<2>

32 0 1
                                    

(Di dapur)

Sedang mereka makan tengah hari, namjoon bercadang sesuatu semperna cuti musin panas bulan hadapan.

"Nak tak kita gi cuti?"

"Cuti kat mana?"

"Dekat lubang jamban loji ke?"

"Ha ha ha-_- Tak lawak langsung!"

"Siapa buat lawak dengan kau?"

"Dah dah la tu...kita gi cuti mana2 je!"

"Aku ada suatu idea!" Yoongi segera mengeluarkan ayat untuk menghentikan mereka semua.

"Idea apa?" Jin kepeliktan.

"Aku ada sebuah rumah villa. Dekat situ best sebab ada kolam renang. Tapi..."

"Tapi apa?" Semua membernya ingin tahu ayat seterusnya.

"Tapi villa itu disimpangan hutan la. Tempat tu luas."

"Wuuu~ Kayanya hyung kita ni!" Taehyung mengeluarkan ayat2 itu membuatkan semua member2nya cemburu kecuali yoongi.

"Set! Kita akan pi cuti kat villa yoongi hyung!"

"Tapi kat situ dimana la...aku tanam elkie" desis hati yoongi yang sudah mula sedih.

[SKIP]

Seminggu sudah berlalu~

"Woahhh! Besarnya villa hyung ni!" Jerit jimin sambil menarik bagasinya masuk kedalam rumah itu setelah yoongi membukakan kunci pintu.

"Masuk masuk. Jangan malu2! Buat la macam rumah korang sendiri." Yoongi mempelawa member2nya masuk.

"Kalau aku buat rumah ni macam rumah aku...dah lama aku bakar rumah ni." Hoseok mengeluarkan ayat2 supaya boleh buat hyungnya sakit hati.

"Kalau macam tu kau boleh blah dari villa aku!"

"Chill la hyung. Hoseok bergurau je tadi."

"Weyhhh! Mana bilik aku?!" Jerit jungkook dari ruang tamu di villa itu.

"Pilih la mana2 bilik pon. Bilik ada ditingkat. Tapi bilik yang pintu berwarna aqua mint tu takleh masuk sebab tu bilik aku."

"Alahhh...baru nak pilih bilik tu" jimin mengundurkan dirinya dari bilik yoongi.

"Sejak bila kau ada kat atas? Cepatnya." Jungkook bersuara pada jimin sambil langkahnya mendaki tangga.

"Ouhhh...sejak tahun 1857. Kenapa?"

"Ouh? Kau buat lawak eh? Hahaha...x lawak langsung k!"

"Siapa buat lawak kat kau?"

"Dah dah la tu. Korang nak makan apa malam ni?" Jawab yoongi pada member2nya.

"Nak makan apa eh...? Hah! Pasta la!" Jawab taehyung yang sudah kelaparan itu.

"Festa..." jimin membisik ketepi telinga taehyung. Taehyung terkejut lalu mengundurkan dirinya dari jimin.

"Hyung! Bila hyung ada kat bawah?! Buat orang terkejut je! Pasal "festa" tu..." taehyung blushing sebab dia malu.

"Hohoho...malu la tu. X ingat ke waktu ada V live pasal festa...ko cakap pasta. Hehehe!" (Pfftt-_-!)

"Hyung!" Taehyung mengejar jimin hingga ke lubang loji jamban.(ppftt-_-!)

[SKIP]

9.30p.m.

"Korang! Meh turun makan! Makanan dah siap!" Jerit jin hinggakan dari tingkat atas boleh dengar.

Kesemua member2nya keluar dari bilik dan turun ketingkat bawag apabila mendengar hyung mereka menjerit dari bawah.

"Makan! Makan!" Taehyung bersorak kegembiraan.

Selepas makan...

"Hyung, memandangkan ni rumah yoongi, hyung boleh tak cuci pinggan mangkuk tak?" Yoongi menepuk bahu jin yang masih sedang makan keseorangan di meja makan.

"Woiii! Kepala hotak kau berjambul ah! Pandai makan pandai kemas sendiri ah!"

Yoongi terus segera bereda dari dapur itu kerana tidak mahu dengar bebelan dan ceramah dari Dr. SeokJin.

[SKIP]

(Di dapur)

Semasa jin sedang membasuh pinggan2. Angin yang masuk kedalam dapur melalui tingkap yang terbuka itu membelai2 rambut jin. Bulu roma jin sudah naik.

Tetiba jin terasa ada seperti suara perempuan membisik lembut dan perlahan ke telinganya.

"KORANG KEMBALI JUGA AKHIRNYA"

"Siapa tu?!" Hyung segera mengalih kebelakang. Tiada orang. Siapakah gelangan orang itu?

"KORANG AKAN MENYESAL ATAS PERBUATAN KORANG ITU" suara itu dibisik lagi pada telinga jin.

"Aku kata siapa kau? Kalau berani sangat keluar tunjukkan diri kau tu!"

"TAKUT KE? KESIAN... MANUSIA DI BUMI PATUT MATI! SEMUA MANUSIA MEMANG BODOH!"

Jin segera lari keluar dari dapur itu menuju kearah ruang tamu. Tiba diruang tamu, jin tercungap-cungap kerana penat berlari. Semua member2nya yg berada disitu pelik melihat jin.

"Kau dah kenapa hyung?" Sambil jimin mengaru kepalanya yang gatal itu.

"Ah ah! Tadi ada..."

"Ada apa?" Namjoon sudah tidak sabar itu mengeluarkan ayat lagi.

"Ada macam suara perempuan bisik kat tepi telinga aku!"

"Bayangan kau kot?" Yoongi menukar saluran hiburan ke saluran cerita seram.

"Bayang aku? Mungkin kot?" Jin duduk diatas sofa yang masih mempunyai ruang lagi itu.

"Suara perempuan? Merepek la hyung ni." Desis hati yoongi.

-to be continue-

She Is My Wife 10 Years Ago(Mystery Story)Where stories live. Discover now