Bunyi ketukkan pintu kedengaran. Dengan perasaan teruja Jessica terus berlari menuju ke pintu utama dan membuka pintu tersebut.
Namun, apabila pintu rumah dibuka, api kemarahan terus menyala di dalam hatinya.
"Kau buat apa kat sini?" tengking Jessica.
Gadis di hadapannya tersenyum. "Untuk jumpa Jin, lah.. Jin mana?"
"Hye, Shin Hye... kau dengar baik baik yea.. jin tu x pernah serius yea dengan kau.. baik kau pergi.. lupakan Jin dan teruskan pekerjaan yang menjijikkan tu.." kata Jessica.
"Oh ya? He already slept with me.. alah, kalau aku jadi perempuan simpanan pun aku tak kisah.. sbb, aku tahu,... layanan aku lebih baik.."
Pang!
"Perempuan murah!"
Shin Hye memandangnya sambil tersengih. "Permpuan sial!" Balas Shin Hye.
"Dengar sini baik baik yea, perempuan... Jin akan tinggalkan kau jugak nanti.. you better remember that!"
Bam! Pintu itu dihempas tepat tepat di wajah Shin Hye.
Jessica membaringkan dirinya di atas sofa. Untuk mengurangkan rasa tekanan yang dia rasa sekarang. Namun, bibirnya mulai menguntum senyuman.
"Mungkin Jin ke Namsan sebab nak uruskan kerja.. harap harap dia setia.." kata Jessica mulai lega. Sekurang kurangnya Jin tak menipu.
Tiba tiba..telefon bimbitnya berdering.. 'My Jin' tertera di skrin telefon.
♚♚♚
"Hi, chagi.. how are you?" Tanya Jin apabila Jessica menjawab panggilan itu.
"So boring without you.." rengek Jessica manja.
"Jinjja? Sorry lah sebab tak bagitahu awak yang saya ada urusan kerja hari tu.. awak mabuk, thats why saya tak nak kejutkan.."
"Its ok... anw, macam mana kerja?"
"Jin.." panggilan seorang perempuan membuatkan hati Jessica berdebar cemas. Jangan jangan Jin menipu lagi..
"I gotta go now. Nak tengok site kejap.. wait for me, esok saya blik.." kata Jin lalu mematikn pnggilan. Jin memandang ke arah Jihyo.
"Ada apa?"
"Kau tak pakai topi keselamatan.. pakai ni.. bahaya kat sini." Kata Jihyo lalu memberikan Jin topi keselamatan itu. Jin tersenyum lalu mengangguk.
"So, apa pendapat kau tntang tempat ni?""Tempat ni sesuai dijadikan tempat pelancongan sbb tempat ni berdekatan dengan pantai.. lepas tu, tmpat ni cantik." Kata Jihyo.
Jin mengangguk setuju. "Ada apa apa lagi?"
"tak ada lah kot rasanya... aku rasa kita dah boleh balik esok.." kata Jihyo.
jin mengangguk. "Org ckp pemandangan dekat atas sini cantik waktu malam.." kata Jin.
"Yea.." kata Jihyo.
"Macam mana hubungan kau dengan sehun?" Tanya Jin.
Jihyo terdiam. Rasa malu untuk membuka ceritanya yang memalukan itu. "aku harap kau bahagia.." kata Jin sambil memandang ke arah pantai.
"Kami dah putus.." kata Jihyo.
Jin terus memandangnya. "Wae?" Tanya Jin.
"Sbb aku selalu kena pukul.. kena belasah,.. aku tak tahan, Jin.. hati aku sakit.. hati aku tak dapat terima dia.." kata Jihyo sambil menangis. Namun, dia berusaha untuk tidak menangis secara teresak esak.
Tiba tiba, Jin memeluk bahu Jihyo dan merapatkan Jihyo pada dirinya. "Ini pelukkan dari seorang kawan.." kata Jin.
Hati Jihyo jadi sebak.. rasa bersalah menghantui dirinya. Pembunuh! Teriak hatinya. Dia mulai menyalahkan dirinya sendiri atas kemalangan yang tak disengajakan.
"Kau.. sakitkan diri kau sebab mereka ke?"
"Siapa mereka?"
"Kawan kawan kau.." kata Jihyo.
Jin menelan air liurnya yang terasa pahit. "3 tahun lepas, aku selalu nampak mereka. Mimpi tentang mereka.. dengar suara mereka. Sampaikan aku rasa yang aku dah gila.. aku tak tahan hidup seorang diri macam dulu. aku hilang mereka.. untuk apa aku pertahankan hidup? Lebih baik mati je.. tapi, lepas kehadiran kau.."
"Hye perempuan!" Teriakan seorang lelaki membuatkan kata kta Jin terhenti.
"Sehun?"
Tbc..
Short chapter... author penat gila nak sambung.. dah mula rasa malas dah.. tapi In Shaa Allah, author publish lagi tengahari atau petang ni.. In Shaa Allah..
YOU ARE READING
The Unlucky Guy
FanfikceDibuli, dihina, diherdik.. semua itu dia dah rasa. Puas dia menangis. Tapi, pernah org peduli? Pernah org ambil tau? Pernah org kisah? Tak.. tak pernah pun.. org hanya lihat dia sebagai sampah. "Kau menangis pun tak ada guna... kau sama saja macam...