Chapter 3

2.5K 168 10
                                    

"Saya rasa lebih baik awak semua balik dulu. Lagipun saya nak kena kemas barang la. Nenda akan datang melawat. Saya tak akan datang sekolah selama 1 minggu tau."jelas Eunwoo.

"Kenapa pula?"soal Sanha.

"Pergi bercuti dengan mama dan nenda la.."balas Eunwoo.

"Hyemi, awak tak ikut ke?"soal Jinjin.

"Tak boleh la. Saya sibuk minggu ni. Pelajar perempuan kena pindah dorm."ujar Hyemi.

"Oklah, kalau macam tu. Eunwoo, kami balik dulu."ujar Rocky.

"Eo."balas Eunwoo ringkas.

👰
Pada waktu malam..

"Eunjung, awak boleh cuti mulai esok. Hinggalah minggu depan. Saya akan ke Pulau Jeju."ujar Eunwoo.

"Bila awak akan bertolak?"soal Eunjung.

"Malam ni. Nenda dan mama akan datang sekali. Nenda nak jenguk awak sekali memandangkan awak masih baru di sini. Sekejap lagi mereka datang."ujar Eunwoo.

Secara tiba-tiba loceng rumah berdering.

"Mungkin mereka dah sampai. Pergi lah buka pintu. Cakap yang saya nak mandi dulu."arah Eunwoo.

Eunjung hanya akur.
Dia membuka pintu sementara Eunwoo naik ke bilik.

"Kamu ke Seon Eunjung?"soal Nenda Cha.

Eunjung hanya mengangguk sambil tersenyum.

"Eunwoo eodiya (di mana)?"soal Puan Cha sambil berjalan masuk ke dalam rumah Eunwoo.

"Dia tengah mandi. Dia minta Puan dan nenda tunggu dahulu." ujar Eunjung.

"Eunjung, minggu depan kamu sibuk ke?"soal Nenda Cha.

Eunjung hanya menggeleng.

"Waeyo (kenapa)?"soal Eunjung.

"Kami akan bercuti ke Pulau Jeju." sambung Nenda Cha.

"Ouh..Eunwoo dah beritahu saya."ujar Eunjung.

"Nenda nak ajak kamu ikut sekali. Kamu tak kisah kan?"soal Nenda Cha sambil tersenyum.

"Omma (mak)!"panggil Puan Cha.

"Eunjung boleh tolong uruskan Eunwoo di sana nanti. Boleh lah mereka menjadi rapat. Kan lebih senang kerja Eunjung nanti."ujar Nenda Cha.

"Hyemi kan ada. Kenapa tak ajak Hyemi je? Lagipun Eunwoo tu lebih rapat dengan Hyemi."bantah Puan Cha dengan tidak puas hati.

"Yang kamu nak menyampukkan Si Hyemi tu kenapa? Suka sangat manjakan dia. Sekarang biar Eunjung pula yang ikut. Eunjung, kemaslah beg baju kamu untuk seminggu."arah Nenda Cha.

"Uh? Dae (baiklah)."ujar Eunjung akur dengan arahan Nenda Cha.

Dia tunduk hormat dan terus berjalan ke biliknya.

"Huh..Apa yang dah berlaku? Betul ke saya boleh ikut Eunwoo?"soal Eunjung tidak percaya sambil menepuk-nepuk pipinya.

Tanpa membuang masa, Eunjung terus mengemas bajunya seperti yang Nenda Cha arahkan.

👰

"Eunwoo, tak mengapa kan Eunjung ikut?"soal Nenda Cha.

"Uh? Kenapa pula?"soal Eunwoo.

"Mak nampak, kan? Eunwoo pasti tidak setuju. Dah lah Eunjung tu lambat."marah Puan Cha.

"Tak, Eunwoo tak kisah. Cuma.. Kenapa dia ikut?"soal Eunwoo lagi.

"Nenda nak biasakan dia dengan kamu. Nenda rasa kamu terlalu dingin dengan dia."balas Nenda Cha.

Secara tiba-tiba pintu kereta dibuka.

MAID || Cha EunwooWhere stories live. Discover now