Bab 23

992 113 16
                                    

Someone pov

Aku meletakkan gambar gambar itu ke dalam laci. Salah satu gambar yang tinggal hanyalah sekeping gambar 7 orang lelaki.

"Namjoon, Jimin, Hoseok, suga... they are dead..." bisikku lalu memangkah wajah wajah mereka.

"Jungkook dan Jin... they will die together." Kata aku seorang diri.

Jin, Jungkook... mereka berdua saja yang masih hidup.. aku akan pastikan mereka mati secara serentak.

♚♚♚

1 bulan kemudian...

"Jihyo masih lagi bermain main dengan alam mmpinya. Dia masih lagi belum tunjukkan apa apa perkembangan untuk bangun.. bukan tu je, kalau dia bangun nanti pun, dia akan hilang semua memorinya.." terang Joong Ki.

Jin hanya mengangguk. Wajah Jihyo yang pucat dan kurus ditenungnya lama lama.. "Jin, terima ksih sebb jaga Jihyo..' kata Joong Ki.

Jin mengangguk. "hyung, sampai bila lagi hyung?" Tanya Jin.

"Maksud kau?"

"Sampai bila kita kena tunggu?" Tanya Jin.

Joong ki memegang bahunya.

"Sabar lah.."

♚♚♚

Jessica merenung wajah Jin di dalam gambar. Betapa terseksanya dirinya apabila melihat penderitaan Jin tadi...

Sebentuk cincin dipegang erat olehnya. "Beautiful ring for beutiful woman.."

"Jin.. kenpa buat saya macam ni?" Tanys Jessica.

Tiba tiba, loceng rumah berbunyi. Jessica terus membuka pintu rumah berharap agar Jin yang datang...

"Oppa?'

"Jin macam mana?" Tanya Jackson lalu masuk ke dalam rumah.

"Dia, dia cintakan perempuan lain.." kata Jessica lalu memeluk oppanya.

Jackson tergamam. "Tell me, whos that girl?"

"Jihyo.."

♚♚♚

"V!" Teriak Bambam apabila lelaki itu mulai melarikan diri dan masuk ke dalam sebuah kereta hitam.

Kejap... bukan ke V, dah mati? Tanya Bambam dalam hati. Bukan ke mereka berenam dah mati? Bisik hatinya lagi..

tiba tiba bahu ditepuk perlahan. "Wae?" Tanya Jin apabila melihat wajah kalut Bambam.

"Entahlah... kau dah beli barang barang tu?" Tanya Bambam cuba untuk menukar topik.

Jin mengangguk.

"Jom... aku nak lawat Jihyo..." kata Jin.

"Ok.." kata Bambam menurut.

♚♚♚

Imbasan kembali :

dia menahan esaknya apabila kawn kawannya dibawa masuk ke dalam tanah.. dia mengenggam tangannya sekuat hati. Air matanya mengalir tak henti henti.

Tangannya yang digari membuatkan pergerakkannya terbatas.

Park Jimin, Namjoon, Hoseok, Suga.. mereka dah pergi.. detik hatinya. Dia melihat ke arah sekelilingnya. Yang ada cuma keluarga rakan rakannya.. sebenarnya, dia mencari kelibat Kim Seokjin dan Jungkook.

"Kawan saya yang berdua tu masih belum ada lagi ke?" Tanyanya kepada seorang pegawai polis yang menjaganya.

Pegawai polis itu menggelengkan kepalanya.

sakit hati. Mentang mentanglah kami semua ni penjenayah, korng terus tak mengaku kawan. Detik hatinya marah.

"Majlis dah tamat... kami akan bawa awak semula ke dalam sel.."

Dia mengangguk. "Kim Taehyung!"

Hatinya berdebar. Berharap agar org yang memanggilnya tadi ialah Seokjin atau Jungkook. Perlahan lahan dia menoleh.

Seorang lelaki berambut perang memandangnya sambil tersenyum. "Ill help you.. kau tak perlu risau.." katanya sambil tersengih.

Jackson. Detik hatinya.

"Gu-gumawo..." katanya.

♚♚♚

ya.. dia ialah Kim Taehyung.. satu satunya mangsa yang selamat dari kemalangan dahsyat 5 tahun lepas.. satu satunya lelaki yang masih menghidupkan dendam terhadap rakan-rakannya.

Terima kasih kepada Jackson. Kalaulah Jackson tak tolong dia... sudah pasti dia hidup seperti pengemis.

"Finally, aku berjaya buat kau gila.. Jin.. kau memang layak.. aku cuma akan maafkan kau... bila kita bertiga mati nanti..." kata Taehyung.

"Kau pula Jungkook... tunggu aku..." kata Taehyung lalu ketawa jahat...

♚♚♚

Tbc

Teaser..

"Jungkook? Ini kau?"

"Hyung!!"

"Kenapa kau tak cari aku? Aku ingatkan kau dan yang lain mati."

"Aku koma... selepas kemalngan tu, omma bawa aku ke paris.. bertahun aku cari kau.. aku tak tau lagi macam mana... tapi tak pernh jumpa..."

*finally,, jumpa jugak..

The Unlucky GuyWhere stories live. Discover now