'Mam? Pap?'vraag ik. We zitten aan tafel ons avondeten te eten. 'Ja,'antwoorden ze tegelijk. 'Mag ik op gitaarles?'vraag ik. 'Hoe kom je daar nou weer bij?'vraagt mijn vader. 'Nou ehm... gewoon. Het lijkt me wel leuk om een instrument te spelen en ik vind de gitaar wel leuk,'antwoord ik. 'En aangezien ik niet bij een sportclub mag,'voeg ik er nog aan toe. Ik wilde altijd heel graag bij een voetbalclub. Ik ben zelfs beter in voetbal dan mijn broers. Dat mocht alleen niet van mijn moeder ,want daar kreeg ik blauwe plekken van zei ze. Mama moet lachen. 'Dat lijkt me wel iets voor jou ja ,gitaarles,'antwoordt ze. 'Ik zal wel even rondkijken. Misschien geeft er iemand in de buurt les.' 'Ja, dank je dank je dank je!'roep ik blij.
'Ilseeee!'roept mijn moeder. Ik zit op mijn kamer mijn huiswerk te maken als ik word geroepen. 'Ik kom!'roep ik terug. Ik loop te trap af naar beneden. 'Ik heb misschien iemand gevonden die je gitaarles kan geven,'begint mijn moeder. 'En je tante zei dat ze nog wel een gitaar op zolder heeft staan en die mag je dan van haar lenen.' 'Ow wat leuk!'zeg ik enthousiast. 'Die gitaar leraar woont hier om de hoek dus we kunnen nu best even langs,'stelt mama voor. 'Oké' stem ik in. We trekken onze jas aan en lopen de deur uit.
Ik druk op de bel van het huis van de gitaarleraar. Een meneer doet de deur open. Hij ziet er vriendelijk uit en stelt zichzelf voor. 'Hoi, ik ben Joop. En jij moet vast Ilse zijn,'zegt hij. 'Ja dat klopt,'zeg ik en ik geef hem een hand. Mama en ik lopen hem achterna naar binnen. Als we binnen zijn zie ik verschillende gitaren staan. Hij overhandigt mij er een. 'Om er even in te komen,'zegt hij. Ik pak hem aan en ga zitten op de stoel tegenover hem. Hij vertelt wat over de snaren en akkoorden. Even later begint hij zelf een liedje te spelen. Het klinkt zo mooi. Dit wil ik ook kunnen!
Als we even later weer this zijn is papa al thuis. 'En ,was het wat?'vraagt hij nieuwsgierig. 'Ja het was echt leuk!'zeg ik enthousiast. 'Dus je wilt op gitaarles?'vraagt papa nog. 'Ja natuurlijk!'zeg ik nog enthousiaster dan eerst. Dit wordt echt zo leuk. Ik heb nu alweer zin in de volgende keer!
420 woorden. Ik ben trots op mezelf😌
JE LEEST
Timemachine
FanfictionWat zal ik morgen gaan doen? Heb ik volgende week al iets gepland? Zal het volgend jaar ook nog zo zijn? Je vraagt je altijd af wat er nog zal gebeuren. Maar kijk je ook wel eens terug naar je verleden? Naar alle mooie momenten ,maar ook naar de ie...