Bab 15

1K 126 5
                                    

Jihyo terbangun dari mmpinya. Matanya melihat ke arah sekeliling. Aku di mana ni? Bisik hati Jihyo apabila melihat sekelilingnya jelas berbeza daripada bilik tidurnya.

    Jihyo terus mengambil telefon bimbitnya dari beg tangan. Hatinya mulai panik.

Aku nak kau datang office hari ni.
kalau kau tak datang.. aku akan buat
kau menyesal.. you got it?

Kau siapa?

Kim seokjin.

Aku dah berhenti. Bukan ke ini yang
kau suka?

Tiba tiba telefonnya berdering. Nombor telefon tak dikenali terpapar di skrin telefon. Jihyo pasti, itu Kim Seokjin.

    "Yeobuseyo.." kata Jihyo.

   "Mianhe..." suara Jin membuatkan hati Jihyo berdebar hebat.

    Jihyo terdiam untuk seketika. Hatinya mulai cair mendengar kata kata maaf dari lelaki yang bernama Seokjin itu. Lelaki yang berjaya membuatkan dia gembira sampai tahap nak gila.

    "mianhe sebab buat kau rasa tak berguna. Mianhe, sbb merendah rendahkan kau. Aku, aku minta maaf.. kembalilah bekerja Jihyo. Aku takkan ganggu kau lagi.." kata Jin bernada sayu.

    Jihyo menutup panggilan itu. telefon bimbitnya diletakkan semula di atas katil. matanya meliar liar melihat ke arah satu baju dengan skirt separas lutut. Ada note yang ditampal pada penggantung baju itu.

    Pakai baju ni bila kau dah buat keputusan untuk kembali kerja.

   Jihyo tersenyum. Rupa rupanya, Jin yng menghantarnya ke hotel ini. namun, satu perkara lagi yang mengejutkan dirinya.

   Ada sarapan pagi disediakan. Jihyo terus mendekati makanan dan minuman itu. Dia tersenyum seketika apabila terbaca note yang tertampal pada gelas itu.

   Mianhe.. aku cuma dapat masakkan makanan yang simple saja pagi ni.. aku harap kau maafkan aku..

  namun, hatinya berbelah bagi. Tapi, apa salahnya berikan Jin peluang yang ke dua... bisik hati perempuannya.

♚♚♚

"Explain." Kata Jessica lalu meletakkan telefonnya di atas meja Jin. Jin memandang ke arah Jessica dengan pandangan pelik.

   "What have I told you? You are not.."

   "I said explain this sh*t!" Tengking Jessica.

   Jin mengeluh lalu melihat ke arah gambar itu.

   "I-I can explain.. she's.. err.."

   "Berapa kali awak nak tipu saya, Jin? Saya cintakan awak sepenuh hati saya! Dulu dengan Hyuna.. sekarang dengan Shin Hye.. berapa ramai lagi scandal awak yang say tak tahu!" Teriak Jessica. Nasib baiklah bilik tu sound proof.. kalau tak, malu besar.

   "Jess.. they mean nothing to me.."

   "Jadi saya salah seorang koleksi awaklah?"

   Air mata Jessica mengalir. Memang tak dinafikan, Jin pernah curang di belakangnya. Namun, disebabkan rasa cinta.. dia berpura pura buta. Tapi, bila gambar dah ada di depan mata... dia tak dapat nak sorok perasaan marahnya bila dipermainkan.

The Unlucky GuyWhere stories live. Discover now