-9 Yıl Önce-
Ayakkabılarının bağını hızlıca yapmaya çalışırken yine isyan etti minik Defne "tavşan mı mağraya gidiyordu?mağra mı tavşana?" Yine aklı karışmıştı ne diye çıtçıtlı ayakkabı yerine bunu aldırdıysa.
Annesi Defne'in yine ayakkabısıyla tartıştığını görünce hafifçe yanına eğildi ve gülümsedi. "Kızım Mira kapıda seni bekliyor.Kız yol yorgunu hemen senin yanına geldi.Daha fazla bekletme kızı.Getir ben yapayım bağcıklarını."
Mira sessizce başını salladı.Aslında uğraşsa kendi yapardı ama annesi haklıydı.Biricik arkadaşı Mira 2 haftadır tatildeydi ve bugün döndü.Onunda buluşup kiraz yemek için sabırsızlanıyordu.Defne annesini öptükten hemen sonra kapıya çıktı.Minik arkadaşı Mira'da kapıda onu bekliyordu.Arkadaşının geldiğini gören mira hemen yanına gidip sarıldı Defne'ye."Kızım yavaş olsana saçımı koparttın." Sahte bir sinirle Mira'ya söylendi Defne. Aslında o da özlemişti arkadaşını 2 haftadır teyzesindeydi.Ve bu onların ilk ayrı kalışıydı."Ben çok açım hadi bahçeye gidelim hem orda yatmayı özledim." Diye kıkırdadı Mira. Bunun üzerine minik Defne'de gülümsedi.Defnelerinin evinin arkası ağaçlarla doluydu. Ağaçları biraz geçince de minik Mira ve Defne'nin 'Gizli Cenneti' gözüküyordu.İki arkadaş birbirine bakıp gülümsedikten sonra koşmaya başladılar ağaçların dibine gelmişlerdi ikiside aynı anda hızlı bir şekilde ağaçlara tırmanmaya başladılar. Ağacın tepesine her zaman ki gibi ilk Mira ulaştı. "Yine ben kazadıım!" Diye bağırdı Mira. "Hiç sanmıyorum." Diye sırıttı Defne. O da Miranın kazandığının farkındaydı. Zaten hep o kazanırdı ne diye bilir di ki kız doğuştan sporcu gibiydi.Defne'in sırırtığını gören Mira kafasını kaldırır ve hüsranla geri Defne'ye döner. "Defne çok kötüsün bu ağaçtaki bütün kirazları yemişsin." "Şimdi kim kazandı Miroş." Dedikten sonra kahkahayı bastı Defne . Defne Miran'ın yokluğunda ağaca çıkıp,o varmış gibi onunla konuşarsk kiraz yiyip durmuştu.Minik arkadaşına belli etmesede onu çok özlemişti.İki arkadaş karınları ağrıyana kadar kiraz yedikten sonra mahalleye inmeye karar verdiler.Eğer fazla dururlarsa şüphe çekerlerdi. Ve bu istedikleri en son şeydi.Biliyorlar dı ki diğer çocuklar burayı keşfederse burada asla yanlız kalamazlardı.Burası onların 'Gizli Cenneti'ydi.Ve öyle kalmalıydı.
İki arkadaş mahalleye gittiklerinde bi bağırışama vardı.ikiside olayı kavramaya çalışıyordu. Kızlardan birinin bağırışı duyan Defne ve Mira hemen koştu. "Bıraksana saçımı -aa!" Bu kızı daha önce hiç görmemişlerdi ama belli ki başı dertteydi.Üstelik yerde yatan kızın saçını çeken de Gıcık Sena'dan başkası değildi. Daha fazla sinirlenen Defne dayanamayıp "Bıraksanıza kızı lan!" diye söze atıldı. Yerde saçı çekiştirlen kız minnetle senin geldiği yöne baktı. Sena Defne ve Mira'yı görünce hemen kızı bıraktı.Kesinlikle korktuğundan değil sadece ikisiyle uğraşmak daha eğlenceli geliyordu Sena'ya. Çok gecikmeden söze atıldı Sena "sadece yeni ezikle biraz uğraşıyoduk ne bu celal Defnecim?Bakıyorumda arkadaşın gelince yine bi cesaret geldi sana." Diye alayla gülümsedi Sena. Defne'yi nerden vuracağını çok iyi biliyordu. Minik Defne hemen karşılık verdi "Eğlenecek başka birşey mi bulamadın kızım oyuncak mı o!" "Ben istediğim şeyle oynarım sanane kızım." "Ben şimdi oynıcam seni.." daha sözünü bitirmeden Sena'nın üstüne atladı minik Defne.Tam bağırmaya hazırlanan Sena yan gözle Defne'nin annesinin geldiğini gördü ve hemen sinsice Defne'ye fısıldadı "1 hafta sensiz bu sokaklar çok huzurlu olucak." Defne daha Sena'nın ne dediğini kavrayamadan Sena ağlamaya başlamıştı. Tam ağzını açan Defne annesinin sesini duyunca her şeyi kavradı."Defne ne yapıyorsun sen!?" Defne'nin cevabını beklemeden Defne'yi senanın üstünden alıp Sena'ya soru yöneltti bu sefer genç kadın. "Yavrum, iyi misin bir yerin ağrıyor mu?" "Seda teyzeciğim Defne her tarafımı cimcikledi, bu kadarı çok fazla. Artık arkadaşım değilsin Defne!" Diyerek sözünü biteren Sena evine doğru yol aldı.Yine herkesin gözünü boyamıştı.Defneyle mira bile hayran kalmıştı oyunculuğuna. Annesinin sesiyle kendine geldi Defne. "Hemen eve Defne bunları evde konuşucaz!" Adeta kükremişti annesi. Defne annesine de kızmadı Sena gerçekten iyi bir oyuncuydu..
- - - - - - -"3 gün kaldı dayan Defne." Diye fısıldadı kendi kendine küçük kız gerçekten çok sıkılmıştı. 4 gündür evdeydi. Hem biricik arkadaşı Mira'yıda çok özlemişti. Ve endişeliydi. Acaba bahçelerine hiç biri girdi mi?Mira yeterince koruyorumudur?aklında bir sürü soru vardı ve rahat edemiyordu minik kız. O sırada kapı çaldı. Defne heycanla kapıya koştu ve açtı. Karşısında Mira'yı gören Defne hemen çığırdı "Miraa!" Diye. Ardından arkadaşını kolları arasına aldı. Sesleri duyan Seda hanım hemen kapıya geldi. "Kızlar defne cezalı ne işiniz var burda?" Soru soran gözlerle kızlara bakan genç kadının sözlerini içinden tekrar etti Defne "Kızlar?" Hemen yan tarafa baktı ve gözlerini kıstı.Senanın saçını çekiştirdiği kız kapısının önündeydi peki neden? Bu kez soru soran gözlerle defne bakmaya başladı. Durumun garipleştiğini fark eden Mira söze atıldı. "Bizim size söylememiz gereken bir şeyler var." Ardından yanında ki kız söze girdi. "Ben Cansu. Şey o gün defne beni kurtarmak için Senayla tartıştı aslında senaya hiç zarar vermedi Defne.." diye söze başladı yeni kız bunun gibi açıklamaları ardı ardına sıraladı.Genç kadın ikna olduktan sonra kızının başını öpüp mutfağına geri döndü.Sevinçle olayları izleyen Defne kapıyı kapattığı gibi evden çıktı ve bir "ohhh" çekti.Defne tam ağzını aralayacakken cansunun varlığını hatırladı ve sustu. Neyden bahsediceğini anlayan Mira çekingence söze girdi arkadaşının tepkisini ölçemiyordu"Defne, Cansu sen yokken bahçeyi korumam için bana yardım etti." Gözleri şokla açıldı Defne'nin demek 'Gizli Cenneti' artık gizli değildi..
Defne ve Mira'nın Cansu ile tanışma hikayeleri buydu sıra grubun 4.sü Sonat'ta..