kenapa part dua?
blame budak putih tu
dia yang ambik part dua dulu.=
"hello.
are you listening, min yoongi?
ofcourselah lel hara kau ni kelakar. hahaha. sebelum aku mula kelaut, kita start dengan macam mana kita jumpa ye?
kesimpulannya, tape ni pasal soalan-soalan yang terbuku dalam kepala otak kau."
hara mendiamkan diri. mungkin nak refresh balik kut soalan yang aku bagi-
bila masa aku tanya dia?
aku mengerdipkan mataku. acane dia tahu? muka aku ada tulis pape ke? sERaM.
"kau dah tak ingat ke childhood friend kau? sedih wuu. tapi takpe aku paham. lai aku tolong refreshkan balik-
tapi...
kalau kau tak nak, boleh skip ke tape terakhir. aku tak kisah. jinjja."
sunyi balik. aku memandang walkman tersebut sambil mengerutkan kening aku. tape berjalan. dahtu mana suaranya?
"oh kau stay? oh well.
dear salad, ingat tak masa kau mula-mula pindah sini."
aku ingat masa umur 6-7 tahun, tu pun samar-samar je.
"kau perkenalkan diri, tunduk hormat kepada classmate baru kau dan cikgu suruh kau duduk kat tempat kosong. which means sebelah aku.
terima kasih yoongi sebab jadi orang pertama yang sudi duduk sebelah aku selama empat tahun hahaha. btw kau masih ingat apa kau buat kat aku masa first day kau?"
ok yang ni aku tak ingat. kenapa semua memori aku dengan hara semua macam ingat tak ingat ni?
"kau cepuk kepala aku.
sebab aku panggil kau sepet. kekeke. dah mata kau memang sepet, nak buat guane?
dan sejak haritu aku dengan kau selalu bergaduh tapi end up jadi kacip gitu. hahaha. kids.
kita kat sekolah macam belangkas yang selalu berperang mulut. dan kenapa aku panggil kau salad, sebab dulu kau suka gila makan salad sampai kau cakap kau nak rambut hijau macam salad dan pfft-
omma kau dye rambut kau warna hijau. kau pergi sekolah dengan rambut hijau dan kena denda berlari kat padang tujuh pusingan. aku ikut tapi sempat buat satu pusingan hehe."
patutlah. aku mengangguk paham.
"tapi langit tak selalunya cerah, salad. setahun lepas kita masuk sekolah rendah dalam umur 12 tahun, kau tiba-tiba menjauhkan diri dari aku.
kau pindah tempat duduk dan tinggalkan aku keseorangan...lagi. aku cuba nak tanya apa salah aku tapi kau buat tak tahu. kau buat aku macam tak wujud.
wah, tak sangka. little things can make a big change, isn't yoongi?"
esakan kedengaran. hati aku tetiba rasa pedih.
"keesokkan harinya, aku dah tahu sebab apa kau lari dari aku. too bad sel otak aku dah decreasing dan aku lupa sebab apa. mian hewhew. actually aku tak kisah kalau kau blah macam tu, tapi at least bagitahulah kenapa.
well, we stopped being friends since that day.
kau end up berkawan dengan lima ketul yang talented tu dan tinggal aku keseorangan sampai sekarang hahaha."
seokjin hyung, namjoon, hoseok, jimin, taehyung. kawan aku sejak aku umur 12 tahun. jungkook dalam setahun baru kenal sebab aku kenal dia masa dia baru masuk jeongguk high school. kau tak cari kawan lain ke, hara?
"yang pasal 30/3 tu, tarikh first kiss kau. selebihnya kau ingatlah sendiri hehe.
dan hadiah yang aku bagi tu guna elok-elok, nae?
annyeong."
tape berhenti berpusing. aku mengengam hujung lengan bajuku dengan erat sekali. otak aku sedang memproses semua yang hara cakap.
aRGH! kenapa aku tak ingat? kenapa!?
aku mengeluarkan kaset part 2 kemudian letakkan kaset tersebut ke dalam kotaknya semula. kaset part 1 diambil dan dimasukkan ke dalam walkman. aku menekan butang 'play' dan bunyi confetti meletup menyambutku.
=
susah deh 😂
mian sebab kelam-kabut.
one x
YOU ARE READING
nutty.
Fanfiction+ di mana mr. swag diganggu oleh seorang perempuan yang pelik {lowercase intended}