Ik keek door de glazen deuren, en in het donker zag ik een donkere gestalte staan. Ik deed de deur open en keek verbaasd naar het gezicht van Nikay. 'Ik dacht ik doe het op een romantische manier, maar dat bleek moeilijker dan gedacht.' Zei hij met zijn scheve lach die ik zo bewonderde.Hij haalde een rode roos van achter zijn rug vandaan, stak het tussen zijn tanden en ging op een knie voor me staan met een plagende blik in zijn ogen. "Ik kom deze mooie dame ophalen." Ik glimlachte naar hem terwijl ik iets in mijn buik voelde fladderen. "nou knappe prins, laten we dan maar gaan." zei ik plagerig. Deze keer gingen we in plaats van via het raam door de voordeur naar buiten, nadat ik mijn moeder had weten af te schudden, die een foto van ons wilde maken.
Ik was verbaasd toen ik zag dat hij met een limousine was gekomen, ik slaakte een verschrikt kreetje van bewondering, waarop Nikay wetend glimlachte. In de limousine kregen we een fruitcocktail aangeboden, voor we het wisten hoorden we een piepend geluid, wat aangaf dat de auto stopte. We stapten uit en liepen over de rode loper die daar was gedrapeerd, de gangen van de school waren helemaal versierd met kleurrijke slingers en we hoorden een vaag gebons van muziek.
Toen we eindelijk bij de aula waren gekomen, draaiden een paar mensen zich om. De meiden lieten hun blik over mijn lichaam glijden en draaiden zich tenslotte met jaloezie in hun ogen om. De jongens daarentegen, keken me goedkeurend aan. Ik negeerde hun blikken, en zocht met mijn ogen door de zaal, naar mijn beste vriendin.
Ik hoorde ergens een schaterlach die me erg bekend voorkwam en besloot dat het van ergens bij de bar vandaan kwam die daar speciaal voor deze dag was geplaatst. Toen naast me keek, zag ik dat Nikay er niet meer stond. Vast naar zijn vrienden. Ik besloot dat ik ook maar naar mijn vriendin ging en liep ernaartoe. Ik zag Alana met Chris, haar date, staan. "Hey girl! Wat ze je er mooi uit!" Riep ik uit toen ik haar nachtblauwe jurk zag. "Hey! Zie je wel, die jurk is voor jou gemaakt." Ze keek me stralend aan. Ik glimlachte naar haar.
We bestelden een cola aan de bar en kletsten nog wat. "En, hoe gaat het tussen jou en Chris? Is er al wat tussen jullie gebeurt?"
"Oh! Ik heb jullie nog niet aan elkaar voorgesteld." Ze trok me mee, naar Chris. "Chris dit is Ymara, Ymara dit is Chris, mijn date." We zeiden 'hoi' tegen elkaar en al snel ontdekten we dat we allebei interesse hadden in psychologie, en we hadden een interessant gesprek.Toen we een half uurtje hadden gediscussieerd, waren we wel uitgepraat en ging ik weer opzoek naar mijn date. Misschien is hij op de dansvloer? Ik liep ernaartoe, maar zag hem niet. Daarna ging ik even langs de wc's maar daar was hij ook niet. Ik bedacht me dat hij misschien ook naar mij op zoek was en dat het dan handiger zou zijn als ik op dezelfde plek bleef, maar na nog een half uur wachten was hij er nog niet.
Oké, lekker dan, op onze eerste date laat hij me al alleen. Ik wilde net de gang op lopen toen ik tegen iemand aan botste, toen ik omhoog keek zag ik dat het een jongen was, niet zomaar een jongen, maar mijn date, Nikay. Hij rook naar de buitenlucht, maar toch zei ik,"waar was je nou? Ik heb de hele tijd zitten wachten." Ik keek hem boos aan. Hij keek me aan en antwoordde met een geïriteerde blik,"ik was even buiten, ik moest even iets regelen."
Ik wilde hem vragen wat dat 'iets' was, maar zijn blik zei me dat ik geen vragen moest stellen. Omdat ik de avond niet verder wilde verpesten, deed ik dat dan ook niet. We liepen naar een loungebank en ik plofte erop. Ik keek naast me en zag Nikay naar me kijken, ik zag dat zijn houding was verandert.
Zijn schouders waren niet meer gespannen, hij had een lome glimlach om zijn lippen en zijn ogen waren zachter. "Zal ik wat drinken voor je halen?"
Aangezien ik best wel dorst had gekregen van toen ik hem zocht, zei ik "ja". Hij stond op en liep richting de bar. Ik keek een beetje om me heen, toen ik een zoemend geluid naast me hoorde.Ik keek naast me en zag dat er een telefoon naast me lag, op de plaats waar Nikay had gezeten. Ik keek op het scherm en zag dat hij gebeld werd door een of andere 'dragonjager' ik vond het wek een beetje raar maar dacht dat het gewoon een bijnaam was. "Wat doe je daar?" Hoorde ik Nikay's stem achter me.
Haai,
Het ging niet helemaal zoals ik het wilde maarja
Byeee ;)
JE LEEST
The dragongirl
FantasyNa haar 16e verjaardag merkt Ymara dat haar huid steeds roder wordt en steeds stugger aanvoeld. Dat kan er ook nog wel bij, denkt ze. Ze is namelijk gevallen voor een populaire onbereikbare jongen, genaamd Nikay. Maar vlak na haar verjaardag spre...