<3>

22 0 1
                                    

Yoongi melihat kearah jam pada dindingnya. Jam dindingnya sudah menunjukkan pukul 12.30p.m. tapi yoongi masih belum tidur lagi manakala semua member2nya sudah tidur dibilik mereka sendiri kecuali jimin, jungkook dan yoongi. Jimin dan jungkook sudah pon tertidur kecuali yoongi masih berjaga yang sedang menonton tv.

Sedang yoongi menonton tv, tetiba anak angin tah mana sejak bila muncul membelai perlahan rambut yoongi. Yoongi sudah seram sejuk. Bulu romanya naik. Tetiba...

"SELAMAT KEMBALI"

"Siapa tu?"

"TAKKAN KENAL KOT?"

"Kau siapa?!"

"HEHEHE... MANUSIA SIAL"

"Hey f*ck! Ko siapa? Shit!"

"KAU RASA SIAPA AKU?"

Kedebukkk!

Belakang yoongi rasa sakit. Apabila yoongi membuka matanya dia sudah dibawah sofanya. Tadi tu hanya mimpi sahaja.

"Teruknya aku mengigau sampai jatuh dari sofa. Nasib jimin dan jungkook masih tidur. Tadi tu siapa?" Yoongi kembali duduk diatas sofanya. Fikirannya mengimbas pada masa silam yang manis dia bersama elkie.

Flashback

"Oppa! Elkie bawakan makanan untuk oppa!"

"Bagusnya cutie oppa ni."

"Ahhh...jangan la macam ni. Malu la kalau panggil 'cutie' ni!"

"Alaaa...biak pi la. Jom makan sama2"

"Nae..."

"Elkie... Elkie takkan tinggalkan oppakan?"

"Kenapa cakap macam tu? Opcorz la elkie takkan tinggalkan oppa..."

"Thanks elkie" yoongi baring sambil kepalanya beralas di riba elkie.

End of flashback

"Elkie..." yoongi telah pon melelapkan matanya.

[SKIP]

8.30a.m.

"Woiii! Bangun! Taraguna punya jantan! Dah tua pon bangun lewat! Ireona!" Jerit jin lalu memukul jimin, jungkook dan yoongi dengan menggunakan senduk pinknya.

"Kejap ah...10 minit lagi~" yoongi menutup mukanya mengunakan selimut.

"10 minit kepala hotak kau berbisul! Dah pukul 8.30 pagi dah ni! Bangun bangun! No no no alasan!" Jin mengetuk kuat2 pada kepala jimin, jungkook dan yoongi hinggakan senduknya hampir patah. Jimin, jungkook dan yoongi segera bangun.

"Pi bersiap then pi dapur! Kita makan sesama! Tu la dua ekor maknae line ni tau main Xbox je hingga lewat malam! Si hyung mereka dua pulak pemalas!"

"Dah la tu. Jom namjoon tolong hyung siapkan sarapan..." ajak namjoon kepada jin lalu menuju kearah dapur.

[SKIP]

(Di dapur)

Sewaktu makan, yoongi memandang kesemua membernya yang sedang makan.

"Korang tau tak semalam..." yoongi mengeluarkan ayat membuatkan kesemua membernya berhenti makan seketika.

"Tau apa?" Hoseok bersuara.

"Semalam aku macam terdengar..."

"Terdengar...?" Hoseok bersuara lagi

"Takde apalah. Makan la..."

Selepas makan, yoongi dan jin masih berada di dapur manakala kesemua member mereka berdua pergi berenang dikolam villa yoongi.

"Yoongi...mari duduk dimeja makan ni sekejap" jin menyuruh yoongi duduk ditepinya.

"Apa dia?"

"Aku tau apa kau rasakan... Kau terdengar suara seorang yeojakan?"

"Macam mana hyung tahu?"

"Semalam waktu hyung tengah cuci pinggan, tetiba suara tu berbisik tepi telinga hyung. Dan lagi satu...semalam, waktu kamu tidur diruang tamu, hyung hendak ketandas tapi apa yang hyung nampak yoongi sedang mengigau pasal seorang yeoja bernama 'elkie'. Boleh tak bagitau apa2 pasal elkie tu?" Jin memanjangkan kata2nya.

"Ahhh...mungkin yoongi mimpi orang lain kot? Hahaha...mesti memalukan kan mimpi pasal yeoja lain then tersebut nama dia..."

"Yeke. Hmmm...sebelum tidur tu lain kali basuh kaki dulu."

"Roger that hyung!"

[SKIP]

Waktu malam sudah menjelma, yoongi keseorang di villa itu kerana semua membernya keluar membeli barang keperluan.

Ting!

Suatu mesej masuk pada iphone yoongi. Apabila yoongi membukanya, yoongi sedikit pelik apabila pengirim mesej itu 'unknown'.

"MISS ME?"

Yoongi segera membalas mesej itu.

"Kau siapa?"

"TAKKAN TAK KENAL KOT?"

"Bagitau jelah kau ni siapa?! Then jangan ganggu aku bodoh!"

"SIAPA BODOH?! KAU KE ATAU AKU? SIAPA YANG BUNUH AKU 10 TAHUN LEPAS TU BUKAN BODOH LA?! KAU ATAU AKU YANG BODOH?!"

Yoongi terkejut. Dia tidak sangka yang pengirim mesej itu ialah isterinya yang sudah mati disebabkan yoongi membunuhnya pada 10 tahun lepas dan namanya elkie.

"Tolonglah bagitau siapa kau?" Yoongi masih lagi degil hendak tau pengirim mesej itu untuk menjelaskan siapa pengirim itu.

"BAIKLAH..AKU AKAN BAGI KAU BAYANGAN. NAMA AKU MULA DARI 'E' DAN NAMA TERAKHIR AKU MULA DARI HURUF 'C'"

What?!

-to be continue-

She Is My Wife 10 Years Ago(Mystery Story)Where stories live. Discover now