Merhaba! Bu bölüm benim en rahatsız olduğum konulardan biri olan klişeler hakkında.
Wattpad'de hikaye keşfetmeye çalışırken başlıktan da anlaşılacağı üzere tek düşündüğüm "Bunların hepsi klişe!" oluyor.
Herkes üzerine alınmasın tabi ama Wattpad'de bulunan hikayelerin %80'i klişe konulardan oluşuyor.
Özellikle Genç Kurgu kategorisinde klişelerden geçilmiyor. Bundan çok sıkıldığım için kendi hikayemi elimden geldiğince bu konulardan uzak tutmaya çalışıp daha sakin olan Vampir kategorisinde yazmaya karar verdim mesela.
Vampir kategorisinde hiç klişe yok demek değil bu, tabii ki var.
Genellikle Alacakaranlık etkisi altında olan yazarlarımız Edward-Bella ikilisi gibi ikililer oluşturarak klişelere tam gaz devam ediyorlar.
Bu biraz sert mi oldu? Umrumda değil.
Bu konularda yazmayın demiyorum, kendinizden de bir şeyler katın artık şu konulara. Yeter cidden.
Vampir-insan aşkı, vampir kolejleri, melezler vs. Bunlar artık sıktı arkadaşlar. Ama ben illa ki bu konuda yazacağım diyorsanız da biraz farklılık katın.
Gelelim Genç Kurgu kategorisine...
Bu kategorideki kitaplar bir dolaba konsa dolabın kapağını açar açmaz üzerinize kötü çocuk-iyi kız kitapları yığılabilir.
Ben bu yüzden bu kategoriden olabildiğince uzak durmaya çalışıyorum. Nereye baksam kötü çocuk-iyi kız.
İyi ki biri çıkıp bu akımı başlattı, yoksa Wattpad'in hali ne olurdu?
Cidden bu konulardan sıkılmadınız mı artık? Kötü çocuk başta kıza çok kötü davranır iki bölüm sonra meleğe dönüşür. (Tabi bu kıza karşı, önüne geleni dövmeye devam eder bu arada.)
Artık başladığım bir kitapta "Acaba sonradan kötü çocuk-iyi kız hikayesine döner mi? " diye düşünmeden edemiyorum. Kötü çocuk fobisi gibi bir şeye sahibim galiba, bilmiyorum tam olarak.
Benim hikayemdeki Alex karakteri de kötü. Fakat adam vampir. Dolayısıyla doğasında öldürmek var ve ilerleyen zamanlarda birden doktor olacağını hiç sanmıyorum.
Neyse. Diyeceğim şu ki: O tarz hikayelerden hoşlanıyor olabilirsiniz elbette.
Yazmak da isteyebilirsiniz, yazmayın demiyorum. Ama mutlaka bir farklılık katın arkadaşlar. Bu, hikayenizi klişe olmaktan kurtarmaya yetecektir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Wattpad'de Yazmak
RandomWattpad, okumayı ve yazmayı sevenler için harika bir uygulama. Peki, nasıl daha güzel yazarız? Bu kitapta kendimce bu sorunun cevabını vermeye çalıştım. Umarım tavsiyelerim size yol gösterebilir! *Wattpad'de Yazmak 2 adlı çalışmama profilimden ulaş...