<5>

16 0 1
                                    

"Siapa kau? Kenapa kau kacau aku? Apa kau nak? Tolong jangan ganggu aku!" Jerit yoongi.

"SEEM YOU DON'T REMEMBER ME AGAIN. HEHEHE...WHAT A SUCH FOOLISH GUY!"

"F*ck off! Shit! Aku tak kacau kau dan kenapa kau kacau aku?!"

"AKU DATANG SINI NAK BALAS DENDAMLAH BODOH!"

"Balas dendam? Kau dah tak waras ke?"

"YES! AKU TAK WARAS SEBAB NAK BERSAMA KAU LAGI!"

"Apa kau kata?"

"YOU ALL WILL DISAPPEAR ONE BY ONE AND DAY BY DAY!"

"Bayangan..."

"APA?"

"Bayangan yang kau mesej kat aku tu...'E' Dan 'C' tu...Elkie Chong kan?"

"AKHIRNYA KAU INGAT JUGA..."

"Tolong elkie...maafkan oppa! Oppa menyesal! Oppa sangat2 menyesal!"

"MENYESAL? KAU DENGAN BETINA TU TAK MENYESAL PON? KENAPA DENGAN AKU KAU MENYESAL?"

"Betina?"

"KAU TAK TAU KE BETINA YANG PERNAH MAIN DENGAN KAU?! SI KWON EUNBIN TU LAH BODOH!"

"Elkie...oppa mintak maaf. Oppa tak tau semua ni akan berlaku...maafkan oppa!"

"Hey!" Seseorang menepuk bahu yoongi dari belakang. Yoongi terkejut kecil lalu memandang belakang. Terdapat jimin yang berdiri dibelakangnya. Bila yoongi memandang balik ke bilik itu, bayangan elkie sudah hilang dimatanya.

"Bila korang balik?"

"Baru je tadi. Kenapa?"

"Tak la...kau buat aku terkejut je tadi."

"Kenapa yoongi jerit tadi? Ni bilik siapa?"

"Takde pa la...jom turun." Yoongi menutup pintu bilik itu lalu menarik tangan jimin turun dari tingkat atas itu.

"Pelik la hyung ni sejak kebelakangan ni." Desis hati jimin.

[SKIP]

Kesemua member bts sedang menonton movie di ruang tamu villa itu. Waktu sudah menunjukkan 11.30 malam, tetapi mereka masih belum tidur.

"Weyhh..aku dah haus la. Teman aku gi dapur leh tak? Sesiapa..." jawab jungkook yang sedang mendengar lagu menggunakan earphone beatnya warna merah.

Tapi kesemua membernya tidak mengedahkan apa yang jungkook katakan tadi.

"Kau penakut" taehyung bersuara.

"Mana ada takut! Just lonely!"

"Kalau kau tak takut pi la sorang2."

"Fine!" Jungkook berjalan langkah ke dapur keseorangan. Tiba didapur, jungkook mencapai gelas kaca diatas kabinet dapur lalu menuju kearah mesin air coway.

Zzuhhhh!

Sedang minum air, tetiba jungkook dapat rasakan seperti ada bayang hitam lintas laju dibelakangnya.

Bila jungkook memandang belakang tiada sesiapa didapur itu. Hanya kegelapan dapur, anak angin dan cahaya bulan penuh terpancar dari tingkap dapur yang terbuka itu jadi temannya.

"N-nuguya?" Jungkook memberanikan dirinya bersuara.

Tiada sahutan atau pun tidak balas. Jungkook menyambung minum airnya. Tetiba ada seperti seorang yeoja sedang berbisik lembut dan perlahan ditepi telinganya.

"HELLO MY FRIEND"

"Nuguya?! Siapa tu?"

"TAKUT KE?"

"Takut? Tu hanya budak nerd macam namjoon hyung je yang takut! Aku ni Jeon JungKook la! Aku tak takut la!"

"WOW... I LIKE IT. THAT RIGHT MY TYPE BABE"

"Kau siapa? Kalau berani sangat...tunjukkan diri kau!"

"AKU ISTERI KEPADA HYUNG KAU LA."

"Isteri? Hyung? Hyung mana ni? Seokjin? Yoongi? Namjoon? Hoseok? Jimin? Taehyung?

"AKU BAGI KAU BAYANGAN...DIA ADA HURUF 'O' PADA NAMA DIA. HEHEHE..."

"Tapi... Ahhh!"

Jungkook menghilang. Yang hanya tinggal di dapur ialah earphone beat berwarna merah milik jungkook dipermukaan lantai dapur itu.

"SIAPA MANGSA SETERUS AKU AGAKNYA?" Elkie senyum sinis apabila dia sudah menghilangkan salah sorang member bts iaitu jungkook.

-to be continue-

She Is My Wife 10 Years Ago(Mystery Story)Where stories live. Discover now