" Intan !!! " Fuh , gegar sekolah bila dengar Hana ni menjerit . Hahaha . Aku pusing belakang , dan ya itu Hana .
Hana : Weyh , kenapa tak tunggu aku ? Jahat kan ? Kau nii .
Aku : Maaf lahh ,aku nak cepat tadi . Buku teks Geografi aku tertinggal dalam meja . Takut hilang je .
Hana : Takpelaa , dah jom .
Ya , Hana ni senang kena pujuk .
" Intan !!!!! " . ' Ya Allah , siapa pula menjerit nama aku ni ? ' . Dah pukul 3:30 ni , nak balik .Aku : Kenapa , Natsya ? * pusing belakang *
Natsya : Intan . Intan . Intan .
Aku : Apa dia ? Intan Intan , nak apa ?
Natsya : Abang Syahmi tu panggil , kena pergi bilik silat . Dia kata ada mesyuarat untuk budak² silat . Cepat weyh . Jom ! * tarik tangan aku *
Natsya Farisya Yasmin , panjang kan nama dia ? Mummy dia bagi katanya . Lagipun , dia mix dengan Germany - Melayu . Mummy dia German . Sebab tu , Natsya kelihatan cantik dengan mata bundarnya .
Natsya , penolong setiausaha Unit Seni Silat . Setiausaha ? Itu aku . Aku lebih suka luangkan masa di luar rumah . Supaya aku tidak terlalu memikirkan kekecewaan kerana sikap mama dan papa aku .
Bilik Mesyuarat Unit Seni Silat ,
Tok ! Tok ! Malu pula bila semua pandang aku . Ya , aku lambat menghadiri mesyuarat .
Abang Syahmi : Intan , kenapa lambat ni ?
Abang Syahmi , form 4 . Senior aku . Baik , tinggi dan agak tegas .
Aku : Sorry sesangat , Intan lambat . Tadi baru Natsya panggil .
Natsya : Sorry Abang Syahmi .
Abang Syahmi : Takpelah , lagipun mesyuarat belum mula lagi ni ha . Dah gi duduk tempat .
Cepat² aku ngan Natsya ambil tempat duduk .
Abang Syahmi : Assalamualaikum , semua .
Bergema bilik mesyuarat bila ahli Seni Silat seramai 34 orang menjawab salam .
Abang Syahmi : Baiklah , sebelum memulakan mesyuarat , saya nak beritahu yang pada 26 Jun kita akan ambil bahagian untuk pertandingan silat . Pertandingan ini cuma membuat persembahan tetapi dalam pertandingan . Faham ?
Semua ahli mengangguk termasuk aku .
Abang Syahmi : Jadi , untuk pemilihan kita ada sedikit pertukaran tak macam tahun lepas . Bahagian puteri masal , unit kita akan memilih orang baru berbanding tahun lepas .
Tok ! Tok ! Ah sudah , siapa yang kacau mesyuarat ni ? Ouh , Cikgu Ashraf a.k.a cikgu kaunseling sekolah .
Cikgu Ashraf : Assalamualaikum .
Semua ahli cuma menjawab dalam hati , tidak berani mencelah . Cikgu Ashraf masuk ke dalam bilik mesyuarat dan berbisik pada Abang Syahmi .
Wah , berdebar jantung aku bila Cikgu Ashraf sempat memandang aku ketika berbisik dengan Abang Syahmi . Habis berbisik bisik , Abang Syahmi mengangguk angguk . Entah , tak tahu sebab apa .
Abang Syahmi : Ok , lepas berbincang dengan Cikgu Ashraf , saya buat keputusan Intan , Natsya , Milia dan Neq'mah akan masuk bahagian masal . Intan ?
" Ya ? " Aku jawab . Ya , terkejut sangat . Ni pertama kali form 3 masuk pertandingan . Sebelum ni , hanya form 4 dan form 5 je yang masuk . Lagipun , aku tak yakin .
Abang Syahmi : Awak puteri masal , ketua masal silat . Faham ?
Aku : Ke.. Ketua ?
Abang Syahmi : Ya * angguk *
Aku terkejut , sangat . Mula² , aku jadi peserta pertandingan . Lepas tu , aku jadi ketua . Aku tak yakin .
YOU ARE READING
Hidup
RomanceMampukah aku menghadapi semua ini ? Aku takut . - Intan Ariana - Segala dugaan , Allah beri sebab kau mampu untuk hadapi nya ! Kau mampu , Intan . - Ahmad Syafiq Raiqullah Menjadi satu kisah di mana kita sebagai manusia tahu apakah itu HIDUP .