Sayılarla meydan savaşı
Harçlığının hesabını yaparken, indirim zamanı mağazaya girdiğinde üzerinde yüzde 70 yazan kıyafetlerin fiyatını anlamaya çalışırken matematiğin çok iyi! Hatta seni gören IMF'nin ekonomistlerinden biri zannedebilir. Ama iş matematik dersine gelince telefonda oyuna gömülüyorsun. Üstelik yanındaki arkadaşınla, matematik dersinde ettiğin kadar teneffüste bile bu kadar uzun sohbet etmemişsindir:) Trigonometrinin açıları, analitik geometrinin ismi, fiziğin formülleri, kimyanın deneyleri, biyolojinin Latince terimleri gözünü korkutuyor olabilir. Ama hepsinin sana katacağı çok şey var. İşte kabusun olan sayısal derslerin yararları...• Matematiği zeka antrenmanı olarak düşünebilirsin, çünkü beynin kapasitesini geliştirip hafızayı güçlendirir. Ayrıca ön yargılarından kurtulmana yardımcı olur.
• Analitik geometri problem çözerken, akıl yürütmeye iteceğinden, günlük hayatında da muhakeme yapmanı sağlar. Böylece daha sağlıklı kararlar alabilir, neyin daha iyi olduğunu fark edebilirsin.
• Trigonometri, seni daha eleştirel düşünmeye sevk eder.
• Analitik geometri sayesinde, şekilleri doğru yerleştirmeyi öğreneceğinden mimaride harikalar yaratabilir, odanı daha kullanışlı bir şekilde dekore edebilirsin.
• Kimya, doğadaki her şeyden nasıl faydalanabileceğini öğretir. Bütün elementlerin ne işe yaradığını, nasıl kullanabileceğini ve nerede bulacağını kimya sayesinde bileceksin.
• Geometri, kendi fikirlerinle başkalarınınkini karşılaştırarak en doğruya ulaşmana yardımcı olur.
• Bedenini tanımak ve bir sorunla karşılaştığında ne yapacağını bilmek istiyorsan biyoloji derslerini can kulağıyla dinlemelisin.
• Sistemli ve mantıklı düşünmek, dikkatini toplayabilmek için matematik ve trigonometri derslerini kaçırmamalısın.
• Kimya dersleri sayesinde, günlük hayatta çok işine yarayacak pratik çözümler üretebilirsin.
• Geometri, doğruyu bulana kadar seni hep farklı bakış açılarıyla bakmaya sevk eder. Bu yüzden geometriyi, görüş ve düşünme sanatı olarak da değerlendirebilirsin.
• İlkyardım yapabilmek için biyoloji derslerini hatırlamaya çalışacağını unutma ve şimdiden iyi dinle.
• Matematik problemlerini çözmeye çalışırken olduğu gibi, günlük hayatında da bir sorunu çözmek için birden farklı seçenek bulabilirsin.Sözcüklerin gücü adına:)
Ödevleri neden yapmadığını açıklarken adeta bir Halit Ziya Uşaklıgil olup çıkıyorsun. Senin yakışıklıya yazdığın uzun mesajlarla şairleri kıskandıran bir performans sergiliyorsun:) Oysa ilk psikolojik roman sorulduğunda "Ben bu bilgiyi ne yapacağım ki?" diye soruyor, tarih dersinde tarihleri ve savaşları ezberlemenin zorluğundan yakınıyor, coğrafyayı ders dinleyerek değil, gezerek öğrenmekten yana olduğunu söylüyorsun. O halde bakış açını değiştirip sözel derslere gereken önemi vermek için bu bilgilere göz atabilirsin!• Edebiyat genel kültür seviyeni yukarı çeker. Okuyacağın eserler sayesinde empati yeteneği kazanırsın.
• Coğrafya dersinde öğrendiğin bilgilerle gitmesen de Dünya'nın her yerine dair bilgi sahibi olabilirsin.
• Edebiyat dersinde öğreneceğin yeni sözcükler sayesinde kelime dağarcığın zenginleşir.
• Coğrafya sana hayatta kalmayı, doğayla baş etmeyi öğretir. "Ben avcı olmayacağım ki, üstelik Survivor'a katılma niyetim de yok" dediğini duyar gibiyim. Ama bir tatile gittiğini ve suyun çekildiğini düşün. Eğer bunun bir tsunami belirtisi olduğunu bilmiyorsan, büyük felaketlerle karşılaşabilirsin.
• Tarih dersinde, geçmişteki hayat tarzlarını ve olayları değerlendirip şimdiyle kıyaslama yapabilir, tarihten ders çıkarabilirsin.
• Saat farkına göre hareket etmek, hava durumuna göre işlerini halledebilmek için yapman gereken şey çok basit; yalnızca coğrafya derslerini daha dikkatli dinlemek!
• İkna kabiliyetini dil anlatım derslerinde alacağın etkili konuşma ve yazma teknikleriyle sayesinde geliştirebilirsin.
• Felsefe sayesinde değerlendirme ve yorum yapabilmeyi öğrenirsin.
• Düzgün konuşmak ve yazabilmek için dil anlatım dersinde işlenen bütün kuralları bilmen gerekir.
• Yurt dışına çıktığında rahatça konuşabilmek, iş hayatında 1-0 önde başlayabilmek için yabancı dil derslerine ihtiyacın olduğunu unutma.
• Öğreneceğin her dil, sana yalnızca o dilin konuşulduğu ülkelerde iletişim kurmayı sağlamaz. Aynı zamanda o dili konuşan insanların yaşam tarzını anlayabilmene de yardımcı olur.
• Felsefe, sorgulamayı, eleştirmeyi, körü körüne inanmak yerine kuşkucu olmayı öğretir.
• İnsan ilişkilerini sosyoloji derslerinde anlayıp yeri geldiğinde ona göre davranabilirsin.
• Mantık derslerinde öğreneceğin metotlarla daha tutarlı kararlar verebilirsin.Alternatif çalışmalar
Sen de güzel resim yapamadığın için her resim dersinde tuhaf şekiller çizip sorana da "Ben soyut resimler üzerinde çalışıyorum" diyerek durumu cool bir şekilde kurtarmaya çalışanlardan mısın? Yoksa flüt çalamadığın için müzik dersinden soğuyan, sınav olacağı dersin teneffüsünde flüt çalmayı bilen arkadaşının peşinde koşturup son dakika bir şeyler öğrenmeye çalışanlardan mısın:) Beden eğitimi dersinde atılamayan taklalar, yapılamayan hareketler de küçük çaplı krizlere sebep oluyorsa; en güzel yaşlarının böyle heba olduğunu düşünmek yerine bu derslerin faydalarını okumaya ne dersin?• Resim, bakış açını zenginleştirir ve kağıt üzerinde istediğini çizebileceğini gösterir. Bu sayede hiçbir şeyin imkansız olmadığını görüp umut etmeyi öğrenirsin.
• Müzik ruhunu dinlendirir, stresi azaltır.
• Bir enstrüman çalmayı öğrenirsen, her sıkıntıyı, zihinsel ve ruhsal sorunu kendi kendine aşabilir, özgüvenini arttırabilirsin.
• Beden eğitimi derslerinde yaptığın hareketler sayesinde vücudun büyüdüğünde bile daha esnek bir yapıda olur.
• Basketbol, badminton, voleybol hatta futbol gibi birçok spor dalını öğrenmek sana gereksiz gelebilir. Ama ilerde bu tip bilgilerle hava atarken ya da arkadaşlarınla bu sporları yaparken çok eğleneceksin!
• Resim görsel zekayı geliştirir. Bu sayede gördüklerini kolay kolay unutmaz, sembollerin anlamlarını ezberlemekte zorluk çekmezsin.