Bab 6

104 5 0
                                    

'Dia ni tak reti senyum ke eyh...muka asyik ketat je memanjang' kutuk Ad didalam hatinya...sambil menjeling makhluk di sebelahnya itu...
"Terima kasih bang"ucap Ad sambil mengambil airnya..dan berlalu pergi...matanya liar mencari kelibat adam.
Tetiba matanya terpaku kearah makhluk yang berada betul betul dihadapan meja Adam pilih...
'Alamak dia ni lagi...banyak banyak tempat kenapalah Adam ni pilih meja mengadap makhluk ni juga'rungut Ad sambil menglangkah menghampiri kawannya itu...
"Kau ni beli air ke tolong abang tu buat air" tanya Adam sinis...yelah punya lama dia tunggu minah ni..sampai kebulur aku dibuatnya..

"Kau diamlah"balas Ad pendek..time tu dia lebih sibuk untuk mengawal perasaannya..kenapalah jantung aku ni asyik laju je bila tengok makhluk ni...tension lah hari hari macam ni..
Adam hanya menggeleng kepala dan terus mengisi perutnya...dia sudah biasa sangat dengar ayat ayat begitu dari kawannya itu..tapi sedikit pun dia tak terasa..
..........................................................
Selesai makan Ad mengangkat kepalanya...tetiba matanya bertembung dengan makhluk dihadapannya itu...cepat cepat dia memandang ke arah adam...
"Cepat lat ta li lat..sapa kalah macam biasa eyh" ajak Ad sambil tersenyum kearah Adam..
"Ok jom..kalau kalah..jangan nak mengelat eyh" bukan dia tak tahu si Ad ni suka sangat mengelat bila dia kalah..selalu sangat macam tu..
"Yeayyy aku menang...so persilakan"sorak Ad apabila dia menang...so dia tak payah susah susah nak angkat pinggannya ke arah besen yang disediakan...dah lah besen tu betul betul berdekatan dengan makhluk yang berada dihadapannya itu.
"Eleyh aku saja bagi chance je tu...lainkali jangan harap" balas Adam tidak puas hati...macam manalah dia boleh kalah pulak harini..selalu dia yang menang..
"Dah dah..tak yah banyak bunyi...bik cepat sikit angkat pinggan tu ya.." usik Ad sambil tergelak kuat...tetiba gelaknya mati..bila dia tersedar ada orang merenung ke arahnya...
'Alamak...malunya aku...macam mana aku boleh terlupa yang makhluk ni ada depan aku..'bisik Ad di dalam hati sambil menyumbat earphone ketelinganya..
"Woii...punyalah aku cari kau merata tempat..kat sini rupanya...lenkali phone tu kau campak kat tasik belakang tu je..susah betul nak balas whatsapp...call tak angkat..geram tau takk!!"sapa Mia yang tiba tiba muncul dihadapannya...dari manalah agaknya minah murai ni muncul...buat terkejut jelah..
"Sorrylah yang..aku buat silent tadi dalam kelas..lupa nak on balik "pujuk Ad sambil memegang tangan sahabat baiknya itu...
" weyh ye pun nak ber lesbian..jangan la kat sini..tempat awam kot"usik Adam dari arah belakang Ad...sambil menarik kerusi betul betul sebelah kawannya itu..
"Kau dah lama hidup ke bro...elok tadi makanan kau dah hadam..aku bagi muntah balik kot.." jawab Ad geram...ada ke patut aku dikatakan lesbian...saja nak cari pasal lah tu..karang ada juga mendapat karang..
"Mia kau dah makan ke" cepat cepat Adam menukar topik..yelah karang tak pasal pasal bahunya bengkak..minah ni bukan boleh percaya sangat...datang angin dia..mahu patah riuk tulangnya karang..tahulah ada black belt..
"Belum...naik kebulur aku cari minah stone ni ..ingat nak makan sekali tapi dia dah mencekik dulu...apalah nasibku.."drama Mia..padahal dia tak kesah pun..saja buat drama sikit dekat minah stone ni..walaupun dia tau hanya sia sia...dah nama minah stone..mana nak lut kan..
"Pergilah beli makanan cepat..kitaorang teman"
'Tengok...kan aku dah cakap takkan lut..minah ni kan stone'...kutuk Mia di dalam hati..
"Weyh kau main game apa tu"tanya Ad sambil mencuri pandang ke arah handphone milik Adam...
dorang berdua ni memang kaki game..cakap je lah game apa pun..mesti dorang tau...tu jugalah salah satu sebab mereka boleh ngam..
"Game dead target"jawab Adam pendek matanya masih tekun memandang kearah phonenya itu...
"Meyh aku main pulak"
"Alah aku tak puas main lagilah.."
Mereka mula berebut phone kepunyaan Adam itu..dah macam budak budak dah...
"Nah kau main game ni"kata Ad sambil menghulurkan phone kepunyaannya..yelah semua mata dah mula memandang kearah mereka...malu kot..
"Amboi..dua dua kusyuk tengok phone..main game lah tu..baik aku makan sorang je kalau macam ni..ada kawan pun macam tak de je.."bebel Mia sambil meletakkan pinggan makanannya..
"Makan tak baik bercakap"jawab kawan kawannya itu serentak..siap give me five dari jauh lagi..geram betul dibuatnya..kalau dah dua dua kaki game..memang dia tak boleh buat apa dah la...nasib dia lah kawan dengan gamers..akhirnya dia makan sahaja tanpa mempedulikan manusia manusia dihadapannya itu..
"Alahai battery phone kau dah habis lah Ad...aku lagi sikit nak menang dah tadi..potong lah"rungut Adam sambil matanya memandang kearah phonenya...'teror jugak minah ni main...sekejap je dah level 30...mentang mentang bapak dia polis..cekap je dia menembak semua zombie zombie tu..aku pun kalah..'
"Ehem aku gerak dulu lah nak balik bilik...korang mainlah game tu sampai muntah"merajuk Mia...yelah dari tadi dia macam tak wujyd je dihadapan dua makhluk ni...kusyuk sangat duk main game...sampai dia dah habis makan pun dorang tak sedar...sabar jelah..
"Alah sayang janganlah macam ni ..jom jom balik bilik..i akan layan you sorang je okay"pujuk Ad sambil memeluk bahu Mia...Alamak minah ni dah merajuk pulak..susahlah macam ni...
"Woww...makin seram pulak aku dengan kau ni" balas Mia sambil menolak tangan kawannya itu..
"Aku tak merajuk pun lah..aku dah faham sangat dengan korang dua ni..aku ngantuk sebenarnya..nak balik tidur.."kata Mia lagi sambil menayang sengih..
"Oklah macam tu ...kau balik dulu aku nak gi libry jap..jom Adam"
"Ok lah macam tu..bye"
"Bye sayang..take care muahh" usik Ad sambil membuat flying kiss kearah Mia yang ingin berlalu pergi..Mia hanya menayang penumbuk kearahnya..suka benar dia mengusik begitu dengan kawan baiknya itu..tapi jangan salah faham..dia tetap straight ok..no heart feeling..

You Are My Candy Crush Mr Muka KetatWhere stories live. Discover now