chapter 9

504 39 2
                                    

Joongki:x pe la minho,hyung dah lambat nk jumpa kawan.pegi dulu ye.
Minho:oh,nae..annyeong..

Setelah joongki melangkah keluar,minho segera masuk ke dalam dan pergi ke ruang tamu.

T.S:minho..
Minho:nae?
T.S:mana jihyo?
Minho:bukan dia dah masuk ke?

Semua yg berada di ruang tamu itu merasa hairan.

P.S:bukan ke kamu berbual dengan jihyo?
Minho:ouh,td ada org call lps tu sy tgk dia dah x de.sbb tu sy masuk..

Puan song memandang wajah tuan song.

P.S:x apa lah,sy naik ke atas sekejap.

Puan song pn berlalu dari ruang tamu dan menaiki anak tangga menuju ke bilik jihyo.puan song mengetuk dan memanggil jihyo dgn nada perlahan.tp tiada sahutan walau berapa kali diketuk dan dipanggil.akhirnya puan song mengambil keputusan untuk masuk ke dalam bilik jihyo.apabila pintu bilik jihyo dibukanya..

P.S:song ji hyo!!!!!!!! *menjerit* (nasib baik org x dengar...)

Jihyo yg sedang tidur nyenyak akhirnya terjaga mendengar jeritan eommanya...

Jihyo:wae wae wae wae wae???*kalut*

Puan song lalu menarik telinga jihyo.

jihyo:arh,eomma...appo...eomma!!*tarik tangan p.s*...wae??
P.S:hyo ni dah kenapa?eomma suruh berbual dgn minho...bukan naik tidor...*marah*
Jihyo:mwo??*gosok telinga*oh,mianhae.hyo lupa...*baru teringat*
P.S:hish kamu ni kan.
Jihyo:mianhae..td hyo naik nk mandi..terlupa pulak dkt dia..
P.S:hmm...dah eomma nk hyo turun bwh..sekarang!!
Jihyo:arraseo eomma...*menunduk*

Setelah dimarahi eommanya,jihyo pun turun ke bawah sambil menunduk....sampai di ruang tamu..

Jihyo:mianhae.sy tertidur td..*malumalu*
P.L:gwenchanna..mari sini duduk sebelah makcik.
Jihyo:nae...*menunduk*

Setelah jihyo mengambil tempat di sebelah puan lee,tuan song pun membuka bicara.minho yg asyik bermain hp pn berhenti seketika untuk mendengarnya.

T.S.:baiklah,jihyo dan minho.
Jihyo&minho:nae..
T.S:kami sbg ibu bapa kamu berdua dah sepakat dan bersatu hati.untuk menjodohkan kamu berdua.
Jihyo:mwo??!!!!!!*terkejut*

Minho hanya membulatkan matanya...jihyo pula membulatkan mata dan memandang semua org yg ada di sekelilingnya..dia hampir pengsan mendengar perkataan itu keluar dari mulut appanya...

Jihyo:andwae...appa...andwae..*perangai mcm budak2*

Tuan song,puan song dan puan lee memandang sesama sendiri dan kembali melihat jihyo yg duduk di lantai sambil memberontak.

T.S:wae???
Jihyo:hyo x nk la khwin dgn mr. Poyo plus mr. Playboy ni....*tunjuk minho sambil buat muka*
Minho:*terkejut dan berdiri*mworago?haish,jinjja...yah,kau panggil aku mr. Poyo plus mr.playboy?!habis kau apa?yeoja gila ni..haish...kau ingat aku nak kahwin dgn kau hah??!!*mengamuk*.

Peperangan antara jihyo dan minho pun bermula....puan lee,tuan song dan puan song masih terkejut dgn tindakan mereka berdua itu...

akhirnya joongki pulang ke rumah...apabila dia melangkah masuk,alangkah terkejutnya dia melihat peperangan yg berlaku di dalam rumah itu.akhirnya dia memulakan wataknya sbg seorang abang yg garang.(alahai,muka cute jd garang.knape tah aku bg dia watak tu...adush...)

Joongki:berhenti"!!!!!!!!!!!!!!!!!!

suasana di rumah itu menjadi sunyi apabila mendengar suara seseorang menjerit dan semua anak mata tertumpu ke arah joong ki yg berdiri di pintu utama rumah itu..

skip...

joongki duduk di sofa sebelah eomma nya.suasana di rumah itu masih lg sunyi...

Joongki:apa yg jd masalahnya sampai berperang mcm tu?

joongki membuka bicara..walau dia menyoal,suasana di rumah itu tetap sunyi.mungkin mereka masih terkejut dengan joongki.....minho pula hanya menunduk begitu juga dgn jihyo.dia tahu mcm mn perangai oppanya itu bila sudah marah jadi dia tidak berani untuk menjawab soalan itu.

👉TO BE CONTINUED👈

SUAMI KU MR. PLAYBOYWhere stories live. Discover now