POV ROOS
Ik word weer eens in me slaap gestoord. Door me wekker. Ik druk hem uit en kleed me om. Eigenlijk is het pas net weekend maar, ik moet iets leuk kopen voor vanavond. Ik besluit me eerst maar te gaan omkleden+make-up en dan te ontbijten.
Dit heb ik aan:Met een hoge staart op me hoofd. Ik ben ondertussen nu al wel klaar. Ik loop naar beneden begroet me moeder met een knuffel. "Goedemorgen lieverd" hoor ik me moeder zeggen. 'Good morning" zeg ik met een ochtend stem. Ik pak een broodje en smeer die ondertussen met wat jam. Me moeder zet een kopje thee. En ik eet me boterham al op. 'Mam? Ga je vandaag wel ff mee shoppen? Ik weet niet wat leuk is voor het feest?" Dit is echt de 1ste keer dat ik me moeder mee vraag voor kleren kopen. Ze kijkt me gelijk ook vragend aan. "Pleas..' zeg ik nog zachtjes. Ze knikt. "Is goed, maar ik ga niet alles aangeven wat je aan moet doen" zegt ze nog voordat ze naar boven loop om zich om te kleden. 'Is goed!" Zeg ik nog snel. Ik pak me spullen nog even bij elkaar en doe dan me schoenen aan en wacht geduldig op me moeder.
We lopen nu al in de stad. Het is best wel rustig wat logisch is, want het is weekend. Ik en me moeder lopen wat paar winkeltjes binnen. En daar ligt niks leuk wat ik een beetje speciaal vind. Ik loop verder met me moeder en kom een leuk winkeltje tegen, wel met dure kleding. Ik kijk wat rond en dan begin ik te passen. Ik heb nu een leuk setje uitgekocht en heb hem besloten om te kopen.
Het setje:'Ik snap niet waarom je zo graag er mooi uit wilt zien. Je bent al mooi van jezelf." Zegt me moeder tegen me. Ik moet eerlijk zeggen... ik weet het zelf ook niet. Zal het door Kaj komen of ja.. Dit is natuurlijk ook me kans om nieuwe mensen te ontmoeten waar ik best blij mee ben. Ik loop nog even met me moeder een make-up winkel binnen. En koop allemaal soorten make-up. Overdrijf ik nu?
Me moeder kijkt ook nog in wat paar winkeltjes voor woonmeubels. Ik vind daar een zacht dekentje en me moeder betaalt hem voor me, omdat ik zowat blut ben door al dat make-up en kleding. Ik bedank me moeder met een dikke knuffel.
Ik kijk even op mijn mobiel en zie al dat het bijna half 6 is. We doen nog snel boodschappen bij de Jumbo en dan gaan we naar huis. Mama berijd het eten al voor. En ik zit de tafel te dekken en de vloer te zuigen. 'Dankje, Je hebt weer eens goed geholpen.' Ze knikt dankbaar en ze geeft me een knuffel. Ik hou dr ff vast en dan beginnen we met eten.Over 3 kwartier komt Kaj me al weer ophalen. En ik zit nog als een sloddervos op de bank. "Moet je niet gaan omkleden?" Vraagt me moeder zich af. Ik schrik en ik sta snel op. 'Ohhhh jaa... k*t!" Zeg ik prongeluk. "Kan wel wat minder hè!' Hoor ik me moeder streng zeggen. Ik zeg snel sorry tegen me moeder ruim de tafel leeg en ren naar boven. Ik trek dus me nieuwe kleding aan en doe me make-up op.
POV KAJ
Jhep ik sta al voor Roos der huis. Ik bel aan en der moeder doet open. 'Goede avond mevrouw" zeg ik netjes. Ze knikt. Volgens mij is ze niet zo in een goed humor, Want ze nam me mee naar binnen en zei verder niks. Ach ja, als Roos en dr moeder maar geen ruzie hebben. Ik trek me er verder niks van aan. Roos komt naar beneden lopen en woow... ik wou iets zeggen maar ik val stil. "Heyy.' Glimlacht ze. 'Hoi..." zeg ik. Ik glimlach alleen maar naar der. Roos kijkt me eerst raar aan en lacht dan ongemakkelijk naar me. Roos doet dr zwarte leren jack aan en pakt dr tas. We lopen samen naar de auto. En rijden weg.We zijn aan gekomen bij mijn huis. Ik doe de deur voor Roos open en leid dr naar binnen. Ze hangt dr jas op en loopt verder. Ik loop wat achter dr aan. Ze stopt opeens met lopen...
POV ROOS
Ik ben gestopt met lopen omdat die tut van de klas hier ook is! Zij was de gene die me heeft laten struikelen. Ik draai me om en kijk Kaj wanhopig aan. "Wat is er?' Hoor ik hem zeggen. Ik schud me hoofd en zeg dan; Uhm... Nee niks. Hij ziet aan me dat er toch wat is. "Ik merk het aan je.. Wil je het zeggen tegen me? Onder 4 ogen?" Vraagt Kaj lief. 'Misschien zo?" Stel ik voor. Kaj knikt. Hij bied me wat drinken aan en we gaan samen zitten in de tuin. "Roos?' Zegt hij. Ik kijk hem aan en zeg; Ja?". 'Is er echt niks?" Zegt hij. "Dat meisje dat binnen zit. Zij pest me op school... Met een hele meiden groepje" zeg ik zacht. "Ik Let wel op goed? Ik moet niks voor niks op je Letten." Grinnikt hij. Ik glimlach. 'Fijn dat je zo goede vriend voor me bent." En ik geef hem een knuffel. Hij houdt mij ook vast. 'Ilana komt ook nog.' Hoor ik Kaj fluisteren. 'ECHT?! Dankje!' Ik pak Kaj nog steviger vast. Kaj grinnikt. 'Ken je toevallig Jasha Rudge?" Glimlacht Kaj. 'JAHH WAT DENK JIJ DAT WIE KENT HEM NOU NIET! Ik bedoel... *Kuchkuch* ik ken hem ja.. ik en Ilana zijn allebei fan Girls van hem.." zeg ik schreeuwend en daarna rustig. Kaj kijkt met een lachende blik van het zal wel. 'Ben je geen eens fan van mij dan?" Zegt Kaj nep zielig. "Tuurlijk wel... he - helemaal van je p-pra-prachtige mooie o-og-og-en..' ik kijk in zijn ogen en glimlach. En bedenk dan bij mezelf 'Roos je doet niet aan jongens..." Ik kijk weg. *Er word aan gebelt* Kaj zucht en loopt naar de voordeur. En wie komt er naast me zitten. De tut van de school... ik hou me stil.. "heyy meid' Hoor ik der zeggen. Ik probeer dr te negeren. 'Beter blijf je uit de buurt van Kaj. Hij is van mij" snauwt ze. 'Ik ben alleen goede vrienden met hem! Verder niet.." zeg ik. Ze staat op en maakt een haar flip en ze loopt naar Kaj die aan komt lopen. Ze knuffelt hem goed. Ik zucht en kijk weg.POV KAJ
Ik zie dat Nikki naar me toe loopt. Ze knuffelt me ik hou dr goed vast. Ja ik heb met dr, maar ik weet niet als ik nog op dr ben. Daarna kijk ik over der schouder naar buiten. Roos kijkt naar ons en ze kijkt niet zo blij. "Schat gaan we straks wat drinken?' Grijnst Nikki. 'Ja zo.. ik ga eerst even naar Roos." Zeg ik tegen Nikki. "Naar dat wijf! Ze wilt je alleen maar afpakken en mij pijn doen..' zegt ze. 'Niet zo over der praten ze is lief!" Zeg ik. 'Wat jij wilt" zegt Nikki en ze kijkt boos. Ik hou der tegen en zoen dr. Nikki doet mee en dan stop ik waardoor zij ook stopt. 'Ik kom zo naar je toe" zeg ik. Ze knikt en loopt weg.POV ILANA
Ik loop naar binnen en loop gelijk door naar Kaj en vraag waar Roos is. Kaj wijst naar Roos. Ik loop snel naar buiten. "ROOS!' Zeg ik blij. Ze reageert nie op me. Zal er iets zijn... ik ga naast der zitten. 'Roos? Is er iets?" Zeg ik rustig. Roos knikt. 'Ja.. Kaj zijn vriendin is dat meisje die me elke keer pest..' zegt ze. 'Je bedoelt nikki.' Zeg ik erop. 'Ja...' zegt ze terug. Ik knik. 'Luister als je op Kaj bent. Is het toch beter dat je het tegen hem verteld.' Zeg ik. 'IK DOE NIET AAN JONGENS EN IK ZA...' ik zie dat Roos naar de deur kijkt en daar staat Kaj. Hij loopt naar ons toe. 'Is er iets" zegt hij. Roos knikt nee. Dus ik knik ook maar nee. 'Mooi zo' zegt Kaj.Kaj praat ondertussen met andere mensen op het feest. Roos en ik besluiten wat te gaan drinken. We lopen naar de tafel met alle drankjes. Tot dat we...
Wat zou er in de volgende deel gebeuren? Wie komen ze tegen? Nog veel plezier met lezen! X ik plaat zo snel mogelijk de andere deel! Xxx
JE LEEST
My love or my friend? (B-brave)
FanfictionRoos is een meisje die nieuw is op school, dr ouders zijn gescheiden. Ze is al niet echt geliefd op school waardoor ze dr gaan pesten. Totdat ze een jongen leert kennen op school die dr gaat helpen en dr steunt *genaamd: Kaj van der voort* Roos leer...