Kesian Firash, malang tak berbau disebabkan sebiji bola dia pengsan terlantar di atas katil kat bilik sakit. Dah la crush dia dah ada girlfriend.. Hahhha. Firash yang terbaring ditemani oleh Haikal yang duduk di tepi katil dan Fahim duduk di atas katil kosong kat sebelah katil Firash. Alhamdulillah Fahim kebetulan masih ada kat kolej, boleh lah Fahim tumpangkan Firash balik sekali. Tapi, bukan tu ja,crush dia pun ada gak kat tepi katil Firash dengan riak muka yang risau dengan keadaan Firash, hahha nampak macam Firash ada peluang ja... Atau disebabkan simpati..
"Kenape dia tak bangun lagi." bisik Azam perlahan sambil merenung muka Firash.
"Sabar lah nanti bangun ler tuhh." balas Haikal.
'Bila ler budak ni nak bangun ni. Haih dah la aku kene hantar Mira balik rumah ni.' bisik hati Azam.
Dia mencapai telefon nya bila dia berasa telefon nya bergetar di dalam poketnya.
"You.. Die tak bangun lagi ker? " Mira girlfriend Azam..
"Belum lagi.. Nak balik dah ker??"
"Errmmm.. Tak perlah., kebetulan Alisya ada ni ha dengan Mira. So mira balik dengan dia jer lah. Awak tuhh jangan lupa minta maaf kat budak tuhh.. Kesian dia.. "
"Yer.. Yer saya tahu salah saya.." Azam cuba buat suara acah budak-budak..
Memang macam tu perangai Azam dengan Mira manja dia lain macam.. Dia berasa sangat bertuah dia dipertemukan dengan Mira.
Mira bukan jenis yang clingy 24 jam nak berkepit, dia tahu jaga diri senang cerita Mira ni baik la,sempurna di mata Azam.
"Ok.. Awak hati-hati tau dah sampai call saye tau,.. "
"Ok... Bye.. Assalamualaikum." Lembut ja Mira mengucapkannya.
"Waalaikummussalam. " dia menyimpan telefonya kembali ke dalam poket seluarnya sambil tersenyum..
'Siapa tak sayang, cakap pun lemah lembut ja cantik pulak tu.' bisik hatinya
Dia mengalihkan pandangan nya ke arah Firash, dia mengamati wajah Firash..
Makin lama dia tenung baru perasan yang dahi mula berkerut dan Firash perlahan-perlahan cuba membuka matanya...
"Ha.. Bangun pun.." Haikal tiba-tiba bersuara..
FIRASH POV
Arghhh.. Sakitnya kepala... Aku cuba membuka mata perlahan-perlahan.
"Lampu.. Lampu terang sangat." Sakit mata nak bukak..
"Fahim.. Tutup kan lampu ni." Haikal ni cakap ka jerit.
Aku cuba membuka mata selepas lampu dimalapkan sedikit,aku toleh ke kanan.. Haikal dan Fahim ada kat sebelah..
"Aku kat mana ni?? "
"Bilik sakit, nasib bukak lagi..ikutkan aku nak bawak kau gi hospital, tapi mamat sebelah kau cakap tak teruk sangat.. Lagipun dia kan bakal doktor.. . So here you are.."
"Mamat mana??"
"Tuhh" Fahim memuncungkan mulutnya ke arah kiri katil aku..
La... Azam rupanya...
Wait??!!!! Azam??? Aku toleh sekali lagi... Dialah.. Azam.. Ha sudah.. Pahal pulak dia kat sini..
"Dia yang tendang bola.. Singgah kat kepala kau tadi... " Haikal menjawab selepas melihat raut wajah aku yang keliru
Dia yang tendang.. Dia perasan aku tenung dia ka tadi.. Ka dia ingat aku dok usha awek dia.. Pahtu dia perasan dia tendang bola kat aku nk balas dendam sebab usha awek dia.. Habihlah aku.. Entah-entah lagi teruk dia perasan aku dok usha dia... Ha.. Nak buat macam mana ni.. Kalau dia report aku dok stalk habih la aku, dah la baru diploma sem 3 pulak tuhh... Haduh..
YOU ARE READING
Crush (boyxboy)
RomanceCerita seorang lelaki melayu yang mempunyai persaan terhadap manusia yang sama jantina.