"Sya hrp viewers suka kat crta sya yg tak seberapa ini.. he he.."
"So, macam mana ni?" Aku tanya sejurus saja berada di dalam complex berdekatan pintu utama.
"Korang enjoylah jalan-jalan.. Watching movie ker.. Ape ke.. Aku dan Sanha akan tunggu.. Text atau call aje nanti bila dah selesai.." jelas Moonbin.
"Kitaorang pegi dulu.. Oh, ya.. Lupa pulak.. Sesiapa yang nak temankan dongsaeng kita yang comel-molek ni?" Semua tersengih.
"Takpalah.. Dongsaeng korang yang cantik-jelita ni boleh jaga diri baik-baik.." jelas Boyoung. Membuatkan kami ketawa.
"Kalau macamtu, biarlah aku temankan korang.." tiba-tiba Mj bersuara. Semua memandangnya pelik.
dah terkena virus ke apa ni? Dulu bukannya suka sangat kat Boyoung tu.. benci ada lah..
"Kau biar betul?" Tanya Boyoung pelik.
"Eh, betullah ni.." Mj tersengih.
"Ni mesti ada something kan?" Tanya Krystal sambil menunding jari ke arahnya.
"Takpalah.. Kalau nak join, jomlah.. Oppa, kitaorang jalan dulu.." kata Boyoung. Lepastu, diorang jalan.
"Kalau macamtu, Rocky.. Jom, teman aku main.." aku ajak Rocky selepas melihat Moonbin dan Sanha berlalu pergi.
"Boleh juga.. Eunwoo, kau ikut tak?" Tanya Rocky kepada Eunwoo.
"Korang pegilah.. Kalau perlukan aku, cari jer aku kat Best Eastern Book Store.." jelas Eunwoo. Lalu, dia pun berlalu pergi. Begitu juga dengan aku dan Rocky.
Sanha's pov
"Hyung, kita nak round-round bersembang ker.. Bersembang kat cafe?" Aku tanya.
"Kat cafe jelah.. Aku belanja.." balas Moonbin.
"Takpalah.. Kali ni, biar Sanha yang belanja.." aku tersenyum.
"Aku okey jer.." Moonbin tersengih.
Beberapa minit kemudian, kitaorang pun sampai kat Maleficient-Woman cafe.
Sesampai jer kat sana terus kena ambik order. Kitaorang pesan cold-tea bersama chocolate.
"So, where you should start? Dari A ke Z atau Z ke A?" Dua-dua tersengih.
"I choose Z to A.." balasku.
"You may begin, Mr. Sanha.." aku menyedut cold-tea.
"Hyung tahukan yang Sanha ni sama umur ngan Boyoung?" Dia mengangguk.
"Sebenarnya, Sanha dah lama sukakan Boyoung.." Moonbin berkelip mata twice.
"Sanha ingat nak confess kat dia.. Tapi, nak tahu jugak kata hati hyung.."
"Sanha suka Boyoung sebab apa?" Tanya Moonbin.
Aku tersenyum bunga sebelum menjawab.
"Sanha sukakan dia sebab dia simple dan comel.. Dia tak macam gadis lain yang pakai make-up berinci-inci.. Cara percakapannya sweet dan lucu.. The most important thing ialah Sanha suka tengok dia terkejut bila ada something yang buat hatinya tak keruan.. Comel sangat,"
"Example?"
"Contohnya, bila jejaka yang statusnya bukan namja chingu dia, tiba-tiba kata benda sweet atau peluk dia.. Pasti reaction dia speechless.. Tapi, sometimes, pandai jugak dia control.."
YOU ARE READING
[M] Tersekat Diantara 2 ||ASTRO FANFIC||
FanfictionPark Boyoung dan Ahn Krystal adalah kawan karib sejak kecil lagi. Pasangan ini sentiasa mencoba untuk sedaya-upaya mengekalkan persahabatan mereka. Pada suatu hari, mereka berdua berjanji untuk belajar di sekolah tingkatan atas yang mereka impikan s...