"To-tolong!!" Jeritnya. Darah yang mengalir keluar dari tubuhnya menyebabkan dia kehilangan banyak darah. Dia berusaha untuk berdiri namun, setiap kali dia berusaha utk berdiri, dia pasti akan terjatuh.
"Tolong!!" Jeritny lgi.
Tiba tiba pintu rumhnya dibuka. "Hyung!!!" Jerit Yoongi lalu segera memapah Seokjin yang jelas lemah tak berdaya.
Jin tersengih pabila melihat wajah Yoongi yang jelas risau. Tidak lama kemudian, Namjoon pula yang memapahnya.
"Siapa buat kau macam ni?!" Tanya Namjoon lalu memasukkan Seokjin ke dalam kereta.
"Sehun.."
Namjoon terus melenting. Marah dengan perangai budak maknae tu. Jungkook pula terus mengambil tempat duduk pemandu dan membawa Jin ke hospital.
♚♚♚
Jin terbangun dari tidurnya.. air matanya mengalir lagi.
Dia teringat akan Namjoon, Jungkook, Taehyung, Jimin, Yoongi, dan Hoseok. Mereka di mana?"Seokjin!!" Teriak seorang lelaki sambil mengetuk ngetuk pintu rumah lelaki itu.
Suara Jungkook... Jin terus berlari menuju ke pintu utama dan membuka pintu. setelah pintu dibuka, Jungkook terus masuk dan memeluk Jin.
"Waegurae?" Tanya Jin.
"Hyung... boleh saya tidur sini?" Tanya Jungkook. Seolah olah takut akan sesuatu.
"Kenapa ni?" Tanya Jin.
"Sy dh tak tahan lagi hyung.. mereka asyik paksa saya untuk pergi Jepun.. tolonglah.. saya nak menginap di sini.." kata Jungkook.
Tiba tiba telefon Jin berdering. Dia terus menoleh dan mengambil telefonnya. Terlupa sekejap tentang Jungkook.
"Yeobuseyo.."
"Jin! Ini Hana Noona.. Noona nak bagitau yang Jungkook kemalangan dekat depan jalan raya ke rumah kau.."
Telefon yang dipegang Jin terus jatuh. Matanya mulai merah. Dia melihat ke arah sudut tempat 'Jungkook' berdiri td.
"Ahhh!!!" Jerit Jin lalu menangis. Tidak percayaa apa yang di berithu oleh Hana.
"Hyung, i'm ok.."
Jin memandang ke arah suara yang berbisik itu. Wajah Jungkook jelas dapat dilihat olehnya. jin berusaha untuk memeluk Jungkook.. namun apabila tangan Jin menyentuh Jungkook, Jungkook terus hilang di bawa angin.
Tanpa membuang masa jin terus berlari menuju ke jalan raya yang berada di hadapan rumahnya. Pihak polis mulai mengerumuni satu jasad yang terbaring di atas jalan.
"Jin!" Teriak Kim Hana apabila melihat Jin menolak nolak pihak polis yang melarangnya.
"Bagi aku tgk dia!!" Teriak Jin sambil menolak nolak pihak polis itu.
"Biarkan dia.." kata salah seorang pegawai polis.
Jin terus duduk di sebelah tubuh yang kaku itu. Selepas mereka, kau pula yang nak tinggalkan aku? Detik hati Jin.
Tiba tiba tangan Jungkook bergerak gerak. "Ambulan akan datang tak lama saja lagi.." kata Hana.
Mata Jin tertumpu ke arah sekeping gambar yang dipegang oleh Jungkook. Jin terus mengambil gambar itu..
YOU ARE READING
The Unlucky Guy
FanfictionDibuli, dihina, diherdik.. semua itu dia dah rasa. Puas dia menangis. Tapi, pernah org peduli? Pernah org ambil tau? Pernah org kisah? Tak.. tak pernah pun.. org hanya lihat dia sebagai sampah. "Kau menangis pun tak ada guna... kau sama saja macam...