(three)

11K 989 551
                                    

Jimin berdiri di hadapan cerminnya sambil membetulkan bajunya beberapa kali .

"Kali ni..aku akan pastikan yang perempuan tu di dalam genggaman aku ! Hmph !" tangannya mula digenggam tanda bersemangat .

Dan , harini , dia tekad untuk melakukan sesuatu di luar jangkaannnya .

"Tunggu kauu wahai perogol !"

Jimin terus keluar dari biliknya dan berjalan bersama taehyung ke sekolah .

***

Mina memandang Hanna disebelah dengan hujung matanya . Kejap dipandang cikgu Saenah yang sedang mengajar , kejap dipandang Hanna yang sedang membuat hw mathnya .

"Woii ! pandang depan lah !" bisik Mina perlahan supaya cikgu Saenah tidak dapat dengar .

Hanna tersengih memandang Mina , "kejap ahh .. lepas ni subject math , nanti aku kena maroh dengan cikgu mok tuu ahhh kalau tak siapp .." tangannya ligat membuat hw itu , langsung tidak dipandang cikgu Saenah yang sedang mengajar di hadapan .

Mina hanya tergeleng-geleng melihat Hanna . Dia hanya membiarkannya. Tapi , tak lama lepas tu , Mina cepat-cepat menyiku lengan Hanna .

"Apa dia.."

"Hanna..pandang depan lah cepat... Jeon Han--"

"JEON HANNA !!"

"Apa dia--ehh cikgu.. hihii.." Hanna menggaru-garu kulit kepalanya , muka dan telinganya juga sudah merah menandakan dia sedang malu .

Dia memandang sekeliling kelasnya , semua classmatenya sedang memandang kearahnya . Mina pula sedang menyorok mukanya menggunakan buku teks sains .

"Jeon Hanna ! kelas detention selepas tamat persekolahan !" cikgu Saenah menyambung kembali pengajarannya .

Hw math yang sedang dibuat oleh Hanna terus terhenti , dia pandang Mina disebelah .

"Apsal tak bagitau !"

Mina menjengilkan matanya , "aku dah panggil kau banyak kali dahh !! Kau yang tak dengar lahh !!"

Hanna tersengih malu , aduhhh tak pasal-pasal kena kelas detention harini .

***

Jimin terhendap-hendap disebalik dinding . waktu rehat adalah waktu yang tidak sesuai baginya hendak melekatkan sticky notes di locker seseorang , yelah , kot-kot orang lain nampak aihhh kontroversi pulak eh ehhh--

Setelah melihat kiri dan kanannya sudah tidak ada ramai orang disekitar itu , dia cepat-cepat ke kaunter pertanyaan .

"Woitt sehun ! (ff love letter 😂) boleh tolong hyung tak ?" jimin tersenyum-senyum melihat sehun dan sehun memandangnya dengan pandangan , 'hyung-ni-kenapa'

"Tolong apa ?"

"Tau tak sapa yang selalu dengan Jungkook tuu ?"

Sehun mengerutkan dahinya , yang selalu dengan Jungkook..oh ?

"Hanna noona ?"

{✿} lips ➽ pjm Where stories live. Discover now