13

0 0 0
                                    


Siitä kun laitoin viestin Franssille on kulunut jo neljä tuntia eikä hän vaan vastaa. Vaihdan vaatteiksi siniset farkut ja liian ison mustan hupparin. Laitan hiukset ylös ponnarille ja nappaan cruiserini ovenluota. Lähden kilsan päässä olevaan leffa vuokraamoon. Vuokraan tällä kertaa kaikki kolme twilight:ia. Tungen ne laukkuuni ja rullaan pois. Siis ensin maksoin ne.

Suunilleen puolessa välissä koti matkaa kännykkäni piippaa. Päätän katsoa mahdollisen viestin vasta kotona. Rakennukseen päästyäni juoksen portaita pitkin sillä hissi on jo varattu. Sulkeudun asuntooni ja laitan ekan leffan pyörimään. Leffan alun ajan, joka on kuolettavan tylsä varsinkin kun olen nähnyt sen kymmeniä kertoja, selaan kännykkääni. Olin jo unohtanut viestin jonka sain mutta piakkoin huomaan hälytys merkin viesti sovelluksessa.

Frans: Moi sori en ehtiny vastata oon ollu nimittäin koko päivän suunnittelu päivässä Oslossa. Tuun yö metrol takasin. Muuten nukuin kyl ihan hyvin mut heräsin jo seiskalt et ehin tänne.

Frans: Nyt on lyöty lukkoon aikataulu maailman matkaamme varten. Lähetän kuvan piakkoin!

Viestin luettua syvennyn leffaan ja muut äänet tuntuvat katoava sen hetken ajaksi. Havahdun tähän maailmaan vasta kun puhelimeni piippaa. Frans on varmaankin lähettänyt kuvan aikataulusta. Oikeassa olen. Avaan silmät puoliksi kiinni kuvan. Mua pelottaa nähä se mitä jos käy ilmi että Frans on monia vuosia poissa. Mä en kestäis sitä. Avaan viimein silmäni ja nään pitkän listan kaupunkien nimiä, niiden perässä kuinka kauan siellä ollaan ja millä siirrytään seuraavaan paikkaan.

Oslo 1vko > lentäen > ranska 1d > juna > München 2kk > juna > Milano 1kk > lentäen > Barcelona 6kk > lentäen > Lontoo 1d > lentäen > Washington 4kk > juna > Miami 2kk > lentäen > Dallas 1kk > lentäen > Los Angeles 5vko > lentäen > Montreal 10vko > juna > Ottava 3kk > lentäen > Rio de Janeiro 9kk > lentäen > Buenos Aires 4kk > lentäen > Sydney 5kk > juna > Brisbane 3 vko > lentäen > Delhi 11vko > lentäen > Lontoo 2kk > lentäen > Oslo 2d.

Tuijotan näyttöä silmät selällään ja huokaan syvään kaivan eilisen karkkipussin jämät ja laitan uuden leffan pyörimään. Olisi pitänyt vuokrata enemmän leffoja sillä kello on vasta seitsemän. Mun pitäisi vielä keksiä jotain muuta tekemistä jos jaksaisi lähteä takaisin leffa vuokraamoon. Tämä leffa on musta paljon parempi kuin äsköinen. Tiedetään leffat ovat huijausta. Ei kukaan voi rakastua sillä tavalla kuin leffoissa. Sitä ei tajua koskaan sillä rakkaus on aina liian helppoa. Eihän elämässä tuosta vaan tapaa juuri sitä oikeaa. Eihän?

Toinen leffa loppuu ja kello näyttää puoli yhdeksää. Lähden taas leffa vuokraamoon ja tällä kertaa valkkaan mukaan yhden nälkäpelin. En ole syönyt ollenkaan päiväruokaa joten haen paluu matkalla pitsan itelleni. Asunnolle päästyäni laitan kolmannen Twilightin pyörimään ja alan syömään vuoroin pitsaa vuoroin karkkia.

Neljännen leffan laitan pyörimään vähän ennen puolta yötä. Mua väsyttää toden teolla. Tuoksutan kämpässäni pitsan vaikka söin sen loppuun jo aikoja sitten. Pikku hiljaa silmäni tuntuvat raskaimmilta ja lopulta sulkeutuvat kokonaan nukahdan sohvalle. En edes laittanut telkkua pois päältä vaan nälkäpelin äänet kuuluvat yhä taustalla. Mutta lopulta nekin katoavat olemattomiin.

Is this loveWhere stories live. Discover now