<4>

17 0 2
                                    

"Dia ke tadi tuh?" Badan yoongi sudah bergetar. Yoongi ketakutan.

Ting tong~

Lonceng pintu utama villa berbunyi. Yoongi segera keluar dari biliknya lalu menuju kearah pintu itu. Belum yoongi memulas daun pintu itu, dia terasa ada seseorang menolaknya dari belakang dan membuatkan yoongi hampir jatuh kehadapan.

Ting tong~

Lonceng berbunyi sekali lagi. Yoongi memulas daun pintu itu lalu dibukaknya. Bila pintu itu dibuka, tiada sesiapa dirumah itu. Yoongi kepeliktan. Yoongi menutup pintu itu semula dan bergerak menuju kearah ruang tamu.

Ting tong~

Baru sahaja beberapa langkah, lonceng pintu berbunyi. Tapi kali ini lonceng pintu ditekan banyak kali.

Ting tong~

Ting tong~

Ting tong~

Ting tong~

Ting tong~

"Nuguya?!" Jerit yoongi lalu mencapai batang kayu besbol milik jungkook.

Ting tong~

Yoongi cepat2 membuka pintu itu lalu mengangkat kayu besbolnya tinggi2 keudara. Tiada orang...

Yoongi mengeluarkan iphonenya lalu mendail nombor hyungnya iaitu jin.

Tut tut... Tut tut...

Tut!

Ye yoongi? - jin

Hyung? Hyung masih kat mana ni? - yoongi

Hyung ada kat kedai baju ni. Maknae line tengah rebut t-shirt limited edition terbaharu kesukaan mereka ni. Maklum lah t-shirt tu tinggal satu. Yoongi nak apa? - jin

Hyung, balik cepat. Yoongi tak sedap hati la tinggal sorang2 ni. - yoongi

Wae? Okay...hyung akan pulang dengan segera. Pi la tengok tv dulu ke, apa ke. - jin

Nae... - yoongi

Tut!

Yoongi mematikan panggilanya lalu menuju kearah ruang tamu. Yoongi duduk diatas sofa lalu mecapai alat kawalan tv. Yoongi membuka tv dan melihat rancangan 'naruto shippuden movie:the last'.

Ting!

Suatu mesej pada iphone yoongi.

"Agaknya siapa yang mesej aku? Takkan orang tu lagi? Nak baca ke tak? Takut ada benda buruk terjadi lak." Desis hati yoongi.

Ting!

Ting!

Ting!
.
.
.

"Banyaknya mesej masuk. Perlu ke aku balas mesej tu? Takut pulak aku." Desis hati yoongi lagi sekali mencapai iphone itu.

"YOONGI, BAJU WARNA APA KAU NAK? PINK ATAU PINK CAIR."

"YOONGI?"

"WOIII! PEKAK BADAK BIN TULI!"

"F*CK YOU!"

"KAU DAH ARWAH KE APA?"

"Laaa...mesej dari jin hyung rupanya" desis hati yoongi yang sudah berasa cemas tadi. Yoongi segera membalas mesej itu.

"Apa hyung ni? Jangan cakap benda merapu kat yoongi boleh tak? Takkan baju warna pink? Beli la biru ke, merah ke, hijau ke...asalkan bukan warna pink." Yoongi membalas mesej jin.

"CAKAP LA AWAL2...JANGAN BUAT ORANG TERTUNGGU!"

"Yelah2...balik cepat tau!" Balas yoongi.

[SKIP]

Jam sudah 12.30 malam tetapi member2 yoongi masih belum balik. Yoongi sedang melelapkan matanya.

Tick tack tick tack...

Yoongi terdengar seperti orang sedang berjalan dari tingkat atas. Yoongi segera bangun lalu berlari kearah tingkat atas.

Tiada langsung bayangan orang di tingkat atas. Yoongi buka kesemua pintu bilik yang terdapat di tingkat atas itu.

Bilik jin tiada. Bilik namjoon tiada. Bilik hoseok tiada. Bilik jimin tiada. Bilik taehyung tiada dan akhir sekali bilik jungkook tiada orang. Yoongi membuka pintu biliknya perlahan, tiada orang disitu jugak.

Hanya satu lagi bilik yang tidak disentuh dan yoongi sedang memandang bilik itu. Bilik yang dipandang oleh yoongi itu ialah bilik elkie. Yoongi berjalan menuju kearah bilik itu dan memulas daun pintu itu perlahan-lahan.

Bila bilik itu sudah dibukak kelihatan bayang hitam bertubuh perempuan sedang berdiri diatas katil. Bayang itu senyum sinis pada yoongi.

"MISS ME?"

-to be continue-

She Is My Wife 10 Years Ago(Mystery Story)Where stories live. Discover now