Barış'ı gören Elvan önce bana sonra Barış'a ve tekrar bana bakarak karşıya geçti.İlkokul kuralları her yerde işe yarıyordu anlaşılan.
Elvan "Bu ağacın dalındaki böceğin içindeki parazitin burda ne işi var?"dediğinde Barış da dahil hepimiz ona bakmıştık.
Aradaki gerginliği anlayan Uğur atladı tabi.
"Senden özür dilemeye geldi " dedi.
Bu sırada "Kim demiş özür diliyorum? Kim demiş ben? Kim çıkarıyor bunları?Nerdeyim ben? Neresi abi burası? "diyen Barış'a değişik bakışlar atmıştık.
"Asıl Elvan'ın benden özür dilemesi gerekiyor "dediğinde Elvan ile ben şaşkınlığımızı gizleyemedik.
Bir anda "Ben neden özür diliyormuşum be? "dedi Elvan. Aynen neden?
"Hülya benim kuzenimde ondan"dedi ve devam etti:
"Benim bu aralar sinirlerim çok bozuktu.Çünkü annem kalp krizi geçirdi. Bu nedenle Hülya'da yurtdışından geldi. Bizde beraber dışarı çıkmıştık.Sonra Baha, Çağan ve Uğur gelince de aldattı falan dedi. Hülya da kadın hakları koruma derneğinde görevli bunu duyunca tabi benim Elvan'ı aldattığımı sandı sonra da beni dövdüler.Yani olay tamamen yanlış anlaşılma."dedi.
"Ya ben zaten biliyordum Barış'ın beni aldatmayacağını"dedi Elvan biraz daha yaklaşarak.
"Tabi bilmez miyim keşke bana kızmadan sorup öyle davransaydın.Çok yazık oldu be Elvan."dedi Barış Elvan'ın gözlerinin içine üzgünce bakarak.
"Gerçekten özür dilerim Barış. Ben bunu duyunca ne yapacağımı bilemedim. Bir anda oldu herşey. Üzgünüm"diyerek dudağını büzdü.
"Sana kıyamadığımı biliyorsun değil mi? Gel buraya"deyip Elvan'ı kollarıyla sardı.
"Şuan resmen ağlıyacağım"diyerek dalga geçti Uğur.
Baha ise "Abi bir sus , şurada kardeşimizin mutluluğunu görüyoruz"dedi.
Elvan da Baha , Çağan ve Uğur'a sırayla vurmaya başladı.
"Siz ne hakla benim sevgilimi döversiniz lan?"dedi.
"Barış'ın dediğine göre kadın haklarıymış hehe"diyerek güldü Uğur.
Ben Uğur'a bakıp "Çak bir beşlik"dedim.Barış Elvan'ın yanına gidip, "Annemi görmeye gitmem lazım benim. Hastane de yatıyor. Dün gece zaten gidemedim"dedi.
Elvan "Bende gelebilir miyim? "dedi Barış'a masum masum bakarak.
"Tamam gelebilirsin neden olmasın? Hem annem de çok sevinir senin geldiğini görünce"dedi Barış Elvan'a bakarak.
"Tamam o zaman ben bugün okuldan izin alırım.Sonra da beraber gideriz olur mu?"dedi.
"Tamam olur.Ben eve gidip bir kaç eşya alıp okula gelirim."dedi Barış.
"Ee o zaman şimdi siz iyisiniz artık. Bizde okula gidelim bari."dedi Uğur.
"Aynen öyle"diyerek Uğur'u onayladık.
Ben de "Selma teyze'ye geçmiş olsun dileklerimi ilet"dedim.
Hep beraber arabaya bindik.Elvan ve Barış'ın barışması beni çok mutlu etmişti. Bu cümle biraz komik olmuştu ama olsun.İfade edilmeyecek kadar güzeldi.Barış'ın evine geldiğimizde onu bırakmıştık.
Elvan Barış'ın yanağına bir öpücük kondurduğunda Baha arabayı çalıştırdı ve yolumuza devam ettik.
Okulun oraya yaklaşmıştık.Arabayı bir köşeye park edip okulun bahçesine doğru adım attık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İTAFEN
General Fiction'Ya kızım kaç yaşına geldin hala romen rakamlarını bilmiyor musun?' dedi dalga geçercesine.Onun bu hareketine karşılık sırıtmama engel olamadım. 'Ya bak son kez anlatıyorum bu bir , şu iki , bunun yanına bir tane daha çizgi koyunca da üç oluyor...