Bab 7

16 2 0
                                    

Kelas 3 Aman , kat blok E . Manakala kelas 3 Ilmu iaitu kelas aku , di blok C . Jauh jugalah , kena melalui tempat letak kereta guru .

3 Aman ,

" Hai , assalamualaikum " Tegur aku pada classmate Icha , kawan aku . Tapi dia ni , entah tak tahu nama dia . Perempuan , manis bertudung sedang menyapu kelas 3 Aman ni .

" Hai , waalaikumussalam . Intan , kan ? " Dia tahu nama aku ? Ah , biarkan . Aku tolak jauh² persoalan tu . Sekarang aku nak cari Milia .

" Yup , and you ? "

" Fiza , nice to meet you ." Kata Fiza sambil menghulur tangan untuk menyalami ku . Aku sambut .

" Nice to meet you too . By the way , nampak tak Milia ? Saya tengah cari dia ni . "

" Aik ? Saya rasa dia dah nak balik kelas dia . Tadi dia jumpa Fazura sekejap , bincang tentang apa tah "

" Ouh , okay . Bye , see you again " Kata aku sambil melambai ke arahnya . Satu senyuman aku hadiahkan kepada kawan baru ku , Fiza . Kenapa sebelum ni , aku tak pernah kenal Fiza ? Sedangkan dah bulan ke 7 , aku bersekolah .

Parking Park ,

Haish , boleh kurus aku macam ni . Asyik berjalan je , penat . Berat 39 , tinggi 151 cm . Hayoyoyo .

' Haish , mana si Milia ni ? Dahlah asyik elakkan diri dari aku je , pastu bukannya nak datang silat . Abang Syahmi marah aku , bukannya dia ' Bebel aku dalam hati .

Sabar , sabar , sabar . Aku cuba sejukkan hati aku . Kena husnudzon .
Jap , tu bukan Milia ? " Kereta Cikgu Amnah , iaitu kereta Nissan sedang meluru ke arah Milia yang sedang melintasi kawasan cerun masuk ke dalam sekolah dengan parking park .
" Milia ! " Jerit aku , sambil berlari ke arahnya . Aku tolak badan dia , dan gedebushh !!

Aku terpelanting dia atas kawasan parking park . Dapat kurasakan ada sesuatu mengalir disebalik tudung aku . Aku pegang kepala aku , Ya Allah , darah ! Dan gelaplah semuanya .

Hidup Where stories live. Discover now