"Saya minta maaf puan Song, encik Song... sbnrnya, anak saya yang buat bnda terkutuk tu.. sy betul betul minta maaf.." kata Puan Oh sambil menangis.
Jihyo memandang wajah Sehun yang langsung tiada perasaan bersalah. Sekarang, dia tau,... dia dah buat hal yang paling bodoh. Iaitu, membenci Jin dan tinggalkan jin sewaktu Jin tak buat pun bnda tu.
Pang! Jihyo menampar wajah Sehun sekuat hatinya. "Kenapa kau buat bnda ni dekat aku?!" Teriak Jihyo.
Joong Ki menahan Jihyo yang sudah hilang pertimbangan diri.
"Omma, appa... kita patut buat report.." kata Joong Ki.Encik Song menghalang. "jangan,.. kita mesti ikat mereka dengan pertunangan."kata Encik Song.
Jihyo tergamam. Bertunang? Tak! Dia tak mahu!
♚♚♚
Jin memandang rumah Jackson yang besar itu. Dalam diam dia mulai kgum dengan lelaki itu. Dia memang seorang yang berjaya. Penjenayah yang berjaya.
"Letak je barang barang kau kat situ.. nanti maid akan bawa masuk ke bilik kau.." kata Jin Jackson lalu membawa Jin duduk di ruang tamu..
"Sekarang.. ini rumah kau.." kata Jackson.
"Mesti kau seorang yang professional kan?" Tanya Jin.
Jackson tersengih.. "kau fikirkan dulu tawaran tu.. kalau kau setuju, aku akan ajar kau.." kata Jackson.
Jin mengangguk. tiba tiba,telefonnya berdering menandakan ada panggilan yang masuk. Nama 'appa' tertera di skrin telefon.Jin memandang ke arah Jackson. "Dia buang kau, Jin.. " kata Jackson.
"But he's still my appa.."
Jackson tersengih.. dia hanya membiarkan Jin menjawab panggilan itu.
"Jin ah.. appa.. appa minta maaf.. tolonglah kembali, nak.. kamu di mana? Biar appa yang ambil kamu.. omma sakit sekarng. Tolonglah balik.."
Jin jadi sebak. tapi, dia masih tak nak balik.
"mianhe appa.. appa yang buang saya dari keluarga 'Kim'. Sekarang saya tak ada di Korea. Jadi appa tak perlu susah susah untuk cari saya.." kata Jin menahan air matanya lagi.
"Jin.. omma.. omma rindukan Jin.." suara Puan Kim kedengaran.
Jin tak dapat menahan air matanya, dia akhirnya menangis tanpa rasa malu walaupun Jackson sdg memerhati.
"Omma., Jin ok.. omma jangan risau.. Jin akan balik bila Jin dah bersedia.. Jin akan balik ke Korea bila Jin dah berjaya.. mianhe.. omma... jeongmal mianhe.." kata Jin sambil menangis.
"Jin, omma percayakan kamu.. omma tau kamu tak sejahat itu.. tolonglah Jin.. baliklah ke rumah ni.. omma janji akan cari kawan kawan kamu.."
Tutt... tutt.. Jin mematikan panggilan. Tidak sanggup lagi mendengar tangisan ommanya.
Jackson memberikan Jin sehelai tisu. "Kau ni macam perempuanlah. Mudah sngat menangis.."
Jin tersenyum apabila mendengar kata kata Jackson. Tiba tiba, Jackson mendepakan tangannya. "Peluk aku... anggap saja aku Namjoon.." kata Jackson sambil tersenyum.
YOU ARE READING
The Unlucky Guy
FanfictionDibuli, dihina, diherdik.. semua itu dia dah rasa. Puas dia menangis. Tapi, pernah org peduli? Pernah org ambil tau? Pernah org kisah? Tak.. tak pernah pun.. org hanya lihat dia sebagai sampah. "Kau menangis pun tak ada guna... kau sama saja macam...