(one)

15.8K 1.1K 138
                                    

Jeon Hanna berdiri dihadapan cermin biliknya . Bibirnya kejap dimuncungkan, kejap disenyum, kejap ditarik-tarik . Tak tau apa dia nak buat sebenarnya .

Matanya mula meliar mencari sesuatu diatas meja.

"Wehhhh manaaa lip balm akuu waduhhhh kemana kauu menghilang wahai lip balm kuuuuuuuuu"

Tangannya pula ligat mencari 'barang' yang dicarinya diatas meja sehinggakan habis semua barang-barang jatuh ke lantai .

"Noona, apa bising-bising ni haaa ?" pintu biliknya dibuka dan tersenggul muka adik kesayangannya, Jeon Jungkook .

"Wehhh kau ea curi lip balm akuu ! kauuu..." Hanna menunding jari kearah Jungkook . Jungkook pula hanya membuatkan muka seposennya .

"Sorrehhh ? Takda kerja aku lahh noona nak curi lip balm kau.. dahlahh cepat, kejap lagi nak pergi sekolah ni.. lambat tinggal tau !" Jungkook terus keluar dari bilik Hanna sambil memasukkan kedua tangannya kedalam poket .

"Ek'elehh sorreh sorreh ! Dah curi tuu cakap lahh dah curi ! Lepastu buat-buat machoo chet podahhh !" Hanna menolak hidungnya keatas kearah Jungkook .

Hanna memandang kearah meja soleknya semula, "whatthe..bersepahnya..haa lantak lahhh ! Nantii lah lepas habis sekolah lahh baru cari.."

Hanna cepat-cepat keluar dari bilik dan menunci pintu sebelum berlari turun ke bawah .

***

"Wehhhh pehal bibir kauu tu ?"

Hanna memandang kearah rakannya, Mina yang sedang tadi asyik memandang kearah bibirnya .

Hanna memegang bibirnya, "alah.. lip balm aku hilangg tu yang bibir aku kering harini"

"Lah..ce tanya adik kau tuu mana tau dia yang ambil ke ?" tanya Mina semula .

Hanna hanya mencebik dan menggulingkan matanya, "adik aku tu kalau dia yang curi punn bukan dia nak mengaku dia yang ambil ! Ishhh dahlah nivea..mahal pulak tu.." Hanna memuncungkan bibirnya kehadapan .

Mina pula sepertinya sedang tercari-cari sesuatu didalam begnya . Beberapa kali jiga dia membelek-belek begnya itu sampaikan rasa macam nak terkoyak begnya itu dibuatnya .

"Alahh bebb aku tak bawak lah lip balm aku tuu..." Mina memandang kearah Hanna .

Hanna pula hanya tersengih .

"Takpelahh, aku basahkan bibir aku cara manual jelahh"

Hanna terus menjilat bibirnya beberapa kali sambil memandang ke satu arah .

Tanpa disedarinya seorang pelajar lelaki sedang memandangnya dengan mata yang membulat .

"A-apa dia nak buat-tu..?!"

Terus budak lelaki itu berlari tanpa mengetahui asal usulnya .

"

Ehh pehal budak tu lari ?" Mina menunjuk kearah budak lelaki yang berlari seperti sedang dikejar sesuatu .

"Entahh, apa kena ntahh budak tuu"

***

this story dedicated again to; mer_nightmare 💕💕

Hope you satisfied with this storehhh 😊

{✿} lips ➽ pjm Where stories live. Discover now