Jin membuka tingkap rumahnya. Perlahan lahan bibirnya mengukir senyuman. Di sinilah dia selalu luahkan perasaan apabila dia baru saja dibuli oleh Sehun.
"Hyung, pilih kami yea.."
Suara Hoseok kedengaran di telinganya setelah sekian lama suara itu menghilang.
itu hanya imaginasi kau.. bisik hati Jin. Tiba tiba, seorang lelaki muncul di hadapannya. Seorang lelaki yang dianggap sampah sedang memandangnya. Dia melihat dirinya sendiri.
jin memandangnya dengan tatapan pelik. Sudah semestinya Jin pelik. Yang dia lihat sekarang ialah dirinya 3 tahun lepas.
"Kau, siapa?" Tanya Jin.
Tiba tiba, lelaki yang berada di hadapannya tersengih.
"Aku adalah kau.. lelaki yang kau tinggalkan 3 tahun lalu.." katanya.
"M-mwo?""Kau adalah lelaki yang paling malang 3 tahun lalu.. kau lupa?" Tanya lelaki itu lalu tersengih.
"Bukan aku.. tp kau!"
"Ya.. aku. Aku dan kau.." kata lelaki itu lalu ketawa berdekah dekah.Jin tergamam.. lelaki itu hilang dibawa angin. Betulkah apa yang dia lihat? Atau, dia berimaginasi lagi?
Tiba tiba, Jin dipeluk dari belakang.
"Awak ckp dengan sapa?" Tanya Jessica.
Jin memandang ke arah Jessica.
"Im talking to myself.." kata Jin.
Telefon Jin berdering menandakan ada panggilan masuk. nama 'appa' tertera di skrin telefon. Panggilan terus dijawab.
"Yeobuseyo.."
"Appa nak kamu bersiap pergi pejabat sekarang."
"Im tired.." kata Jin.
"I dont care! Appa cakp sekarang!"
Jin mendengus. Panggilan di matikan begitu saja. Jessica memandang Jin dengan pandangan tak puas hati.
"Awak kata nak bawa saya pergi jalan jalan dekat Seoul ni." Kata Jessica..
"Im sorry, chagi.. ill be home at 5.." kata Jin lalu mengmbil tualanya untuk mandi.
Jessica menyilangkan tangannya. Dalam hatinya tak habis habis menyumpah Encik Kim. Telefonnya diambil. Nombor telefon Jackson didail.
♚♚♚
Jin melangkah masuk ke dalam syarikat megah Encik Kim. Semua staff memandang ke arahnya pelik. Sempat lagi Jin mengenyitkan matanya ke arah pekerja perempuan appanya.
Jin menghampiri setiausaha appanya. Senyuman diberikan kepada gadis itu sebelum dia mulai bercakap.
"Saya nak jumpa pengarah Kim Saejin."
"Er.. encik ni siapa yea?" Tanya gadis itu.
"Kim Seokjin.." perkenal Jin.
Terbeliak mata gadis itu. Dia, anak lelaki Encik Kim?
"Ooh.. maaf Encik Seokjin.. mereka dalam ruang meeting.." kata gadis itu.
Jin tersenyum. Dia meletakkan tangannya di atas meja."Whats your name?" Tanya Jin cuba untuk menggoda gadis itu.
"Ermm.. Yoona.." kata gadis itu.
YOU ARE READING
The Unlucky Guy
FanfictionDibuli, dihina, diherdik.. semua itu dia dah rasa. Puas dia menangis. Tapi, pernah org peduli? Pernah org ambil tau? Pernah org kisah? Tak.. tak pernah pun.. org hanya lihat dia sebagai sampah. "Kau menangis pun tak ada guna... kau sama saja macam...