Chapter 2

70 6 6
                                    

Pov Dan
Ik lig in mijn bed. Ik probeer te slapen, maar het lukt gewoon niet. Mijn hoofd loopt maar over met gedachtes. Over het leven en over YouTube. En over AmazingPhil. Ik kijk naar mijn klok, 2 uur s'ochtends. Morgen is het zondag en heb ik geen school, dus wat kan het nou kwaad als ik nog even mijn laptop pak? Stilletjes loop ik naar mijn bureau en pak ik mijn laptop en oortjes. Als ik hem opstart zie ik dat ik weer een melding heb op YouTube. Misschien is het AmazingPhil? Het is inderdaad een reactie, en hij is van AmazingPhil. Ik voel dat ik begin te blozen. Stop Dan, het is gewoon een jongen die je niet kent. Ik lees zijn bericht. Chatten op tumblr? Weer begin ik te blozen en word ik blij. Hou op Dan, je vind hem niet leuk. Ik schrijf mijn antwoord. "Graag, nee.. Zeker, nee. Natuurlijk, al helemaal niet." Misschien moet ik gewoon normaal doen, het is gewoon een knappe jongen. Stop. Het is gewoon een jongen.
Danisnotonfire: Yeah sure, mijn naam is my_chemical_darkness, hoe heet jij?
Zo, dat is ook weer gestuurd.

Pov Phil
Terwijl ik nog naar mijn scherm staar komt er een reactie terug. 'my_chemical_darkness' lees ik hardop."PhilSummers" stuur ik terug. Ik open mijn Tumblr en zoek Dan's account op. Zijn pagina staat vol met anime, pokemon en inspirerende quotes, heel anders dan mijn blog. Ik open de chat. "hey" stuur ik.

PhilSummers: Hey

my_chemical_darkness: Hi

PhilSummers: Dusss?????

my_chemical_darkness: De edit tips?

PhilSummers: Uhmm... ja, zorg ervoor dat er geen lange stiltes tussen zinnen zitten en misschien een liedje op de achtergrond

my_chemical_darkness: Okey

PhilSummers: Meer heb ik niet, meer heb je niet nodig ik vind je vids gr8

my_chemical_darkness: Dankje, jouwe ook. Vooral die Sprite Advert

PhilSummers: Thanks :)

my_chemical_darkness: Mag ik iets vragen?

PhilSummers: Tuurlijk, vraag maar.

my_chemical_darkness: Wie is het meisje in die video?

PhilSummers: Dat is Anja

my_chemical_darkness: Je vriendin?

PhilSummers: Nee, Anja is mijn beste vriendin. Ik val niet echt op meisjes...

my_chemical_darkness: 😅

PhilSummers: So... how about you?

my_chemical_darkness: Nog geen vriendin

PhilSummers: Dus je bent een fan van my chemical romance

my_chemical_darkness: Ja, had je vast al gezien aan mijn naam en zo 😂

PhilSummers: Valt niet op hoor 😉

my_chemical_darkness: Haha, ben jij fan van hun?

PhilSummers: Totally, ken jij Fall Out Boy?

my_chemical_darkness: Tuurlijk, Pete Wentz is the emo king.

PhilSummers: Yessss

my_chemical_darkness: Eindelijk iemand die me begrijpt 😂 Wat is jouw favo song?

PhilSummers: What a catch, Donnie

my_chemical_darkness: Oh my gash, die vind ik nou ook helemaal geweldig. Heb je het verhaal er achter gehoord?

PhilSummers: Neej, wat dan?

my_chemical_darkness: Weet je dat Pete zelfmoord wilde plegen?

PhilSummers: Jaah?

my_chemical_darkness: Nou Patrick had hem dus betrapt voordat hij kon beginnen en toen heeft hij hem gered. Als 'Bedankje' heeft Pete dus what a catch, Donnie geschreven. Ik las ook zo op tumblr dat iemand naar het concert was geweest en toen moest Patrick weer huilen toen hij begon met zingen en zo.

PhilSummers: Awh, ik kan het niet geloven... stel dat hij te laat was... Patrick 😔

PhilSummers: Fijn. Mijn computer is leeg, ik moet gaan 😔 Goed verhaal om mee af te sluiten Dan.

my_chemical_darkness: 😔

my_chemical_darkness: Zeker, hopelijk morgen of zo? Bye Phil 🙂

PhilSummers: Tot morgen, truste 😊

my_chemical_darkness: Truste 😊

Pov Phil
Ik staar naar mijn laptop terwijl het scherm zwart wordt. 'Alles goed Phil?' hoor ik. Ik schrik op en draai me om richting het geluid. In de deuropening staat mijn moeder in haar pyjama argwanend te kijken. 'Ja, heel goed' zeg ik glimlachend. Mijn moeder loopt naar me toe en legt de palm van haar hand tegen mijn voorhoofd. 'Ik ben niet ziek' roep ik lachend. Ze trekt haar hand terug, grijnst naar me en loopt dan weg. Vreemd, maar mijn gedachte blijft niet lang bij mijn moeder. Ik doe het licht uit en ga op mijn bed liggen. Tijdens het gesprek met Dan voelde ik me heel nerveus. Ik denk terug aan wat ik allemaal zei, kwam ik nerveus over? Misschien vind hij me wel helemaal niet leuk. Hij heeft ook zelf gezegd dat hij valt op meiden. En ik ben een jongen, gewoon een jongen.

Pov Dan
Wauw, deze jongen is gewoon geweldig. We hebben dezelfde interesses en hij is gewoon aardig. Ik kijk naar mijn klok. Drie uur s'ochtends. Ik glimlach, ik heb een uur met deze jongen zitten chatten.

Blijkbaar duurt het maar een uur om verliefd op iemand te worden.

///////
Hoofdstuk 2 😂👍🏻
Hoe vinden jullie het tot nu toe?

X Amélie en Kristel

Hello internetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu