★5. The Party★

24 0 1
                                    

Nadat we klaar zijn met het eten wat overigens echt heerlijk was, Lukas heeft zichzelf dit keer zeker weer overtroffen, besluiten we om ons te verkleden voor het feest. Mijn kast hangt vol met verschillende soorten jurken, rokken, blouses en noem maar op. Genoeg keuze dus. Aangezien Maddy niet meer naar huis kan om haar te verkleden, heb ik haar de gelegenheid gegeven om iets uit mijn kledingkast uit te zoeken. Het scheelt dat we dezelfde maat hebben. We lenen vaak kleding van elkaar. En het meeste geven we elkaar ook terug. I swear. Ik heb misschien ergens in de kast nog een topje van haar liggen, maar Maddy heeft ook nog steeds een riem van mij bij haar thuis liggen.

Terwijl Maddy verschillende jurken uit de kast vandaan pakt, en ze voor haar lichaam houd terwijl ze in de spiegel kijkt, ben ik ondertussen mezelf in een jurkje aan het hijsen.

Ik heb gekozen voor een groene jurk. Met een open rug tot vlak boven mijn billen. Daaronder draag ik zwarte pumps. En als accessoires een paar gouden oorbellen en drie zilveren ringen rond mijn vingers.
"Heb je wat kunnen vinden?" vraag ik haar.

Ze draait zich om met twee jurken in haar handen. Een groen neon gekleurd jurkje, met een gat aan de voorkant die haar slanke buik laat zien. En een blauwe cocktail dress. "Welke?" vraagt ze mij.

Ik kijk bedenkelijk tussen de jurken. "Ik zou de blauwe doen, je wilt niet de verkeerde jongens aantrekken"

"Je hebt gelijk" ze laat de groene neon jurk zakken en houd dan de blauwe weer voor haar lichaam.

Ze werpt de groene jurk in een soepele beweging op mijn bed. Ze trekt haar blouse uit en gooit het kledingstuk over de spiegel heen. Ik loop naar mijn bed toe en pak de groene jurk op voordat ik zelf op het bed ga zitten. De jurk leg ik over mijn benen heen. Wanneer ik weer opkijk heeft Maddy de blauwe jurk al aan.

De blauwe cocktailjurk, die perfect rond haar lichaam valt als een tweede huid, staat haar echt schitterend. Blauw is mijn favoriete kleur. Maar vandaag ben ik meer in de mood voor iets donker groens.
'Maddy je ziet er prachtig uit' ze draait nog eens een rondje in haar jurk voor de spiegel. Ik pak de andere jurk op en hang het weer terug in mijn kledingkast.
'Laten we gaan kijken of Lukas al klaar is' stel ik voor.

'Hij zal vast nog bezig zijn met zijn haar' antwoord Maddy met rollende ogen.

'Alsof daar zoveel aan te redden valt' lach ik.

Tevreden lopen we naar beneden. Lukas staat al op ons te wachten. Hij draagt een witte blouse waarbij hij de mouwen heeft opgestroopt. Onder de blouse draagt hij zwart jeans met een paar witte Nikes.

'Zijn jullie er klaar voor?' vraagt hij.

'Natuurlijk!' antwoord Maddy meteen.

'Mooi zo want we komen hier niet meer terug voor 5 uur' en met die woorden duwt hij ons de deur uit. Ik loop lachend naar buiten. Degene die niet eerder thuis komt voor vijven is meestal Luuk zelf. Ik en Maddy keren normaal gezien 3 uur alweer naar huis. Tegen die tijd hebben we het beide wel gehad.

Luuk loopt tussen Maddy en mij in. Hij heeft zijn armen beschermend rond onze heupen geslagen. In de ogen van omstanders zien we er gelukkig uit als vrienden en niet als een of ander vreemd stel.

Zodra we bij de eerste bar aankomen laat Lukas ons weer los. Hij loopt voor ons als een stoere body guard. Maar in werkelijk is hij echt geen partij voor welke man dan ook. Ik giechel bij de gedachte.

'Je hebt nog niet eens wat gedronken, en je zit nu al te giechelen' lacht Maddy naast me.

'Ach ja het is een ding van me' antwoord ik.

'Let's go dames, we zijn er' juicht Luuk blij. Hij laat zijn ID zien aan de uitsmijter bij de ingang. De man neemt hem van top tot teen op en wenkt dan naar binnen. Lukas knipoogt ons toe en loopt dan alvast de bar binnen.

★Fabulous in Fashion★Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu