(seven)

7.9K 685 571
                                    

banyak aku terpikir masa tulis seven, gotseven, seventeen aishh pengaruh kuat betul hakuu nii.

***

Hanna dan Jimin terus memusing kearah tepi mereka .

K dah agak dah .

"Hyee"

Hanna menggulingkan matanya, "kau ni kook, jeless ehh tngok orang besar kiss ?"

Jungkook menjuihkan bibirnya, "tak hadoo maso eden nak jewlessss, kook dah ada yeochin lahh hmph !"

Jungkook terus berjalan melepasi Hanna dan Jimin sambil berbisik, "hyung balik cepat, kook dah balik ni tak payah lama-lama sangat lahhh karang kook bagitau omma yang korg berdua kiss kiss depan kita hmph !"

Hanna dan Jimin saling berpandangan dan memandang Jungkook yang mengflipkan rambutnya dan segera masuk kedalam rumah .

"Dahlahh, awak balik. Jungkook dah balik tu, karang dia boleh teman saya dont worry ea ?" Hanna tersengih sambil mengusap lembut pipi Jimin .

Jimin tertawa kecil, "okay. Have a sweet dream sayang" Jimin mengucup sebentar bibir Hanna dan mengusap rambut Hanna dan berlalu pergi .

Hanna pula hanya tersenyum dan pipinya mula bermerah-merahan awww

"Elehhh, have a sweet dream kononnn, karang mimpi buruk sibuk mengadu—"

"Kauu jeles ea ?"

Jerkahan Hanna mengejutkan Jungkook di sebalik pintu .

"OII CLICK CLACK BADABIM BADABOOMMM—sibuk laa dia nii taulah dahnak kahwin..." Jungkook terus berjalan ke biliknya sambil menghentakkan kakinya .

"Ehhhh, kita prihatin pun salah kee ? Alahaii adik adik" Hanna tertawa kecil melihat perangai adiknya yang satu itu .

***

sekolah/

"Oit Kang Mina, jangan lupa tau Sabtu ni"

Mina yang sedang minum susu kotak itu memandang Hanna sambil mengerutkan dahinya .

"Ada apa Sabtu ni ?"

Hanna tersengih, "wedding aku lohhhh"

Mina tersedak . Matanya membulat .

"WOIIII--woii kata hujun tahunn duhh ni baru bulan 11 pecitaaaaa ? Bulan 12 lagi berapa hari je punnn lek ahh kot gatal sangat pun—ADUHHHHHH" Mina menggosok-gosok lengannnya yang dipukul Hanna .

Dah nak kahwin pun, masih tak hilang lagi perangainya yang satu itu. 

"Memang lah hujung tahun punn, lagipun Sabtu ni kan dah cuti sekolah, apa salahnya kalau aku mempercepatkan yang halal kannnn"

"Dah gatal tu cakap jelah gatal" Mina mencebikkan bibirnya .

"Hye girls"

Serentak Hanna dan Mina memandang hadapan, kelihatan Jimin sedang tersenyum manis dan juga bersama Taehyung.

"H-hye"

{✿} lips ➽ pjm Where stories live. Discover now