(four)

11.5K 969 822
                                    


" aku yang jadi lipbalm kau.. "

Perlahan-lahan Jimin mendekati Hanna sambil memandang bibir Hanna .

dushhh !

"Auch.."

"Haaa , berani beranii nak jadi lipbalm akuu haaaaaa ?! Diaa yang gatal kata orang pulak gatal eyyyy apehal lahh adik aku dapat kawan macam kau niii.." kata Hanna sambil berjalan melepasi Jimin selepas menumbuknya dipipi .

Jimin hanya tersenyum , "dengan kau jee aku boleh gatal , kauu lah punca aku jadi macam nii tauu !"

Dia segera bangun dan turut berjalan meninggalkan taman itu sambil tersenyum-senyum memegang pipinya .

***

Hanna membuka pintu rumahnya sambil mengeluh . Jungkook yang berada di ruang tamu itu mengerutkan dahinya apabila memandang muka noonanya yang cemberut itu .

"Oii ~"

Hanna berjalan terus menuju ke arah tangga .

"Noooonaaaaaa ~~"

Hanna tidak menjawab , malah dia terus berjalan menonong tanpa melihat depannya ada kotak yang menghalang jalan itu .

"NOONAAAA !!"

"haa apa-auchhh adoiiii !!" Hanna sudah terduduk sambil mengusap-usap kakinya sambil mencaci kotak-kotak yang menghalang jalannya itu.

"Haaa nak mencarut pulak dah langgar kotak tuuu deii podahh"

Hanna menjeling adiknya , "haa kau nak apa panggil aku nii haa ?" Dia terus bangun dan duduk di sebelah adiknya .

"Takdelah , yang noona balik-balik dengan muka macam nii dah kenapa ?"

"Muka macam apa ?" Hanna mengerutkan dahinya .

"Yelahh , muka-- muka nampak kecewa jee tengok" Jungkook mengangkat bahunya .

"Kecewa pulakk dahh , nak kecewa apanyaaa--"

"--yelahh , kecewa-- kecewa sebab tak dapat sesuatu ?" Jungkook memandang muka noonanya .

Hanna terdiam , kecewa tak dapat sesuatu..? Se--sesuatu... ? Bibir jimin..? Eyyy seolmaaaaaa"

Hanna menggeleng-geleng kepalanya , "aishhh takda lah ! Manada kecewaaaa , orang penat sebab baru balik sekolahh jelahh aduhh kau nii Jungkook .." dia melabuhkan kepalanya ditepi sofa , namun dia kembali duduk semula .

"Omma mana ?"

"Pergi rumah makcik Kiah , ntah buat apa ntahh , katanya perjumpaan mak mak janda meletopss , makcik Kiah dahnak kahwin lagii , so jawatan pengerusi tu kena turun kat omma katanya . Ntahh tak tauu lahh" Jungkook mengangkat bahunya sambil menekan apps wechat di henfonnya.

"Ouh.." Hanna mengangguk-anggukkan kepalanya, tau bebeno lahh maknya tu memang ahli aktif kelab mak mak janda meletops tuu . Dia kemudinnya memandang muka adiknya dengan berharap adiknya faham apa yang ingin dia katakan.

{✿} lips ➽ pjm Where stories live. Discover now