Kau ke Aku yang bermasalah ??" soal Hara dalam hati.Hara terus menyambung membaca buku.Maklumlah,pelajar terpandai ni.Asyik nombor satu je dalam kelas.

"Hai," sapa Nayeon yang baru sampai.Nayeon mengambil tempat dihadapan Hara.Hara hanya senyum pada Nayeon.Itu saja cukuplah.

"Hara shii,awak dah siap kerja sejarah semalam ?? Nak pinjam boleh ?? Ada soalan yang saya tak tahu lah,awak nak ajar pun boleh,saya tak kisah," soal Nayeon sambil menoleh kebelakang untuk memandang Hara.Hara hanya menghulurkan bukunya.Malas nak mengajar.

Nayeon menyambutnya sambil tersenyum.

"Gumawo Hara shii," ucap Nayeon Dan terus pandang kedepan semula.Hara hanya mengangguk.Sungguh,diri Hara memang cool.Kalau kena marah pun, diri dia tetap cool jugak.

"Nayeon," panggil Hara.Nayeon memandang Hara.

"Untuk pengetahuan awak,yang bahagian zaman paleolitik tu,cikgu kata kena baca,bagi kan faham,tahun zaman tu 300 000 tau," balas Hara membuatkan Nayeon tersenyum.

"Gumawo,awak macam tahu tahu je yang saya tak tahu bahagian tu,gumawo," balas Nayeon sambil tersenyum.Hara hanya senyum.

"Sambunglah buat kerja awak,mianhae ganggu," balas Hara Dan membaca bukunya.Nayeon mengangguk Dan menyambung kerjanya.

"Hara shii,nak Tanya boleh ??" soal seorang pelajar namja dengan malu malu.Hara menutup bukunya Dan memandang namja itu.

"Ada apa ??" soal Hara.Namja itu meletakkan satu buku diatas meja.

"Boleh tolong ajarkan saya matematik tak ?? Saya gagal bahagian yang ni," balas Namja itu sambil menunjukkan bahagian yang dikatakan.Hara mengangguk.

"Duduk sini," arah Hara sambil menunjuk ke tempat Yura.Namja itu mengangguk.

"Baiklah Woohyun shii,macam ni,awak kena darab kan ni,kemudian dapat jawapan awak kena bahagi pulak,lepastu tambah pulak,and then,Dapatlah jawapan Dia,tu je,just simple," terang Hara sambil senyum.Woohyun hanya mengangguk.

Woohyun membuat apa yang disuruh.

"Ni ke jawapan Dia ??" soal Woohyun.Hara mengangguk.

"Ingat apa yang saya cakap tadi,awak kena banyak buat latihan,baru lah ingat," balas Hara sambil tersenyum.Senyuman Dia telah mencairkan hati Woohyun.

"Gumawo sebab ajar saya,mianhae ganggu awak," balas Woohyun sambil mengemas barangnya.Hara hanya mengangguk.

"Gwenchana,tak baik kedekut ilmu,saya buka jenis macam tu," balas Hara.Woohyun mengangguk Dan terus pergi ke tempatnya.

"Hara shii,petang ni awak free tak ??" soal Nayeon.Hara mengangguk.

"Nak join buat study group tak ?? Saya ajak lagi dua orang,kalau awak nak lah," pelawa Nayeon.Hara berfikir.

"Patut ke Aku join ??" soal Hara dalam hati.Hara memandang Nayeon lalu mengangguk.

"Saya join," balas Hara membuatkan Nayeon tersenyum lebar.

"Wah !! Gumawo Hara shii !!! Jumpa petang ni ye Kat Rumah saya,awak tahu kan Rumah saya ??" soal Nayeon.Hara mengangguk.Mana tak nya,Hara selalu stalk orang senyap senyap.Bila Dia bosan jelah.Dia stalk semua Rumah kawan sekelas Dia.Kecuali Rumah Jimin je Dia tak tahu.Malas nak cari Rumah Jimin.Tak menarik pun.

"Nanti apa apa saya call awak," balas Hara Dan mula menulis sesuatu.Itulah hobinya,membaca,menulis,cakap benda annoying,tu je Dia tahu.

Nayeon hanya mengangguk.

Bersambung.......

#Vote
#Komen

THE LOVE BETWEEN US ( COMPLETE )Where stories live. Discover now