Ik word wakker, van een stem een stem die me roept. Ik herken de stem niet, en ga rechtop zitten. Ik kijk op mijn wekker het is 3:34, wie roept me nu om 3:34? Misschien praat mijn zusje weer in haar slaap, en ik ga weer liggen. Slapen lukt niet meer, opeens een gil. Die kwam helemaal niet uit de kamer van mijn zusje, maar uit mijn kast. Ik raak in paniek, wat moet ik doen? Ik pak mijn telefoon en zet mijn zaklamp aan, en ik stap uit bed. Mijn voeten worden koud, maar ik trek me er niks van aan. Als ik bij de kast sta hoor ik niks, maar opeens hoor ik iemand achter me roepen: ik ben hier... Ik schrik en draai me met een ruk om, maar ik zie niemand. Wat is er aan de hand? Is dit een nachtmerrie?Uiteindelijk kruip ik weer in mijn bed het is ondertussen al 5:07, en ik begin met schrijven. De stemmen blijven weg, maar ik ben nog steeds bang.
Om 6 uur sta ik op, en loop naar de badkamer, ik kijk in de spiegel, wat is dit? Er zit een kras op mijn gezicht, hoe kan dit? Ik negeer de kras en kleed me uit. Op mijn arm zitten er meer, en mijn been ook. Ik snap niet meer wat er aan de hand is, en spring onder de douche. Het brandt, maar ik negeer het. Als ik uit de douche ben, kleed ik me aan. Ik poets mijn tanden, en kam mijn haar, maar opeens valt een pluk haar uit. Wat gebeurt er toch? Overal krassen, stemmen, haaruitval. Ik raak weer in paniek, en val flauw.
Als ik wakker wordt weet ik niet waar ik ben. Ik hoor piepjes, waar ben ik? Mompel ik. Geen reactie, ik ga langzaam rechtop zitten, en kijk recht in de ogen van mijn moeder, zo te zien heeft ze gehuild. Wat is eraan de hand mam? Ik kijk haar wanhopig aan. Waarom heb je dit gedaan, Sophie? Zegt ze voordat ze in huilen uitbarst. Ik begrijp d'r niet en ga weer liggen, want mijn hoofd bonkt enorm. Als ik weer wakker wordt staan mijn vader, mijn moeder, zusje en een paar dokters om mijn bed. Ik wil opstaan, maar het gaat niet. Mijn polsen zitten vast, ik kan geen kant op. Dit is voor je eigen veiligheid Sophie, zegt mijn vader. Mijn eigen veiligheid? Wat is er allemaal aan de hand, ik hoor op school te zijn.
JE LEEST
Ongeloof
AcakDit verhaal gaat over Sophie, Sophie wordt op een dag wakker en weet niet wat er met haar gebeurt. Ze belandt uiteindelijk in het ziekenhuis, maar ze kunnen haar niet helpen...