'Zijn we er nu bijna' ik trek Lukas aan zijn mouw. We lopen nu al een tijdje, maar ik heb geen idee wat onze eindbestemming eigenlijk is. Alleen Lukas weet dat op dit moment. En hij is te koppig om dat aan mij te vertellen. Daarom heb ik hem de afgelopen 20 minuten zwijgend gevolgd. Maar nu is mijn geduld op. Ik trek Lukas aan zijn jasje totdat hij eindelijk stopt.
Het heeft gewerkt denk ik verwonderd. Lucas draait zich naar mij om. 'We zijn er' Tuurlijk, niets stopt hem. Ik volg zijn blik naar een oud gebouw. 'Wat doen we hier nou weer?' ik kijk hem niet gelovend aan. Heb ik hier nou 20 minuten voor gelopen.
'Kom Carmen, doe niet direct zo negatief. Volg mij nou maar gewoon naar binnen' zegt hij op een manier waardoor ik niet nee kan zeggen. Ik rol mijn ogen en volg hem naar binnen. Tot mijn verbazing hoor ik muziek. 'Wat is dit precies?' vraag ik nu lichtelijk geïnteresseerd. Dit lijkt Lukas ook op te merken. 'Welkom bij de party' antwoord Lukas hij opent een oud ziende deur, maar wat achter die deur zit had ik niet verwacht. Het hele gebouw ziet eruit alsof het elk moment kan instorten. Maar dat is een soort dekking, want achter deze deur zit misschien wel de grootste gaybar die ik ooit heb gezien. 'What the hell' antwoord ik langzaam. Lukas trekt mij aan zijn hand naar binnen.
Ik wordt omringt door knappe mannen. Wat een afknapper dat ze alleen maar op mannen vallen. Lukas neemt mij mee naar het midden van de dansvloer. Toen we hier net binnen kwamen voelde ik mij een beetje ongemakkelijk tussen al die mannen. Maar met Luuk naast me op de dansvloer, is dat gevoel al snel vergeten. Ik sluit mijn ogen en laat mijn lichaam helemaal los gaan. Ik duw mijn heupen ritmisch heen en weer op de muziek en dans tegen Lukas aan. 'Als ik niet homo was, dan was dit zeker een turn on' roept hij over de muziek. Ik glimlach en leg mijn handen rond zijn nek.
Wanneer ik over mijn schouder kijk zie ik dat een olijf tintige jongen naar ons zit te staren, vooral naar Lukas. Hij heeft zwart haar en tropische groene ogen. Zijn lichaam is gespierd, hij gaat vast dagelijks naar de sportschool.
Ik draai me terug naar Lukas. 'Niet kijken, maar er staat een jongen achter ons en hij zit voortdurend naar ons te kijken. Die met het groene shirt' en wat doet Lukas zijn blik glijd erg opvallend over de dansvloer totdat hij de jongen ziet.
'Damn niet verkeerd' hij likt zijn lippen. Ik weet wat zijn volgende stap is. Daar ken ik Lukas te goed voor. Hij gaat me achterlaten en zichzelf op de jongen werpen. 'Waag het om mij hier alleen te laten' waarschuw ik hem in zijn oor.
Luuk breekt zijn blik van de jongen en kijkt dan weer naar mij. Ik geef hem een waarschuwende blik. 'Don't' zeg ik nogmaals. Ik kan hem duidelijk zien twijfelen. En dan breekt hij los van mijn grip. Ik grijp nog naar zijn arm, maar grijp mis. Inwendig vloek ik wanneer hij op de jongen afloopt. Hij haalt een hand door zijn haren en omhelst de jongen dan.
Ik draai me bij hen vandaan. Achterin de club spot ik een bar. Ik weet niets beters te doen. Lukas lijkt blij te zijn met de aandacht van de jongen. Eigenlijk had ik dit moeten zien aankomen zodra we deze club inliepen.
Zonder er verder over na te denken, laat ik Lukas bij de jongen achter en vertrek ik naar de bar. Ik zak neer op een lege barkruk tussen twee knappe mannen in. 'Mag ik een rode wijn' vraag ik aan de barman die de glazen aan het poetsen is. Hij kijkt mij glimlachend aan. 'Volgensmij kan je wel wat sterkers gebruiken' hij houd zijn vinger omhoog als gebaar dat ik even moet wachten. En dat doe ik.
Ik kijk gefascineerd toe hoe hij verschillende gekleurde drankjes bij elkaar gooit, mixt en vervolgens tipt met een paar vruchten. Hij schuift het drankje naar mij toe over de bar. Ik pak mijn portemonnee, klaar om te betalen voor het drankje. Maar de jongen aan mijn rechterzijde houd mij tegen. 'Deze krijg je van mij' zegt hij met een knipoog.
Flirt hij nou met me? Maar ik besef dat hij het niet echt meent. We zijn hier tenslotte in een homobar. Ik zou het laatste zijn waaraan hij zou denken. 'Dankjewel' antwoord ik hem. Hij steekt zijn hand naar mij uit. 'Jim Portland' ik pak zijn hand vast en kijk hem van top tot teen aan.
JE LEEST
★Fabulous in Fashion★
RomanceCarmen Smith heeft er altijd al van gedroomd om styliste te worden. Ze vind de modebranche erg overweldigend, maar wil er zelf maar al te graag deel van uit maken. Samen met haar twee beste vrienden Maddy en Lukas deelt ze deze droom. Ze werken a...