CARA-CARA MELANGGAN NOVEL

8K 142 92
                                    

Kepada sesiapa yang dah order novel dan dah buat pembayaran, pastikan korang send bukti pembelian (resit bank) berserta dengan NAMA PENUH, ALAMAT LENGKAP DAN NOMBOR TELEFON. Kegagalan anda buat demikian menyebabkan pesanan anda TERKENDALA.

Bagi yang sudah berbuat demikian dan belum dapat novel lagi, JANGAN RISAU. Pesanan anda mungkin dalam proses. Kita bagi masa untuk pihak penerbit selesaikan satu persatu ya.

PS: KALAU SEHINGGA JUMAAT INI 17 JUN 2016, PESANAN ANDA BELUM SAMPAI, SILA MESEJ SAYA UNTUK TINDAKAN SETERUSNYA.

Kepada yang ingin dapatkan novel ni:

Ada dua cara.

1. Terjah kedai buku.

- novel ini BUKAN LIMITED EDITION. Jadi, ia akan mula dijual di kedai buku di SELURUH MALAYSIA dalam minggu ini. Korang boleh kunjungi kedai buku yang terdekat. 

Atau kalau nak senang, dapatkan nombor telefon kedai buku berdekatan anda, hubungi mereka dan tanyakan sama ada PLOT CINTA UNTUK BIG BOSS dah masuk kedai atau tidak. Ini yang selalu saya praktikkan jika hendak membeli buku tanpa membazir masa terjah satu demi satu kedai. 

2. Beli ONLINE.

- Sila rujuk Conversation saya sebelum ini untuk pembelian online.

TIPS MEMBELI SECARA ONLINE --- ini penting, BACA DENGAN TELITI

1. Sebelum membeli, baca cara-cara melanggan novel secara online. ELAKKAN TANYA SOALAN YANG SUDAH ADA JAWAPANNYA DALAM CARA-CARA MELANGGAN. INI KERANA ANDA AKAN MELAMBATKAN PROSES BAGI PEMBELI YANG LAIN. ---> Jari admin ada 10 je. Kalau 100 orang tanya cara macam mana nak bank in...jenuhlah admin nak jawab seorang demi seorang.

2. CAJ PENGHANTARAN ADALAH PERCUMA! SAYA ULANG... PERCUMA. PENGHANTARAN MELALUI POS LAJU. Jadi, jangan risau pasal penghantaran.

3. BERAPA PERLU BAYAR UNTUK SEBUAH NOVEL PLOT CINTA UNTUK BIG BOSS?

Anda hanya perlu tahu harga novel iaitu:

RM28 (SEMENANJUNG)

RM31 (SABAH/SARAWAK)

Contoh 1: Kalau anda duduk di semenanjung, anda hanya perlu bayar RM28 SAHAJA. CAJ POS ADALAH PERCUMA.

Contoh 2: Kalau anda duduk di SABAH/SARAWAK, anda hanya perlu bayar RM31 SAHAJA. CAJ POS ADALAH PERCUMA.

4. MACAM MANA NAK BANK IN?

a) Mesin Deposit.

Pergi MAYBANK, dan masukkan duit ke dalam mesin Deposit berpandukan nombor akaun Penerbitan Fajar Pakeer.

PERHATIAN: BAKI TIDAK AKAN DIPULANGKAN. Maknanya kalau anda orang semenanjung (RM28), dan bank in RM30 (sebab mesin ATM tak boleh terima duit RM1), MAKA BAKI RM2 TIDAK AKAN DIPULANGKAN.

JANGAN LUPA AMBIL RESIT. KEGAGALAN KEMUKAKAN RESIT MENYEBABKAN PEMBELIAN ANDA PENDING.

b) Internet banking. contoh: MAYBANK2U, CIMB CLICK, RHB NOW dll.... pastikan anda bank in ke bank dan nombor akaun yang betul:

BANK: MAYBANK

NO AKAUN: 564212503591

NAMA PEMEGANG AKAUN: PENERBITAN FAJAR PAKEER

5. LEPAS BANK IN APA PERLU BUAT?

SEND BUKTI PEMBELIAN (RESIT BANK) – tangkap je gambar resit tu. Pastikan jelas tau, NAMA PENUH, ALAMAT LENGKAP DAN NOMBOR TELEFON ke Whatsapp 019-6128069. 

INGAT: SEBARANG PANGGILAN TIDAK AKAN DILAYAN.

Tak ada whatsapp???

Jangan bimbang, send guna SMS biasa. Berserta dengan gambar bukti pembelian, nama penuh, alamat lengkap dan nombor telefon ke nombor telefon yang sama.

JIKA ADA PERTANYAAN, BOLEH TANYA DI SINI. INSYA ALLAH SAYA AKAN JAWAB NANTI. ELAKKAN TANYA PADA PENERBIT DAN ADMIN SEBAB DIORANG ADA BANYAK KERJA DAN KADANGKALA TAK MAMPU NAK JAWAB SEMUA PERTANYAAN. 


******

UPDATE 29 JUNE 2018

PEMBELIAN ONLINE:

emelkan kepada : order

PLOT CINTA UNTUK BIG BOSSWhere stories live. Discover now