15

77 5 1
                                    

Het is 20:00 uur. Ik zit in mijn hotelkamer als ik me bedenk dat ik mijn ouders nog moet bellen. Ik toets het nummer van mijn moeder in en druk op de groene bel knop. De telefoon gaat 3 keer over en dan wordt er opgenomen. 'Hey mam met Ilse,'begin ik maar meteen. 'Hey liefje!'hoor ik aan de andere kant van de lijn. 'Hoe gaat het daar?'begint mijn moeder al meteen met vragen. 'Super goed! Nashville is echt super mam! Rob heeft me alles laten zien.' Ik word weer helemaal hyper als ik het erover heb. 'En waar overnacht je ergens?'gaat mijn moeder verder. 'Oh god mama, het is hier zo groot. Ehh... Ik weet de naam van het hotel eigenlijk niet ,maar wees niet bang hier zit ik goed hoor! Ik heb een huurauto gekregen en mijn hotelkamer hier is betaald en ik krijg elke ochtend ontbijt en....' 'Zo te horen maak je het goed daar,'lacht mijn moeder. 'Ja dat klopt wel ja!'zeg ik. 'Ik mis je wel hoor. En de hagelslag,'zeg ik bedroefd. 'Hahahah, en toast? Lukt dat wel?'vraagt mijn moeder lachend. 'Ehhh... Dat is nog geen succes nee. Rob zei dat er nog veel te leren viel hier haha.' 'Hoe is het om met hem samen te werken?'gaat mama haar vragenvuur weer verder. 'Super! Hij is echt aardig en geloofd echt in me. Ik vind het fijn dat hij precies weet wat ik zou kunnen,' zeg ik blij. 'Nou dat is mooi!'zegt mijn moeder gerust. 'Maar ik ga mama,'sluit ik het gesprek af. 'Ik ga slapen, want ik ben moe haha.' 'Oké, doe voorzichtig,' waarschuwt mijn moeder nog. 'Ja ja,' zeg ik zuchtend. 'En wel blijven bellen hé?'gaat ze weer verder. 'Doe ik mam,' antwoord ik. 'Oké tot morgen dan!'zegt mijn moeder. 'Doei doei,'sluit ik het gesprek af. Ik druk op de rode knop van mijn telefoon. Ik ga nog even douchen en stap dan mijn bed maar in. Ik doe nog even de tv aan. Het Amerikaanse nieuws is heel anders dan dat in Nederland. Als het is afgelopen klik ik de tv uit en kruip lekker onder de dekens. Even later lig ik al in dromenland....

TimemachineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu