World Vampire..
"Betul ke kau nak masuk dunia manusia??"...soal guardian vampire a.k.a Chunji..
"Betul..kami semua nak masuk dunia manusia..kami nak rasa macam mna hidup seperti manusia"..ujar Jongki ke guardian vampire
"Kamu ricky??dah bersedia ke??saya negok kamu macam nak tak nak je"...Soal guardian vampire itu..
Ricky masih teragak agak ingin pergi..kerana umurnya masih muda..(tak la terlalu muda..tapi umurnya lebih muda dari mereka berdua)
(Umur mereka bertiga )
World vampire :Jongki 342
Mark 235
Ricky 142
World reality
Jongki 19
Mark 18
Ricky 17
[Hope Semua faham]"Mark??"...soal guardian vampire lagi..
"Dae..saya dah bersedia..tapi kan guardian.."...ujar mark lalu memberhe tikan suaranya..
"Tapi apa tu mark??"...Soal guardian vampire
"Tapi,bukan kami tak boleh kena cahaya??"...Soal mark
"Jangan Gusar..saya boleh uruskan.. ."..Balas Guardian vampire..
"Tapi...kamu bertiga nak pergi kena rahsiakn indentiti kamu bertiga...kalau nak pergi sana kamu mesti menuruti semua perjanjian..kalau kamu bertiga ingakar,Kamu bertiga akan kehilangan kuasa dan populasi kita akan hancur..."....ujar Guardian vampire..
"Apa itu guardian??"...ujar Joongki..
"Firts,Jangan gunakan kuasa sesuka hati..dua jangan sesekali bercinta dengan manusia..ketiga..Dilarang hisap darah mereka..and last kamu bertiga tak boleh gunakan umur kamu sekarang..Kamu bertiga mesti gunakan umur didunia manusia.."...ujar Guardian vampire..
"Araseo..."...ujar mereka bertiga secara serentak..
***
Human world..
Jihyo pov..
" aku perlahan-lahan membuka mata ku..rasa berat mata nak membukanya kerana malas nak kesekolah..kalau tak bangun,ishh marah la eommaku yng macam tiger tu..Jadi aku ambil tuala lalu masuk kedalam bllik mandi..
Selesai mandi,dan siap bersiap berpakaian sekolah,lalu aku turun bawah untuk brekfast..
"Morning"...ujar jihyo
"Ehhh..lupa nak kenalkan diri...Nama aku Song jihyo...digelar Queen of school chunkuk..Aku budak sekolah..Tahun ni tahun last aku menjadi "QOSC"..haha so sad..Nama samaran aku kadang kadang ada yng panggil aku Jihyo,hyo,queen hyo dan nama aku paling famous QOSC.. Aku ada la dua orang chingu..diorang famous pun sebab aku... diorang ialah jungkook dan juga luhan..haha dioranglah kawan baik aku..tapi jungkook dh tak ada kat dunia ni,dia dah tinggalkan kitaorang sebab dia ada penyakit..aku sedih..tapi aku tak akan lupakan dia..okay la tk nak sedih2,burukk..sekarang aku still single..memang aku QOSC tapi,hati ni tak berkenan langsung..mungkin suatu hari ada la namja2 aku nak..hehe aku pun ada cite rasa ualls..ehh lupa ,aku ada seorang abang dan seorang adik lelaki..Hyung aku Songjaerim and sorang lagi Song yubin..Yng kedua tu bawah aku je..dia 18 aku 19..tapi aku dengan dia langsung tak bergaul kat sekolah only kat rumah je kitaorang bergaul..Semua peljar tak tahu yng kitaorang ni adikberadik.haha siapa sangka adik famous kakaknya pun famous jugak..hahah okay la dah introduce,so let go for continued my story ...".
........
Lalu jihyo duduk satu meja dengan Keluarganya..
"Morning hyung"..ujar jihyo keabangnya song jaerim..
"Morning sis"...balas jaerim lalu senyum manis..
"Ma,pa morning"...ujar jihyo kepapa dan eommanya.
"Morning"...balas mereka serntak..
"Ma,mana yubin??"..soal jihyo yng tak nampak kelibat adiknya....
"Hmmm,dia dah pergi sekolah..dia cakap malas nk pergi sekolah dengan kamu,nanti banyak peminat yng mengumpat pasal kamu..."...ujar eommanya..
"Ala,swwetnya adik aku sorng ni"...puji Jihyo..
"Hyung,hyung tak kerje ke??"...soal Jihyo..
"Kerja..hyung masuk lambat.. harini hyung tak dapat hantar..so kamu naik texi jer la.."...Ujar Jaerim..
"Okay..."...
Selesai makan jihyo meminta izin untuk kesekolah..
"Ma,pa hyo pergi dulu.."..pinta jihyo
"Dae..~"...
Lalu jihyo keluar..
***
Vampire Pov..
Mereka bertiga sudah berada didunia manusia..tapi mereka tak tahu nak mulakan macam mana..
"So,hyung kita nak buat apa??"...soal Ricky
"Molla..hyung pun tak tahu.."...balas Joongki yng resah..
Tiba2,Mata Mereka bertiga tertumpu kearah seseorang yng berpakaian sekolah..Dalam masa itulah satu Idea masuk dalam otak vampirenya mark
"Hyung,kita sekolah nak??"..ujar Mark
"Bo??sekolah tu apa hyung??"..soal Ricky.
"Sekolah tu tempat kita beljar..so kita kena cari bajunya,beg dan tempat tinggal.."..Terang joongki..
"Ouh. Okay.."..jawab mereka serentak..
TBC✌..
------------------------------------------------------
Go away!!
KAMU SEDANG MEMBACA
Go Away!!
VampiriMengisahkan percintaan tiga segi diantara 3kwan baik terus menjadi musuh..Mereka ialah Songjongki,Ricky dan juga Mark..Mereka terjatuh cinta dengan seorang yeonja iaitu Songjihyo.. Jihyo digelar queen of school chunkuk..Tetapi jihyo telah membuat sa...