"Im so sorry ㅠ.ㅠ Im too focusing on my other story, he he.. ≧▽≦y"
Krystal's pov
Sepanjang perjalanan kami, yang mana Boyoung merangkul tangan kanannya dengan tangan kiriku, tiba-tiba aku terclick tentang text mesej yang aku hantar kepadanya pagi-pagi buta tadi.
Aku mendengus ringan seraya menutup mataku sekejap lalu memandangnya dengan kemarahan yang tidak seberapa dalam.
Bertuahnyer anak seorang ni ~ pandai pulak dia act innocent.. takpe. aku akan pastikan kau admit jugak kesalahan kau hari ni..
"Hoi. Kau kenapa?" Tanpa ku sedari, aku disergah olehnya. Saat itu jugak aku kembali ke alam reality.
Tanpa menjawab soalannya tadi, aku merenungnya tajam lalu melepaskan tanganku dari rangkulan tangannya dan crossed arms seraya berjalan laju menjarakkan diriku dari dia.
"Woi kau dah kenapa?" Tanya Boyoung. Aku tersenyum sinis tanpa menoleh ke arahnya dan terus berjalan.
Lepastu, aku terdengar bunyi tapak kasut sedang berjalan ke arahku. "Yah ~ kau marah ker?" Dia tanya lagi seraya berjalan disisiku.
"Kau marah sebab apa erk?" , "Unni ~" , "Yah ~" Sambil dia mengoncang tanganku lembut. "Woi ~ beritahulah aku ~" , "Aku ada buat salah kat kau ker, Krystal?".
"Jangan tanyalah.. aku tahu yang kau tahu apa salah kau." Aku menepis tangannya lembut seraya berhenti, memandang ke arah lain.
"Aku ada buat salah? Bila? Aku rasa.. aku tak buat apa-apa pun.." kata Boyoung.
weh, biar betul dia ni.. takkanlah dah tak ingat kut.. baru jer happened tadi pagi, dah lupa?
Lalu aku pun mengeluarkan handphoneku dari poket seluar sebelah kanan dan terus mencari mesej yang aku hantar kepadanya tadi.
Aku merenung tepat ke anak matanya seraya menunjukkan mesej yang tertera pada skrin handphoneku, "Habis tu, ni apa?" Terus matanya beralih ke handphoneku.
"Eh jap.. aku nak confirmkan jap." Seraya dia mencheck handphonenya. Dia memandang tepat ke arah handphonenya lalu mendongak ke atas memandangku.
Dia tersengih, "Kau ada text aku rupanya.." aku mengeluh seraya menurunkan tanganku yang memegang handphone tadi.
"Ala ~ janganlah merajuk ~ nanti aku mati sebab bosan, hah, baru hang tahu." Dia merangkul kembali tanganku sambil memujuk manja diriku.
"Aigeu." Aku menolak ke belakang kepalanya. "Unni ~" Boyoung whines seraya menampar tanganku lembut.
Aku tersengih puas hati, "Padan muha hang! Buat orang risau ajer tahu.. macam mana kalau aku betul-betul call polis tadi? Hah, baru hang tahu." Lalu aku berjalan lagi.
"Ala ~ sorrylah.. masa kau text aku tu, aku sebenarnya tengah mandi." Boyoung explained seraya berjalan disisiku kembali.
"Maaf tidak diterima." Suaraku bertukar menjadi lebih serius. "Ni mesti ada yang kau nak aku belikan kan?" Dia menduga.
Lalu aku pun tersenyum gembira memandangnya, "Tahu pun ~ Weh ~ belikan aku rantai baru.." aku menyiku tangannya.
Dia mengerutkan dahi, "Rantai apa? Kat kedai mana?" Aku tersenyum lagi lalu aku menunjukkan gambar rantai yang aku inginkan kepadanya.
"Weh ~ cantik nyer.. kat mana ni?" Matanya tidak berkelip langsung melihat gambar yang aku tunjukkan.
"Jom! Biar aku tunjukkan.." aku merangkul tanganku dengan tangannya lalu menariknya berjalan ke kedai An Ancient Store.
YOU ARE READING
[M] Tersekat Diantara 2 ||ASTRO FANFIC||
FanfictionPark Boyoung dan Ahn Krystal adalah kawan karib sejak kecil lagi. Pasangan ini sentiasa mencoba untuk sedaya-upaya mengekalkan persahabatan mereka. Pada suatu hari, mereka berdua berjanji untuk belajar di sekolah tingkatan atas yang mereka impikan s...