Yoongi keluar dari biliknya lalu berlari menuju kearah ruang tamu.
"Weyh! Korang kena tolong aku!" Jerit yoongi pada member2nya.
"Tolong apa? Kookie pon dah hilang. Nak tolong pa?" Jimin bersuara.
"Tulah! Ni la aku nak katakan! Aku dah tau mana kookie!"
"Mana weyhh?!" Taehyung mengoncangkan badan yoongi.
"Dia ada kat villa ni je. Tak lari mana pon, tapi kita kena periksa setiap bilik di villa ni termasuk bilik rahsia yang terdapat dalam villa ni!" Jelas yoongi.
"Bilik rahsia? Villa kau ni ada bilik rahsia eh?" Taehyung mengusap dagunya yang tidak berjangut itu.
"Taktau pulak. Setahu aku waktu aku dapat villa ni, aku langsung tak perasan villa ni ada bilik rahsia."
"Jom pi cari!" Arah jin. Mereka semua berpecah dan pergi kearah tujuan masing2. Yoongi, jimin dan taehyung berada ditingkat atas manakala hoseok, seokjin dan namjoon berada ditingkat bawah.
Trok trak trok trak!
Jimin berada dihadapan disebuah bilik mempunyai double pintu bersaiz besar dan berwarna putih. Bila dipulasnya daun pintu, pintu itu tidak dibuka langsung.
"Agaknya pintu ni kunci dari dalam kot?" Jimin meneka.
"Apa kau buat?" Taehyung menepuk bahu jimin dari belakang. Jimin terkejut lalu tertolak pintu itu.
Krekkk...
"Eh?" Jimin dan taehyung bersuara serentak.
"Tadikan bilik ni terkunci. Kenapa boleh terbuka tetiba je?" Ujar jimin. Taehyung dan jimin memasuki bilik itu. Taehyung menutup pintu itu(awat bodoh sangat taetae ni?-_-).
"Kau rasa ni bilik apa?" Jimin membuka suis yang terdapat ditepi pintu itu. Apabila lampu sudah dinyala, mata jimin dan taehyung terbeliak.
"Luasnya bilik ni!" Taehyung teruja.
"Bilik bacaan kot ni? Bilik ni luas, banyak almari tersusun dan banyak betul buku tersusun rapi." Ujar jimin sambil membelek2 buku pada setiap almari.
"Kalau bab2 macam ni...taetae pernah tengok movie. Kalau ada bilik macam ni disebalik almari mesti ada pintu rahsia." Ujar taehyung pada jimin.
"THAT RIGHT..."
Jimin dan taehyung terserentak mendengar suara yeoja dalam bilik itu.
"HELLO...JIMIN...TAEHYUNG"
"Dia tau nama kitalah hyung!" Taehyung memeluk jimin kerana ketakutan.
"Siapa kau? Mana kookie hah?!" Jimin memberanikan diri dia.
"SI ARNAB TU? BUKAN KE YOONGI DAH BAGITAU KORANG YANG DIA TERSOROK KAT SEBUAH BILIK RAHSIA. HEHEHE..."
"Wuwuwu... Dia tau nama hyung kita la hyung!"
"Senyap la kau taetae! Boleh tak awak pulangkan sahaja kawan kami?"
"AWAK NI BAIK LA JIMIN. KAU INGAT SENANG AKU NAK BAGITAU? MANUSIA MEMANG BODOH..."
"F*ck off you foolish guy!" Carut taehyung sambil tunjuk jari f*cknya.(Pfftt-_-!)
"F*CK KAU LAH! AKU AKAN PASTIKAN KORANG SEMUA LENYAP SEPERTI KAWAN KORANG TU..."
"Apa kau dah buat kat kawan kami?!" Jimin meninggikan suara dia.
"SELAMAT TINGGAL..."
"F*ck betul!" Degus jimin.
Taehyung dan jimin segera keluar dari bilik itu.
[SKIP]
"Wahhhh!" Jerit jimin dan taehyung turun keruang tamu setelah keluar dari bilik itu.
"Eh eh? Kenapa ni?" Jin, namjoon dan hoseok menuju kearah mereka.
"A-ada suara...y-yeoja kat...bilik b-bacaan tadi!" Jimin tercungap-cungap kerana penat.
"S.R.S?" Namjoon berjalan menuju kearah tangga lalu mendaki tangga itu menuju kearah bilik yang dikatakan jimin tadi.
"Jangan hyung!" Jerit jimin dan taehyung.
Tiba dihadapan bilik bacaan, namjoon memasuki bilik itu tanpa menutup pintu. Baru sahaja beberapa langkah masuk kedalam bilik itu, pintu bilik itu tertutup sendiri. Namjoon mengalih kebelakang.
"Huh? Kenapa pintu boleh tetutup sendiri? Pintu automatik ke tu? Setahu aku pintu kayu mana ada kawalan automatik. Whatever jelah!"
Apabila namjoon memandang hadapan balik, mata namjoon terbeliak melihat bayang hitam dihadapan dia. Bayang itu senyum sinis pada namjoon.
"HAI AWAK..."
"Siapa kau?!"
"SAYA...PENGHUNI DISINI LA"
"Apa kau nak?"
"AKU NAK KORANG..."
"Tu je?"
"...MATI"
"F*ck off! What the f*ck that i f*ck you into trash! C*bai! P*ki! Butoh pak ang!" Habis keluar segala carut mak nenek namjoon pada bayang hitam itu.
"KAU AKAN MENYESAL NAMJOON...BERANI KAU CARUT DEKAT AKU. NI MASA UNTUK KAU UCAP SELAMAT TINGGAL KAT MEMBER2 KAU SEBAB TAK LAMA LAGI KAU AKAN...LENYAP MACAM KAWAN KAU SI JUNGKOOK TU...HEHEHE..."
"Aku kesah pa bahabik oi!" Jerit namjoon lalu keluar dari bilik itu sebab nasib pintu itu langsung tidak terkunci.
-to be continue-
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.(Baaaaa! Mesti reader terkejutkan?! Hahahahahaha! Ni la valak iaitu hantu paling popular! Muahahahah!)😂😂😂😂Valak ni lebih kurang muka dia macam pocongkan?
-to be continue-
YOU ARE READING
She Is My Wife 10 Years Ago(Mystery Story)
Детектив / ТриллерHorror Story Cast:- Yoongi Elkie as a ghost (BTS FF) Other cast:- Seokjin Hoseok Namjoon Jimin Taehyung Jungkook