Pelajar lain mulai terkejut dengan perubahan Jin. Selama ni, Jin tak berani nak bercakap depan Sehun setelah kawan kawannya hilang entah ke mana.. tapi, kali ni... nampaknya, kingka lama akan kembali..
"Mwo?" Tanya Sehun lalu memandang mata Jin sedalam dalamnya. Tidak percaya lelaki di hadapannya berani bercakap dengannya.
Tangan Jihyo ditarik dan dibawa pergi menuju ke tmpat yang lebih jauh dari lobi itu.
"Lepaskan.." kata Jihyo lalu memberhntikan langkahnya.
"Wae?" Tanya Jin.
"Apa maksud kau ckp macam tu? Kau sebenarnya nak aku lupakan kau atau tak?" Tanya Jihyo bingung dengan sikap Jin yang berubah-ubah.
"Aku.. aku nak tolong saja.." kata Jin.
"Ok.. aku,.."
Muah!
♚♚♚
Jihyo pov
Aku terkesima apabila pipi aku dicium oleh Seokjin. Ini bukan mmpikan? Mustahil Jin dah sukakan aku.. aku memandang Jin dengan pandangan tak percaya.
"Yah!" Marahku lalu memukul bahunya.
"Aww! Yah!! Shrekk!!" Teriak Jin dalam kesakitan.
"Padan muka!" Kataku.
Jin tertawa kecil.."kau perasan yea? It's just a kiss from a friend.." kata Jin.
Ouch!! Aku dapat dengar hati aku pecah menjadi serpihan kaca. Kawan? Ni yang aku geram ni. Tiba tiba, Jin mendekatkan bibirnya ke telinga aku.
"Aku akan cuba, cintakan kau.." kata Jin.
♚♚♚
seokjin tersenyum sendirian apabila terkenangkan Jihyo. Dia memandang dirinya dalam cermin. Dia berfikir sejenak.
Telefon dikeluarkan. Nombor telefon seseorang didail.
"Yeobuseyo... bambam... aku nak ke tempat kau.."
"Aku banyak tempat ni.. tempat apa kau nak?"
"Salon kau.. hahaha!!"
"Yah! Bukan salon lah!" Marah bambam.
"Oklah.. oklah.. aku nak warnakan rambut.. aku on the way ke sana.." kata Jin.
"Ok!"
♚♚♚
Jihyo duduk di sebuah kafe bersama ommanya.. Fikirannya tertumpu pada K-I-M S-E-O-K-J-I-N.. dia mengetuk ngetuk mejanya dengan jari jemarinya..
"Kim seokjin.."
apabila ommanya menyebut nama lelaki itu, perhatiannya terus beralih kepada ommanya.
"Dia makin kacak, kan?" Tanya ommanya lalu tersenyum sambil memandang telefon bimbit..
"Kenapa omma?"
YOU ARE READING
The Unlucky Guy
FanfictionDibuli, dihina, diherdik.. semua itu dia dah rasa. Puas dia menangis. Tapi, pernah org peduli? Pernah org ambil tau? Pernah org kisah? Tak.. tak pernah pun.. org hanya lihat dia sebagai sampah. "Kau menangis pun tak ada guna... kau sama saja macam...