"Tarikh dlm crita ini ialah tujuh-belas, mac, dua-ribu enam-belas."
Author's pov
"Stay.. for tonight.. If you want to.. I can show you.. What my dreams are made of.. As I'm dreaming of your face.. I've been away.. for a long time.. Such a long time.. And I miss you there.. I can't imagine being anywhere else.. I can't imagine being anywhere else but here.."
Lagu rock'n'roll separuh sweet yang berjudul If I'm James Dean, You're Audrey Hepburn by Sleeping With Sirens, bergema diseluruh biliknya yang agak sedikit petang itu.
Bukan apa.. bukan tiada elektrik nak pasang lampu, tapi tulahkan, tuannya tak boleh tidur dengan lampu terang-benderang.
Jam menunjukkan pukul 5.30 pagi. Menandakan tiba masanya untuk Boyoung bangun pagi.
"Aduh! Bisinglah pulak!" Rungut Boyoung dengan mata yang masih terpejam, rupa yang cukup kusut-masai, siap ruffle rambut dan menendang-nendang kuat kakinya.
"Ish! Tak reti bahasa ke ape ni?!" Bentak Boyoung sendirian sehinggakan kini telah berada diposisi duduk sambil merenung dengan ketidakpuasan hatinya terhadap handphonenya.
"The way that we are.."
"The way, the way.. Kat sini takda highwaylah!"
"Is the reason I stay.."
"Reason pulak.. Takkan nak duduk kat tepi highway pun nak bersebab?!"
"As long as you're here with me.."
"Kau biar betul.. Aku ni yeoja, bukannya namja.. Ada hati nak suruh kita temankan dia.. Naik geli-geleman aku, tau tak?!"
"I know I'll be Ok.."
"Kalau dah tahu tak boleh hidup tanpa Cik Teddy.. Jangan pandai-pandai nak ngorat.. Pegi K.Olah kau!"
Boyoung lantas bangun dari katil terus menggapai tuala yang terletak atas penyidai kain lalu meluru masuk ke jamban.
Beberapa minit kemudian, Boyoung terus mengeringkan rambutnya yang basah itu dengan hairdryer lalu mengenakan black-sweatpants dan jaket berjenama puma berwarna turquoise.
Selepas mengenakan kasut sportnya, Boyoung terus meluru ke garaj kereta dan mula mengayuh basikalnya.
beep-beep
Satu signal terkeluar dari handphonenya. Menandakan waktu berkayuhnya telah tamat.
Lalu, seperti biasa, dia duduk dibench yang berdekatan dan menyedut air yang ada didalam botolnya.
"Hah.. Fresh pulak pagi-pagi ni.." Boyoung berleter sendiri sambil tersenyum simpul.
Beep-beep
Satu signal lagi terkeluar. Menandakan waktu rehatnya telah pun tamat.
Lalu, dia mengayuh kembali basikalnya menuju kerumahnya. Dia perlu bersiap-siap untuk pergi ke sekolah.
Boyoung duduk bersebelahan oppanya. Sesekali ada juga dia mengerling tajam ke arah oppanya.
Yang pasti ada rahsia yang tersirat disebalik jelingan tajamnya itu. Tetapi, tidak pula oppanya sedar akan kelakuannya itu.
"Woi.. dongsaeng.." Oppanya berkata kepadanya.
"Ape?" Tanya Boyoung. Tanpa melihat wajah milik oppanya itu.
YOU ARE READING
[M] Tersekat Diantara 2 ||ASTRO FANFIC||
FanfictionPark Boyoung dan Ahn Krystal adalah kawan karib sejak kecil lagi. Pasangan ini sentiasa mencoba untuk sedaya-upaya mengekalkan persahabatan mereka. Pada suatu hari, mereka berdua berjanji untuk belajar di sekolah tingkatan atas yang mereka impikan s...