<9>

20 1 2
                                    

"Kenapa hyung? Sampai dari atas boleh dengar hyung carut." Ujar hoseok kepada namjoon yang sedang turun dari tangga.

"Kenapa? Sebab ada yeoja hitam mengalahkan negro dan bangla mai tegur aku! Mau aku tak carut tetiba dia suruh aku ucap 'Selamat Tinggal' kat korang sebab dia cakap 'tak lama lagi aku akan lenyap macam si kookie tu!' And whatever f*ck she say!" Jelas namjoon panjang.

"Yeoja?" Yoongi bersuara.

"Ye...kau ada simpan yeoja ke kat sini? Yelah takut author tu jeles lak sebab author tukan yeojachingu kau." Ujar namjoon.

"F*ck off bodoh punya namjoon bahabik!" (Mula dah author carut).

[SKIP]

Malam pun sudah menjelma. Kesemua ahli bts diruang tamu sedang memikirkan sesuatu.

"Kita berpecah lagi sekali cari jungkook nak tak?" Yoongi beri cadang pada member2nya.

"Kau gila ke apa? Dah malam ni. Takkan nak cari kot?" Ujar taehyung.

"Ikut kaulah... aku nak gi cari." Lalu yoongi berlari mendaki tangga menuju kesetiap bilik untuk mencari jungkook.

Kyaaa!

Kedengaran suatu jeritan ditingkat atas. Kesemua member bts terkejut. Semua bts berlari mendaki tangga. Tetapi namjoon ketinggalan sebab sahaja baru bangun dari sofa manakala semua membernya sudah berada ditingkat atas.

"Wait...hmmm?!" Suara namjoon seperti lenyap sahaja dari situ.(lebih kurang macam suara bila orang tekup mulut kita...)

[SKIP]

"Wae hyung?!" Jerit jimin bila tiba dibilik dimana yoongi berada.

"Hehehe...jeritan aku kuat ke? Hehehe...sorry la ada lipas je tadi>///<" jelas yoongi.

"Laaa...tu je ke?" Jin pulak bersuara.

Yoongi melihat kesemua membernya. Yoongi terasa ada yang tidak lengkap iaitu kehilangan satu member lagi.

"Eikkk? Korang tak lengkap la, tak cukup lagi satu member..." yoongi mencari kelibatan orang yang tiada itu.

"Memang la tak cukup sebab kookie hilang...tak ingat ke?" Jelas taehyung sambil mengurut-gurut dahinya.

"Bukan kookie...tapi mana namjoon?" Yoongi terkejut apabila tahu membernya yang kurang itu ialah namjoon.

"Ehhhhh! Namjoon aku!" Jerit jin sambil mencari-cari namjoon disebalik perkumpulan itu.

"Memang betul apa yeoja tu cakap kat namjoon yang namjoon akan hilang!" Teka jimin.

"Woiii! Betina sial! Mana kau sorok namjoon aku?! Habis ship namjin kami musnah! Siapa sekarang ni nak ship dengan aku?!"

"KAWAN KAU?"

Semua terkejut apabila terdengar suara itu. Lebih2 lagi hoseok sorang je belum dengar suara yeoja tu lagi terkejut besar sampai nak terkencing.

"Suara yeoja ni la!" Jerit jin, jimin dan taehyung.

"Suara y-yeoja ni?!" Hoseok menggigil seluruh badan.

"KAWAN KAU BELUM UCAP SELAMA TINGGAL LAGI KE? KESIAN..."

"Kau siapa?! Kenapa asyik nak ganggu kami? Kami takde buat apa2 pon kan!" Jerit taehyung ketakutan.

"TAPI SALAH SORANG DARI KORANG DAH BUAT AKU MERANA, TERSESAK DAN BUAT AKU KESAKITAN! ITU PUN KORANG NAK CAKAP KORANG TAK BUAT APA2?!"

"Dah la! Pergi dari sini! Kalau kau nak sangat bukan masanya lagi!" Jerkah yoongi.

"HEHEHE...YOU ALL MUST REMEMBER...YOU ALL WILL DISAPPEAR ONE BY ONE AND DAY BY DAY...GOODBYE"

-to be continue-

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 22, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

She Is My Wife 10 Years Ago(Mystery Story)Where stories live. Discover now