chapter 19

312 26 0
                                    

Jihyo:oppa!!!
Joongki:hyo nangis ke?
Jihyo:dae??ah,anniya....mana ada hyo nangis...*menipu*

Joongki merenung wajah jihyo hingga membuatkan jihyo merasa tidak selesa..

Jihyo:yah oppa..!!waegerae???!!
Joongki:betul ke??
Jihyo:aishh jinjja...yah oppa,betul la....hyo tak tipu pun la.jgn la tgk hyo mcm tu.
Joongki:kalau betul,kenapa mata hyo merah.
Jihyo:aish..dah la...hyo nak naik atas...rimas la.....

Jihyo pun menepis tangan joongki yang dari tadi memegang pergelangan tangannya dan sedikit berlari sambil menaiki anak tangga.

Jihyo masuk ke dalam bilik dan duduk di atas kerusi yg berada di meja belajarnya.dia mengambil sehelai kertas dan sebatang pensil.Baru sahaja hendak melukis,telefon pintar yang ada di sebelah berdering.Dia melihat pada layar skrin telefon pintarnya dan tertera nama yoona.jihyo pun menerima panggilan itu..

Jihyo:yeoboseyo.......wae yoona ya??
Yoona:jihyo yah,esok kita tak ada kelas kan??
jihyo:dae...wae??
Yoona:aku dengan sunny nk pegi tgk movie...jom join kitorang.?
Jihyo:hmmm....aku rasa nk duduk rumah la esok....kita pg lain kali erh..
Yoona:ala.....jom la....bukan selalu...asal kitorang shopping kau tak ikut...bosan la....
Jihyo:tgk la macam mn....esok aku bg tau...ok..??
Yoona:hmm..arraseo....jalja jihyo ah...
Jihyo:dae.....

Lalu panggilan itu dimatikan.jihyo pun melakar gambar sepasang baju gaun yang sangat cantik.setelah siap,matanya terasa berat dan dia mula menguap...akhirnya dia menyimpan kertas itu di dalam sebuah fail dimana pelbagai jenis rekaan yang sudah dilukis.jihyo bangun dari duduknya lalu mendekati katil dan membaringkan tubuhnya...apabila dia memejam kan matanya,tiba2 wajah minho yang menjengkelkan baginya muncul.pantas dia membuka matanya kembali..

Jihyo:apasal aku nampak dia ni??mata aku ada masalah ke??arhhhhh!!!!andwae....mcm mn aku nk tido kalau mcm ni...arghhhh!!

___keesokannya_

Jihyo turun ke tingkat bawah dan pergi ke ruang makan.dia menyapa eomma,appa dan oppa nya yang sudah sedia di meja makan.

Jihyo:selamat pagi.....
pn.song:selamat pagi..erh,hyo tak tido ke mlm td??
Jihyo:dae??
Pn.song:mata hyo merah.hyo tak tdo ke?
Jihyo:dae......hyo tak boleh tido malam tadi..
Pn.song:kenapa?ada masalah ke?
Jihyo:anniya eomma...eomma tak perlu risau..
Tuan song:hyo duduk makan...kejap lg hyo pg rehat...nnti sakit susah eomma dgn appa...oppa kamu pn mesti risau..
Jihyo:dae arraseo appa..
Pn.song:nah..makan sarapan kamu..*hulur mangkuk nasi*
Jihyo:kamsahamnida eomma....

_SKIP_

------RUMAH MIN HO--------

minho bangun dari tidurnya.dia turun dari katil lalu menuju ke arah bilik air untuk membersihkan diri.selesai membersihkan diri,minho memakai t-shirt berwarna biru laut dan seluar jeans berwarna hitam...setelah itu minho turun ke tingkat bawah untuk mengambil sarapan bersama eomma dan appa nya..

Minho:morning eomma....

Puan lee yang sedang mencedok nasi memandang ke arah anak terunanya...

puan lee:morning...erh jap,eomma mimpi ke???
Minho:wae eomma??
Puan lee:biasa nya anak eomma ni suka pakai baju kemeja...pakai smart2..hari ni terlalu simple pulak...just pakai baju t-shirt..nasib baik tak pakai seluar sukan...*perli*
Minho:eomma ni...minho saje je...even minho pakai macam ni,nama minho tak jatuh....*😌😌😌*
Puan lee:ambooiiii.......kamu ni.....nah makan sarapan kamu ni...*hulur nasi goreng kimchi*
Minho:thank you my queen...*wink*
Puan lee:*menyampah*erh,nanti jgn lupa bg hadiah yang eomma suruh bg dkt hyo tu...
Minho:ye la.....minho tak lupa la....kalau jumpa dia la...*nada berbisik*
Puan lee:ingat eomma x dengar ke??
Minho:mian...mian...*😅😅😅*
Puan lee:hmm..dah makan cepat..nanty lambat.kata kelas pagi?
Minho:arraseo.....minho tengah makan la ni..*suap nasi*
Puan lee:hmm.

SKIPP..

minho keluar dari kereta sebaik sahaja tiba di kolej.Minho melangkah masuk ke dalam bangunan yang berdiri megah itu..sambil berjalan menuju ke kelas,sesekali matanya meneliti kotak hadiah yang dititipkan oleh eommanya untuk diberikan kepada jihyo.

minho:apa la yang eomma suka sangat pasal si tomboy tu.*kata dalam hati sambil geleng kepala*

Skipp..

Sebaik sahaja kelas tamat,minho pergi ke kantin.tiba saja di kantin,mata nya meliar seperti mencari sesuatu.jika dikatakan mencari tempat duduk,masih banyak tempat yang kosong.

Minho:mana pulak si tomboy ni pegi??!!*membebel*

Sambil mulutnya mengomel,matanya turut mencari.tiba2 matanya tertancap pada seorang perempuan yang dikenalinya.dengan segera dia mendekati..

Minho:erh jap2......*tahan sorang perempuan yang baru siap beli makanan*

**:erh,oppa...kenapa ni??
Minho:sape tah nama kau??suunn..ah tah la apa..mana kawan kau yang tomboy tu??

Sunny:jihyo???hari ni kami x de kelas...so,dia dekat rumah....kenapa oppa cari dia?
Minho:ada la hal...jap,kalau x de kelas,apa kau buat dekat sini?
Sunny:saya datang jumpa prof td...btw,saya ada nama okeyy.....nama saya sunny...bukan kau....*muka menyampah*
Minho:hmm.whatever la.....

Minho hanya berlalu meninggalkan sunny.sunny pula hanya menjeling ke arah minho.

Skipp....

Jihyo membuka matanya perlahan lahan..lalu dia melihat jam yang tergantung kemas pada dinding biliknya...sudah pukul 2 sejak dia menyambung lenanya tadi..jihyo bingkas bangun dari tempat tidur dan menuju ke bilik air untuk membersihkan diri....sebaik sahaja keluar dari bilik air,smartphone nya berdering.pantas jihyo menyususn langkah mendekati meja lampu yang bersebelahan dengan katil miliknya itu lalu mencapai smartphone nya dan menerima panggilan tersebut.

Jihyo:yeoboseyo..wae??
**:jihyo yah..
Jihyo:wae...mwoya???
**:ada something aku nak bagi tau...jom lepak......
Jihyo:something apa pulak ni???
**:penting....
Jihyo:hmm..arraseo...jumpa pukul 4 nnti..
**:nae.....

Jihyo mematikan panggilan tersebut.

Skipp..

Jam sudah menunjukkan 4.30 petang.

Jihyo:mana pulak dorang ni....janji pukul 4...skrg dah 4.30...*membebel*

**:mianhae jihyo ah....*termengah*

Jihyo:ha,sampai pun..aku ingat tak jumpa jalan tadi...*mengejek*
Yoona:tadi sunny ni tiba2 sakit perut..aku pun bosan gak tunggu dia lama2...
Jihyo:hmm...pape je la...ni ha,apa yang penting sgt kau nk bagitau aku ni....bagitau cepat...
Sunny:ha,tadi aku pg kolej.sbb ada hal.minho oppa datang jumpa aku...
Jihyo:dah tu,apa kaitan dengan aku??
Sunny:tunggu la...aku tak habis cerita lagi..kau ni potong betul la hyo...*menyampah*
Jihyo:hmm...k la..sambung cepat..
Sunny:tadi dia cari kau..
Jihyo:erh..!!dah kenapa pulak buaya separuh tu cari aku??
Sunny:ha...itulah persoalannya..*duduk sebelah jihyo*
Yoona:kau ada gaduh dengan dia ke?
Jihyo:eh,x de masa aku nk gaduh dengan dia..banyak lagi kerja aku boleh buat dari gaduh dengan orang x siuman tu...lagi pun,masalah apa yang aku ada dengan dia sampai nak gaduh pulak??!!
Sunny&yoona:*tgk jihyo*
jihyo:hmm..dah la..drpd sebok cakap pasal dia sampai nak bernanah telinga aku,baik kita jalan2..kita releasetansion...
yoona:jinjja??!!!
Jihyo:ye la....
Yoona:bukan kau kata nak duk rumah ke?
Jihyo:dah alang2 ada dkt luar,x kan nk duk rumah pulak...*😧*lain la kalau mmg ada dkt rumah..
yoona&sunny:kajja...*😍😍😍*

Skipp..

Jihyo,sunny dan yoona tiba di pusat beli belah.tempat pertama yang mereka kunjungi adalah kedai baju.Untuk mencari rekaan2 terbaru yang dipasarkan.sedang asyik memilih,smarthphone jihyo berdering.

Jihyo:korang cari la dulu.aku nak jawap panggilan.
yoona:ok..jangan lama2...

Jihyo pun keluar dari kedai tersebut untuk menerima panggilan.

Yoona:sunny,kau rasa kan,kenapa minho oppa cari hyo??*belek baju*
Sunny:entah la....aku rasa ada something la dorang dua...kau rasa.??*tgk yoona*
Yoona:aku pun..*tgk sunny*

Tidak lama kemudian....jihyo masuk ke dalam kedai tersebut dan mendekati yoona dan sunny..

Jihyo:korang dah jumpa ke?
Yoona:belum lagi....dari tadi membelek satu hapa pun tarak..
Jihyo:klau cam tu,kita masuk kedai lain...
yoona&sunny:kajja..*gantung baju*

Mereka bertiga pun keluar dari kedai tersebut dan masuk ke kedai pakaian yang lain.*

👉TO BE CONTINUED👈

SUAMI KU MR. PLAYBOYWhere stories live. Discover now