"Weyh cepatlah jalan....lembap la dia ni" kata Ad pada Adam setelah melihat kawannya itu tiada di sebelahnya....jalan mengalah kura kura...nak kata lapar tadi baru je melantak...geram pulak aku...
"kau nak cepat cepat buat apa bukan library tu lari pun" balas Adam selamba...ada sebab kenapa dia jalan lambat...bukan saja saja...karang minah ni terserempak dengan mamat dekat depan library tu mau angin satu badan...bukan dia tak tahu yang kawannya ini alergic betul dengan si Emir ni ....mula la muka macam nak makan orang hidup hidup...yelah ex boyfriends la katakan...tapi bukan sebab tu..tapi sebab....
" Ad we need to talk"tegur Emir setelah melihat orang yang pernah bertakhta dihatinya dulu dan sehingga sekarang...cuma kerana kesilapan dia yang buat tak endah telah membuatkan dia kehilangan gadis itu.
Ad hanya memekakkan telinga dan berlalu pergi...dia mula berasa rimas dengan lelaki itu..
"Ad..please bagi saya explain dulu boleh...then awak decide...please"merayu Emir sambil menghalang laluan Ad...sesungguhnya dia belum bersedia untuk kehilangan gadis itu..."Pleaselah Tengku Emir Zaquan..dah berbulan bulan awak diam macam tu je...kenapa baru sekarang nak muncul and explain...sebab awak nampak saya...saya ada depan mata awak..tak perlu nak berjauhan dah..baru awak rasa nak explain....come on la i know you..kalau awak tak jumpa saya haritu...saya tak rasa awak akan cari saya balik....awak tak boleh hubungan jarak jauh kan...lagipun ini yang awak nak.. mungkin awak lupa tapi saya tak pernah lupa...last kita jumpa sebelum awak practical haritu awak cakap mungkin ni kali terakhir kita jumpa...remember...so sekarang awak buat hal awak..saya hal saya...simple right...ok lah saya adahal...Assalammualaikum" Ad terus berlalu pergi setelah dia luahkan apa yang terbuku dihatinya...
'See...sebab tulah aku tak nak minah ni jumpa si Emirnya...kenapa lah mamat ni tak blah blah lagi..bukan sepatutnya dia dah habis belajar ke....'bisik Adam dalam hati..bukan apa dia kesian dengan si Ad tu baru je nak happy happy masuk sem baru...tetiba mamat ni spoil kan ..walaupun dari fizikalnya tengok kawannya itu tak ada perasaan...okay je..tapi dia tahu kawannya itu tak okay...
"Adam tolong cakap kat Ad aku nak jumpa dia petang ni..kejap pun jadi lah..pleasee...tolong aku.." pujuk Emir ...setelah dia gagal memujuk gadis pujaan hatinya itu....sesungguhnya dia menyesal sangat sangat apa yang diucapnya waktu terakhir dorang jumpa dulu...dia pun tak sedar bila dia cakap macam tu...betullah orang cakap terlajak perahu boleh diundur..terlajak kata...dia terpaksa terima padahnya...
"Sudah sudah lah tu bro..past is past...bukan aku tak nak tolong...lagipun kita taukan Ad macam mana...keras kepala...kalau dia kata tak nak tu mananya tak nak la..."balas Adam..bukan dia tak nak tolong tapi dia tak sanggup tengok Ad disakiti oleh lelaki ini lagi..lelaki yang ego dan tak reti menjaga perasaan kawan baiknya itu..
"Tak pe lah bro..aku gerak dulu" akhirnya Emir mengalah..nampaknya dia terpaksa menerima hakikat yang dia sudah pun kehilangan gadis itu...
YOU ARE READING
You Are My Candy Crush Mr Muka Ketat
ChickLit"Muka je hansome tapi sombong...muka ketat je..."- Adriana Alisya "Aku tengok dia macam pemalu je"-Mia "Kenapalah hari hari aku terserempak dengan minah comel ni" - Umar Rizqin Do you have a map? Because I just keep getting lost in your eyes!" Dapat...