iv.

42 5 2
                                    

"Hai, viewers sya yg comel-molek dn hensem-macho.. Apa pndpt viewers tntang crita sya ni?. :) "

Boyoung's pov

Aku mengeluh sambil mengeluarkan semua buku yang ada didalam beg. Lalu, jadual persekolahan pun aku semak dan mula menyimpan buku-buku yang aku perlukan sahaja.

"Done!" Aku menjerit kecil setelah menzip kembali begku.

Lepastu, aku sandang beg aku yang satu lagi, khas untuk berjalan kemana-mana. Didalam beg ada laptop beserta charging, kerja-rumah, beg pensel, hard-disk dan teddy bear kesayangan aku.

Sederhana aje pun sizenya dan berwarna brown. Aku bawa pun sebab aku mungkin akan tertidur didalam kereta ataupun rumah si Krystal tu. Orang putih kata, just in case.

Petang ni, aku ada study group ngan Krystal dan juga kawan-kawan yang lain termasuklah kumpulan ASTRO, merangkap nama kumpulan oppa aku dan ahli kumpulan EXO.

Kumpulan perempuan pula, ada The Ark dan TWICE. Kitaorang takdalah rapat sangat, tapi kira dikategorikan 'bolehlah' tu memang yes.

Memandangkan ahli study group makin ramai yang bertambah, so, location dia kat Big Hall Library, Gangnam, South Korea.

Library ni boleh muat kira-kira up to 3000 orang kut, kalau tak salah dengarlah. Lagipun, library ni besar sungguh. Dah macam persekolahan kolej pulak aku tengok. Cantik dan modern pulak tu.

Tapi tulahkan, ada oppa tapi macam orang tu takda dongsaeng pulak. kenalah aku bersabar sebab oppa aku yang diupah pick-up diorang.

Oppa pun satu.. turutkan aje permintaan orang lain. Permintaan aku tak pulak dia hiraukan. Tapi, aku tabiklah juga kat dia ni. Bila aku ada masalah, dialah 'jalan penyelesaian' yang aku ada.

Ahli pertama, setentunyalah ASTRO.

"Annyeong, Park Boyoung!"

"Eh, ada Park Boyoung lah!"

"Park Boyoung!"

"Dongsaeng, long time no see.."

Aku mengeluh seberat-beratnya. Mana tidaknya, sorang-sorang dah macam tak berjumpa aku bertahun-tahun. Baru aje beberapa minggu, takkan dah over macamni?

"Annyeong!" Mj tersenyum sambil melambai ke arahku.

Asal aku tengok dia ni macam dekat macam jauh aje aku tengok? Dah kenapa mata ni?

"Yah.. Boyoung?" Aku tersedar dari lamunan.

Patutlah besar kecik aje aku lihat dia ni, duduk sebelah aku rupanya.

"Kau okey? Ke K.O?" Mj tersengih.

"Aku okeylah.." lepastu, terus aku mengalihkan pandangan ke luar jendela. Sebenarnya, malas nak layan.. sebab tak nak nanti diri yang terluka.

"Boyoung.." someone panggil aku. So, aku alihkan pandangan ke dalam kereta.

"Aku dah siapkan preperations tu.. Kau excited tak?" Tanya Sanha. So, aku apa lagi, memanglah gembira. Tak sangka mungkin hari ni dapat cungkil rahsia pula dari jejaka bernama Yoon Sanha ni.

"Really? serious?" Aku menjegilkan mata sambil tersenyum. Dia hanya mengangguk sambil tersenyum.

"Apa yang korang cakapkan ni?" Tiba-tiba Mj bertanya.

[M] Tersekat Diantara 2 ||ASTRO FANFIC||Where stories live. Discover now