Všichni určitě znáte Mary Sue - krásné, všemi milované, dokonalé hrdinky fan fiction. (Jen tak mimochodem, pokud víte, jak se tomuhle jevu říká v originálních příbězích, pište do komentřů. Můj slovník tenhle výraz zatraceně postrádá. Proto, ne úplně správně, používám taky 'Mary Sue'.) Poprvé se toto jméno objevilo v Trekie's Tale, které vyšla v roce 1973 v Star Trek časopise. Byla to vlastně parodie na všechny fanfikce, ve kterých se podobné nepřirozeně perfektní hrdinky objevovaly.
"Jé, jéje, jupí, jémináčku!" pomyslela si Mary Sue, když vkročila na můstek Enterprise. " Tady jsem, nejmladší poručík flotily." Přistoupil k ní kapitám Kirk. "Oh, Poručíku. Bláznivě Vás miluji. Půjdete se mnou do postele?" "Kapitáne! Já nejsem tenhle typ dívky!" "Máte pravdu a vážím si Vás za to. Převezměte na minutu loď, já nám mezitím zajdu pro kafe." Na můstek přišel pan Spock. "Co děláte na velitelském křesle, Poručíku?""Kapitán mě o to požádal." "Bezvadně logické. Obdivuji Vaši mysl."
Kapitán Kirk, pan Spock, doktor McCoy a pan Scott teleportovali s poručíkem Mary Sue na Rigel XXXVII. Byli napadeni zelenými androidy a uvrhnuti do vězení. V okamžiku slabosti poručík Mary Sue prozradila panu Spockovi, že je také napůl Vulkánec. Rychle se vzpamatovala, otevřela zámek sponkou do vlasů a všichni unikli zpět na loď.
Ale zpátky na palubě doktor McCoy a poručík Mary Sue zjistili, že muži, kteří se teleportovali, byli vážně postiženi robotky skákavého nachlazení, Mary Sue také. Zatímco se ti čtyři důstojníci trápili na Ošetřovně, poručík Mary Sue řídila loď, a řídila ji tak dobře, že získala Nobelovu cenu za mír, Vulkánský řád za statečnost a Tralfamadoriánský řád.
Nicméně choroba ji nakonec dostala a ona smrtelně onemocněla. Když na Ošetřovně naposledy vydechla, byla obklopena kapitánem Kirkem, panem Spockem, doktorem McCoyem a panem Scottem, všichni beze studu plakali nad ztrátou jejího krásného mládí a mladistvé krásy, inteligence, nadání a všeho toho půvabu. Dodnes jsou její narozeniny národním svátkem Enterprise.
Originál: http://www.wiccananime.com/amslt/amslttrekkiestale
ČTEŠ
Jednodílovky
RandomVíte, kdo nikdy nespí? Čert. A tým Ebondy. Po neuvěřitelném (ano, stále tomu nevěříme) úspěchu My Immortal jsme se rozhodli, že se nebudeme flákat a přineseme vám další zážitky ze světa fanfikcí a to nejen těch cizích, ale i našich vlastních. Připra...