Flashback
"Oppa! Sanggup oppa buat macam ni kat elkie?! Elkie sayangkan oppa sangat-sangat! Kenapa oppa balas cinta elkie terhadap oppa macam ni?"
"Kau senyap la betina sial!"
"Oppa, tolong jangan tinggalkan elkie!"
"Kau tu hanya betina murahan dan isteri tak berguna langsung! Menyesal aku kahwin dengan orang macam kau ni!"
"Oppa...! Kalau oppa tak layan betina lain mesti dah tak jadi macam ni kan?!"
Pakkk!
Satu tamparan hinggap di pipi kanan elkie. Air mata elkie sudah mengalir deras.
"Kau ikut aku betina sial!"
Yoongi menarik rambut elkie dengan kasar hinggakan elkie terseret. Yoongi membawa cangkul bersamanya dan membawa elkie kedalam hutan.
(Di hutan)
"Ni balasan kau sial! Aku dah tak nak tengok muka kau lagi" yoongi menolak kepala elkie dengan kasar.
Yoongi mengali tanah hinggalah lubang yg digali oleh yoongi itu menjadi seperti sebuah kubur.
"Oppa? Apa yang oppa buat ni?" Elkie mengundurkan dirinya apabila yoongi mendekatkan dirinya.
"Aku nak bunuh kau hidup2 la" yoongi senyum sinis pada elkie lalu menarik elkie.
Yoongi menolak elkie jatuh kedalam lubang itu. Elkie menangis dengan kuat sambil memintak pertolongan.
"Tolong! Tolong! Oppa, tolong elkie! Oppa jangan buat macam ni kat elkie!"
"Selamat tinggal sial. Kata-kata terakhir ku kepada mu ialah...i love you" yoongi melambai tangannya kepada elkie sebelum yoongi menanam elkie hidup2 (pfft-_-)
Yoongi menanam elkie hidup2. Sebelum waktu saat akhir elkie ditanam sepenuhnya, elkie berjanji dan berdoa akan balas dendam balik apa yang sudah terjadi padanya.
End of flashback
Yoongi melupakan apa yang dia fikirkan itu. Sebenarnya sejak kebelakangan kejadian itu, yoongi menyesal hingga tak kesudah(padan dengan muka kau yoongi, pfftt-_-) Tetapi kejadian itu sudah berlalu 10 tahun lepas. Yoongi hidup keseorangan sekarang ini dan tidak lagi mempunya isteri walaupun umurnya sudah cecah 20 lebih.
"Aduhhh! Peningnya kepala!" yoongi mengetuk-getuk kepalanya sedikit.
"Kalau elkie adakan..." yoongi membehentikan ayat2nya apabila lonceng rumah berbunyi.
Ting tong~
"Yeoboseyo?" Yoongi menuju kearah pintu lalu memulas daun pintu itu.
"Chakkk! Terkejut tak? Aku bawakkan hyung makanan! Jin hyung yang masak, so makan la!" Jimin menghulurkan beg berisi makan didalamnya. Yoongi mengambilnya lalu memperlawa jimin masuk kedalam rumahnya.
"Jemput la masuk. Kita makan sama-sama."
"Okay! Jimin pon dah lapar ni!" Sambil tangan kanan jimin membuat "thump up" manakala tangan kiri pulak memegang perutnya sedang buat konsert bts.(ppffttt-_-ajak aku sekali la perut jimin sial!)
Sedang mereka makan,jimin hendak bercakap sesuatu kepada hyungnya iaitu yoongi.
"Hyung...jin hyung suruh hyun pindah ke dorm bts sebab jin hyung risau kalau hyung duduk kat sini sorang2."
"Buat apa nak risau? Hyungkan...swag!"(hmm-_-!)
"Swag la sangat! Kalau swag sangat, cuba dapat seorang perempuan!"(aku setuju kat kau jimin!^□^)
"A-ahhh...itu... Ah! Mana boleh buat macam tu! N-nanti semua perempuan ingat h-hyung ni mengatal."
"Masa tu hyung mengatal dengan yura xpe pulak." jawab jimin sambil menjongketkan kening pada yoongi.
[SKIP]
Selepas dua minggu~
(Di dorm bts)
"Wuuu~ Yoongi hyung pindah kat dorm ni! Yeah yeah yeah!" Sorak taehyung sambil melompat kegembiraan diatas sofa diruang tamu.
"Woiii! Alien 4D! Mehhh la tolong angkat barang2 yoongi hyung ni!" Hoseok meninggikan suaranya pada taehyung tetapi taehyung tidak ambil kisah langsung.
"Alaaa...kan taetae dah cakap yang taetae tak mahu tolong!"
"Kau ni kan!
"Chill la...bukan berat pon barang aku ni." Yoongi menepuk belakang hoseok yang sudah kepenatan kerana mengangkat barang2 yoongi itu.
"Kalau beg ringan macam kapa tu takpe la. Ni satu beg disamakan berat dia dengan anak gajah! Bawak batu ke atau besi?!"
"Aku bawak mangkuk tandas. Asal? Nak ke?"
"Elehhh...setakat bawak mangkuk tandas je! Awat tak bawak bangkai babi terus?"
"Dah dah la tu...sini pon nak gaduh ke?"
-to be continue-
Annyeong guys! Amacam part 1 ni? Best or bosan? Bosan or best? Maaf la kalau x best sebab author xde idea. Okay, itu je author nak tegur pada readers. Vote and Komen tau! Byebye~♡
YOU ARE READING
She Is My Wife 10 Years Ago(Mystery Story)
Mystery / ThrillerHorror Story Cast:- Yoongi Elkie as a ghost (BTS FF) Other cast:- Seokjin Hoseok Namjoon Jimin Taehyung Jungkook